EinarB Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Sikkert ett naivt spørsmål, men er det mulig med noe eksisterende programeringsspråk å lage ett program uten å skrive kildekode. Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Ikke som jeg har hørt om. Det nærmeste er vel Visual Basic (VB) - men du må allikevel skrive kode for å fortelle hva du vil gjøre. Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Kommer jo veldig an på hvor avansert program du vil lage, da :wink: I Microsoft Access kan du lage nokså avanserte databaser uten å skrive kode (men du må jo opprette tabellene, da...) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Det du er på jakt etter er en editor som gjør mest mulig for deg. Du slipper nok desverre ikke HELT unna kode, men det nærmeste du kommer vil nok være Microsoft Visual Basic eller Borland Delphi. Her kan du utforme utseendet på programmet, men du må selv skrive hva de forskjellige funksjonene skal gjøre. Men dette går som en lek pga at ihvertfall i Visual Basic så gjetter programmet seg frem til enkelte ting i koden. Som det ble nevnt over kan du lage applikasjoner i Microsoft Access, men dette begrenser seg jo ganske mye til databaser. Det lar seg nok også gjøre å lage enkelte ting i Macromedia Flash også, men dette er en meget dårlig løsning. Jeg husker at for noen år siden var det i den lokale dataspill butikken et program som hette "Games Factory" som lot deg lage spill på en eller annen form for drag&drop. Dette begrenset seg jo stort sett til platform spill, men det var jo såklart en løsning. Som sagt trenger du å spesifisere spørsmålet ditt litt bedre så det skal kunne gå ann å gi et mer eksakt svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 National Instruments LabView. http://sine.ni.com/apps/we/nioc.vp?lang=US&cid=1385 Men det er et nisjeprodukt. Har prøvd det, men jeg foretrekker C programmering med LabWindows Lenke til kommentar
Razul Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Det man kan spørre seg om, er om det å prøve å unngå å skrive kode egentlig er noe å strebe etter. Sjøl har jeg i de fleste tilfeller jeg har vært borti, funnet ut at det er bedre å skrive kode selv. Skal jeg anbelfale et av de "lette" språkene, må det nok bli Visual Basic. Jeg har lang erfaring med dette, og jeg synes det er greit å bruke. Du kan starte veldig enkelt, og så kan du seinere utvide horisonten din, og ende opp med svært avanserte ting. Og det finnes veldig mye hjelp og tips for Visual Basic på internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå