salah Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hei! Jeg har en del problemer med min AMD Athlon 1.3 GHz. Temperaturen lå på 57-60 *C til vanlig på CPU'en før. Da hadde jeg ikke kjølepasta. Men så har jeg kjøpt kjølepasta, og smørt fint under der den svarte "chippen" midt på prossesoren ligger, og smurt litt på selve vifta. Og nå ligger temperaturen på 37 når Windows startes, men temperaturen stiger med 1* hvert minutt.. og den havner på 55* til slutt. Jeg lurer på om volten på den kan ha noe å gjøre? Volten er på 1.75 V. Prossesoren er ikke overklokka fordi jeg ikke har låst den opp ennå. Noen som veit hvorfor dette skjer? Hvis jeg eventuelt skrur ned volten, hvor må jeg la den være for å ikke få dårligere ytelse på prossesoren? Takker for svar Endret 9. januar 2005 av pavlion Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 55'C er ikke noe problem. Ikke noe å styre med før den nærmer seg 70, for ikke å si 80 grader. Hvis du absolutt må, kanskje du trenger et par kabinettvifter? Synker temperaturen mye om du tar av kabinettet? Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Kabinettet mitt har 2 sidedørsvifter og en vifte like ved harddisken (den kjøler harddisken). Alle er 800 mm vifter! Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Hei igjen! Nå har jeg tatt vekk sidedøra en stund, og det viser seg at temperaturen har stiget ned til 42*C! Det er veldig mye! Så det er sidedøra sin feil selv om jeg har to 80 MM vifter installert? Hvordan får jeg eventuelt fikset problemet? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 For å skape best mulig kjøling i kabinettet er det best å lage et gjennomtrekk. Det gir myre bedre ytelse. Beste er å ha en vifte i front som blåser inn i kabinettet og ha en bak som blåser ut. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det er viktig med god gjennomtrekk. Det som kan spille inn i ditt system er kanskje et par varme harddisker eller noe sånt.... 55 grader er ikke noe å syte over. Det er en vel en Thunderbird prosessor antar jeg, og de utvikler veldig mye varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå