Tjofle Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har i det siste hatt problemer med en del blåskjermer i Windows. Jeg trodde at windows var herpa så jeg tenkte å formatere. Men når jeg kommer til den delen der jeg skal velge partisjon, eller mens den loader til der jeg velger partisjon, får jeg blåskjerm. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Har også fått bl.a. disse blåskjermene i windows: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BAD_POOL_CALLER blablabla skade på NTFS.SYS blablabla skade på WIN32.SYS Har også fått endel andre blåskjermer. Har også problem med at når jeg kjører spill, f.eks Half-Life og Rome, så blir spillene lukket og jeg kommer til skrivetbordet. Og dersom PCen "idler" på skrivebordet i 10-15 min eller noe sånt restarter den av seg selv. Jeg går ut ifra at det er noe hardware feil her, men vet ikke hva. Har lastet ned memtest86, men ikke kjørt det enda. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Kjør memtest. Likner på symtomene en kamerat hadde - i hans tilfelle var minnet helt stappfullt av feil. Lenke til kommentar
Tjofle Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Forresten, så engang at windows ikke fant DVD-ROMen min, og senere så jeg at BIOSen heller ikke fant den. Så åpnet jeg kabinettet og så at strømledningen ikke var tilkoblet. Om hovedkortet kan ta skade av at en DRIVE blir fjernet mens strømmen er tilkoblet? Glømte også å koble ut strømmen da jeg satte strømledningen tilbake igjen... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Flyttes til "Windows" da blåskjerm er problemet. Hvis problemet er hardware-relatert kan den eventuelt flyttes til den aktuelle kategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå