Gå til innhold

Problem med skjermbildet ved oppstart

Veritæs

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp fått meg et nytt skjermkort (9800 pro)

Men når jeg slå av dataen når jeg legger meg, og neste dag skrur den på igjen, kommer det ingen skjermbilde.

Skjermen får sånn derre tom flimring greie og "no signal input" melding.

Jeg måtte da slå den av og slå den på enda en gang før jeg får tilbake skjermbildet, og alt funker helt fint.

Dette skjer hver gang jeg slå på PC-en (når den er avslått), hvis jeg bare restarter mens PCen er på (ikke skrur av strømmen) så er alt fint.

Som sagt kom dette problemmet da jeg byttet skjermkort

Resten av specs på systemet er, P4 HT [email protected] Winxp pro. Mer finner dere i profilen.

Jeg mistenker at PC ble for kaldt og trengte å varme seg opp litt?

Har dere noen ideer?

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt NØYAKTIG samme problem med samme skjermkort, og spurte her på forumet, men fikk heller ingen svar. Jeg har testet alle delene i maskinen og kommet fram til at det kanskje er strømforsyningen som er for svak. Men jeg er ikke sikker. Likevel skal jeg kjøpe en ny strømforsyning...

Lenke til kommentar
Ok hvis dere såkalte nerder ikke kan løse et slik data problem, kan dere i det minste viser meg til de ekte nerdene som kan løse dette? Takk

Ikke vær frekk! ;) Det har absolutt ingenting med at den er for kald eller noe slikt. Det kan være mange ting som er galt. Da det skjer før driveren er initialisert i Windows er det så og si utelukket med software feil. Noen eksempler på hva som kan være galt er:

- Dårlig kontakt i skjermkabel, sjekke at den er 100% festet og sjekk og med en annen kabel om du har muligheten.

- Dårlig kontakt i AGP porten, sjekk at kortet sitter godt og at festemekanismen er på.

- Problemer med skjermkortet. Sjekk gjerne om du har samme problemer med et annet kort, hvis det andre fungerer fint ville jeg byttet kortet.

- Er strømkabelen som skal gi strøm til kortet skikkelig festet? Dobbelsjekk dette også.

Det kan også være en rekke andre ting men jeg ville i allefall forsøkt disse tingene først.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Har et hovedkort med det problemet.

Det virker som kortet lagrer "noe" som ikke skal være der.Hvis jeg

skrur marskina helt av,må jeg skru av strømmen til strømmforsyninga

og vente til lampa på hovedkortet slukner,da starter den som normalt.

Vanlig restart fungerer som vanlig.

Har prøvd to strømmforsyninger,den ene er en Mist 480W som burde

være kraftig nok,men samme problem.

De eneste skjermkortene jeg har prøvd har hastighets regulering

på vifta under oppstart(FX5800-6800GT),kansje det er noe der :hmm:

Endret av ghbing
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ok hvis dere såkalte nerder ikke kan løse et slik data problem, kan dere i det minste viser meg til de ekte nerdene som kan løse dette? Takk

Nå, husk og hold en hyggelig tone, det er et ganske spydig kommentar og komme med til de som bruker fritiden sin til og prøve og hjelpe deg og andre uten at det koster deg ett øre!!

Sjekk om du har nyeste BIOS på hk ditt.

Lenke til kommentar

hm... hva slags psu har du?

Det med restart greia er kanskje at når du første gang skrur på pc'en kommer all strømen på en gang, men når du igjen restarter er det allerede strøm på kretsene...

Hvis du har et Q-tec PSU så er det hele problemet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...