plankeby Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) det hører med til historien at mitt kort også ligger på rundt 40' idle! Godt å høre Krister, at ditt MSI er 40'c idle. Det går visst igjen mye problemer med kjølinga til MSI 6600gt pci-e. Å bytte kjøleløsning er ikke aktuelt for meg. Men å skifte pasta kan jo kanskje være en ide, men da leker man vel litt med garantien også... Leser i MSI sitt forum at noen opplever at kjøleelementet løsner noe etter kort tid, med halv millimeter avstand mellom elementet og gpu. Slikt påvikrker nok fort varmen. Edit: Tar gjerne med flere temp. erfaringer Endret 31. januar 2005 av plankeby Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Skal se om jeg finner bildet, men på POV sitt kort er det visst så stort mellomrom mellom gpu og kjøler at man må modde det selv... Edit: tada! http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3563413 Endret 31. januar 2005 av gsn Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Syntes det er merkelig at det skal være såpass mye med dårlige kjøleløsninger til skjermkort det siste året. Det er da vel ikke så vanskelig å montere kjøling som sitter godt og dermed utnytter kjølinga optimalt? Erfaringer om for mye eller manglende pasta, dårlig pasta, dårlig lim, dårlige festeclips osv. går jo stadig igjen. Litt irritasjon måtte ut av meg Takk for tilbakemeldinger her, det er til god hjelp Lenke til kommentar
amarios Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har brukt mitt Aopen Aeolus 6600GT i ca 1 måned (agp da) og har ikke merket noe mye støy:D , og ikke minst så holder det seg kjølig (ca40C idle,load vet jeg ikke.men ikke over 60C tror jeg) Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvor høy temperatur er på grensen til skadelig for en gpu? -Altså det man får ved maks load. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg mener jeg har hørt noe med 100 eller 120 grader, kan ikke bekrefte dette da Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg mener jeg har hørt noe med 100 eller 120 grader, kan ikke bekrefte dette da er ikke noe fast, men er kortet over 100grader i lengre tid, har kortet fått redusert livstid. mitt 9600xt lå på 131grader ei stønn, men fungerer like fint fortsatt, så det er ikke slik at kommer kortet over 120 dør det :!: men det er riktig at over 100grader kan være skadelig for kortet Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kongen av 6600GT kort er og blir Gigabyte sine kort, disse er meget bra på overklokking også. Finnes med passiv kjøler kjøler også. Enkelt å få tak kortet i England , Frankrike osv, men håpløst i lille Norge Synd for det er ett veldig bra kort. MSI har lavt støynivå, men ikke superbra på ytelse Asus har også generelt lav støynivå og muligens litt høyere ytelse vil jeg tro Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ser på mitt POV 6600gt, så står "treshold" på 127grader... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå