MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Som topic sier, hva er best av disse? Ytelsen er vel veldig lik men hvordan er det med kjøleløsningen? Er Asus sitt bedre? Hørt at MSI sine blir rimelig varme. Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 AGP eller PCIe? MSI har forskjellige kjølere på disse to. AGP utgaven er bedre med en stor kobberkjøler som er godt festet og dekker minnebrikkene. Veldig fornøyd med mitt, svært stillegående også. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Det er PCI-e jeg er ute etter. Beklager at jeg glemte det. Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Vet ikke om msi sitt blir så mye varmere, så det kan jeg ikke svare på. En ting jeg er rimelig sikker på med MSI er at de ofte selger sine grafikk kort med MYE tillegsprogrammer! Dette er konge! Endret 9. januar 2005 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 har selv et msi 6600gt pci-e...og kan bekrefte at det kommer med en meget pen bundle! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) har selv et msi 6600gt pci-e...og kan bekrefte at det kommer med en meget pen bundle! Jeg bryr meg ikke så mye om budlelen. Bryr meg mest om varme og kjøleløsning. Ytelsen er lik men kjøingen er ulik. Og jeg lurer på hvor stor forskjellen er. Hva er din temp unde idle og load? Endret 9. januar 2005 av MacManus Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 om du venter halvannen uke så skal du få full rapport! (Venter på nForce4-hk) Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 om du venter halvannen uke så skal du få full rapport! (Venter på nForce4-hk) Vet ikke om jeg kan vente så lenge. Noen som kan gi rapport nå? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Msi kortet har visst veldig lite viftestøy,det kjedelige er at hos Komplett står det ubekreftet til 1 februar. Jeg har bestilt XFX som er ubekreftet 15 januar men den bråker visst så jeg skal i tilfelle bestille ny kjøer/vifte til den etterhvert. Har inne en bestilling hos Netshop også som har Aopen,men den har jeg ogå lest at vifta bråker på.Det positive er at i februar kommer det en kjøler tilpasset GT6600 etter sigende. Forresten,noen som vet om Gainward og POV kortene støyer mye og om det finnes en billig og effektiv kjøleløsning(uten støy) til GT6600 nå? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Hørt at Aopen sitt er veldig dårlig, med tanke på kjøleløsningen altså. GPU'en er jo lik den, men ellers et dårlig kort. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hørt at Aopen sitt er veldig dårlig, med tanke på kjøleløsningen altså. GPU'en er jo lik den, men ellers et dårlig kort. riktig. har vært veldig mye dårlig av AOpen kort i det siste. noe som er synd, med tanke på at AOpen pleide å være det beste man kunne få tak i Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Hørt at Aopen sitt er veldig dårlig, med tanke på kjøleløsningen altså. GPU'en er jo lik den, men ellers et dårlig kort. riktig. har vært veldig mye dårlig av AOpen kort i det siste. noe som er synd, med tanke på at AOpen pleide å være det beste man kunne få tak i Merkelig hvordan ting kan falne slik. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Merkelig hvordan ting kan falne slik. ja.er spesielt AOpen Aeolus kortene det har vært mye feil med. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Ingen flere tilbakemeldinger her ? Jeg lurer også på overklokkingsegenskapene på MSI kortet. Har også fått med meg at kortet har fått kritikk i tester pga. høy varme, fordi kjøleelement er dårlig festet. For meg er overklokking (som også innebærer god kjøleløsning) og lav viftestøy viktig. Endret 25. januar 2005 av plankeby Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 hei igjen... har nå brukt mitt msi-kort litt... ...det er voldsomt varmt...80 grader @ stock...har også klokket det til 530/1200 uten at temperaturen steg...skiftet kjølerpastaen til arctic silver 5...da sank temperaturen ned til 70! lydnivået er passelig...har riktignok 8 vifter til sammen i maskinen min så det er vanskelig å identifisere hvor lyd kommer fra, men jeg har et relativt stille lydnivå i maskinen nå! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har bygd en PC i helgen med ASUS sitt GeForce 6600GT kort, må siat jeg er imponert over det. Det var en meget stille kjøler, hele kjøleren var laget av kobber, og minnebrikkene var også dekket av en kobber-ribber. Kjører det alene på et nForce4 SLi hovedkort fra ASUS, kan teste litt temperatur og OC til helgen hvis trådstarter ønsker det... Eventuelt også ta noen bilder! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Raptor' date='25/01/2005 : 10:44'] Jeg har bygd en PC i helgen med ASUS sitt GeForce 6600GT kort, må siat jeg er imponert over det. Det var en meget stille kjøler, hele kjøleren var laget av kobber, og minnebrikkene var også dekket av en kobber-ribber. Kjører det alene på et nForce4 SLi hovedkort fra ASUS, kan teste litt temperatur og OC til helgen hvis trådstarter ønsker det... Eventuelt også ta noen bilder! Ser gjerne at du tar bilder, vurderer sterkt det asus hovedkortet jeg også og jeg tenkte jeg skulle hatt et 6600GT kort til det, og asus er det jeg heller mest til pga. minnekjølingen og resten av kjølingen virker bedre. Ta bilder og post resultater. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) har nå brukt mitt msi-kort litt... ...det er voldsomt varmt...80 grader @ stock...har også klokket det til 530/1200 uten at temperaturen steg...skiftet kjølerpastaen til arctic silver 5...da sank temperaturen ned til 70! Hjeelp! Skal veldig snart kjøpe meg et 6600GT (pci-e) kort. Har tenkt på MSI pga. pris og lav viftestøy. Hva slags temp. er det man kan kalle normalt på et slikt skjermkort, ved normal belastning og uten overklokking? Når begynner temp. å være innenfor det som er unormalt høyt ? Syntes temp til Krister på 70 grader høres mye ut og særlig 80 grader! -Dette må da redusere levetiden på skjermkortet? Har noen positive erfaringer med MSI (NB! pci-e utgaven, ikke agp) sin kjøleløsning, altså lite varme i kortet?? Edit 7. mars: Jeg kjøpte Leadtek 6600GT, er godt førnøyd. Stille og går på 570/1200 overklokket, har ikke klokket maks da. Endret 7. mars 2005 av plankeby Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Mitt POV kort ligger vell på 40 grader idle, men load med høye oppløsninger blir det så varmt at det låser seg... må "modde" det selv med å fjerne føtter på kjøleren Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) det hører med til historien at mitt kort også ligger på rundt 40' idle! edit:leif Endret 31. januar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå