poffer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Kjørte en slik everest test på pc'n min og da kunne jeg under minne lese at jeg hadde brukt 260 kB utav 512 L2 cache????? Sikkert et helt vanvittig spørsmål men siden jeg ikke har peiling så fyrer jeg d av uansett: Hva er det som lagres i dette minnet og hvordan kan man evnt fjerne det som ligger her? Burdte ikke dette minnet være "tomt" slik at det har full kapasitet hele tiden? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Når pc'en jobber bruker den minne. Jo mer man har ledig jo raskere vil den jobbe. 512 cache er en liten del som gjør at cpu'en kan yte bedre. Ganske enkelt egentlig. Endret 9. januar 2005 av MacManus Lenke til kommentar
poffer Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Ok. Men hva er årsaken til at jeg etter å ha kjørt "everest" kan se under minnestatus at jeg har brukt 260kB av totalt 512.... Er det for at maskinen bruker av dette minnet under kjøring av "everest" eller har jeg noe liggende i dette minnet som ikke burdte vært der Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Noe blir alltid brukt, konstant. Sikker på at du ikke kjørte noe annet i bakgrunnen som kunne ha tatt mer ytelse? Til og med msn kunne ha ført til ekstra forbruk, sånne småting. Norton kanskje. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Akkurat ja. Joda norton kjører i bakgrunnen så da er det vel noe sånnt som er årsaken. takker for svar. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Cache er et mellomlager mellom RAM og CPU. Der legges data som maskinen "tror" CPU vil få bruk for ved neste instruksjon etc. Da slipper den å lete frem det den trenger fra RAM, og ting vil gå fortere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå