nofate Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hei, jeg lurer på hva slags RAM jeg burde kjøpe for mitt Asus(Tek) A7N8X2, det støtter Dual Channel DDR400 (PC3200). Det jeg har nå er jo 2x512 mb DRR400 TwinMOS, og jeg har lest mye her i forumet og mange av dere sier at nForce/AMD og TwinMOS ikke passer så bra i lag. Hvis noen har lest mitt Radeon X800 Pro Problemer threaden jeg lagde, så har jeg problemer med at maskinen bare restarter seg helt plutselig, hver gang jeg skal spille f.eks Counter-Strike /CS:Source. Den restarter seg av og til plutselig når jeg laster ned noe eller bare holder på med noe generelt, og jeg har prøvd fire minnebrikker. Uheldigvis er alle TwinMOS, jeg har 2x512mb brikker og 2x256mb brikker. De 256mb brikkene forårsaket mye fortere reboot enn med de 2x512mb brikkene som jeg har nå i single-mode, som jeg tror kan gjøre systemet litt mer stabilt enn å kjøre de i dual-mode eller hva det heter Kan vel også være ett hovedkort problem, men jeg har liksom testet på to nForce hovedkort hehe.. Håper dere kan gi meg litt info her EDIT: Jeg fikk akkurat lånt to Apacer minnebrikkre på 256MB, og det restarter seg fortsatt i hutt og pine i Counter-Strike. Så enten må det være hovedkortet, skjermkortet eller så vet jeg ikke hva det er... Kan det være spillet i seg selv også? Hvis det er Counter-Strike/Source da lurer jeg på hvorfor maskinen restarter seg av og til når jeg holder på med vanlige ting også.. Endret 9. januar 2005 av nofate Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har aldri hatt problemer med Twinmos brikker på nForce 2 chipset. Er vel på nyere chipset det er snakk om problemene. Kan jo hende skjermkortet er problemet? Lenke til kommentar
nofate Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ja, kan godt være at det er skjermkortet siden det etter vi plugget det inn så begynte mye rart å skje. Jeg har jo også avinstallert skjermkortet og satt inn det gamle Geforce4 Ti 4200 og installert det og det samme skjedde der også. Hva skjer hvis vi reklamerer på skjermkortet og sender det inn og vi får tilbakemelding at det ikke er noe galt med det? Får vi det tilbake eller får vi nytt eller? *shrugh* vet ikke helt hva jeg skal gjøre her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå