Gå til innhold

Får ikke bilde, hjelp!

MacManus

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc som jeg prøver å fikse. Men jeg får ikke opp noe bilde på skjermen, har prøvd med flere skjermer og de funker de. Men jeg får bare opp "Please check video cable connection". Skjermkortet i den gamle pc'en er et geforce 2 mx200 men jeg har prøvd å sette inn det jeg bruker i min, nemlig 9600. Men samme problemet oppstår. Jeg sitter på 9600 kortet nå så det funker helt fint. Men noen som vet hva problemet kan være? Får altså ikke opp noe bilde i det hele tatt. Alt er riktig koblet sammen, alt er som det skal være utenom at jeg ikke får bilde.

Trenger hjelp!

Mhv MacManus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje AGP porten som har tatt kvelden... skjedd med meg på en del andre PC'er... kan evt. prøve å rense den. Det forundrer meg derimot at du får bilde mens du sitter på skjermkortet ditt! :!:

:blush: Den var tørr den...

Lenke til kommentar
Kanskje AGP porten som har tatt kvelden... skjedd med meg på en del andre PC'er... kan evt. prøve å rense den. Det forundrer meg derimot at du får bilde mens du sitter på skjermkortet ditt! :!:

:blush: Den var tørr den...

Den var litt tørr ja. Har tenkt på at kanskje AGP porten har tatt kvelden ja. Er egentlig litt redd for det. Men rense den, hvordan? Blåse i den?

Lenke til kommentar

Nei! for all del. Leste en artikkel om akkurat det der. Når du blåser flyr det masse vann/spytt partikler, og fester seg på metallet, i denne vesken samles det støv, og ødelegger kontakt mellom metallene. Dette blir værre med hver gang man gjør det. Bruk væske som er beregnet for å rense elektronikk, slik som man får kjøpt overalt, evt. noe du finner i garasjen (kan ikke anbefale noe selv...)

Det var slik de gamle NES kassettene ble ødelagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...