Gå til innhold

4 x Pentium III

miniPax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-15 13:24, Ardie skrev:

4 PIII !!!!!

Hva skal du bruke all den datakraften til? Simulere rakettoppskytning? :smile:

IRC, IIS (med ASP, PHP, CGI, m.m), FTP, SMTP, NEWS, DHCP, SQL (i bruk med IIS), Filserver ++++

Jeg veit 2 PIII sikkert holder, men det ser unektlig fett ut med en case modda 4-veis vannkjølt server :grin:

Lenke til kommentar

Asus CUR-DLS med integrert skjerm-, nettverk- og scsikort i tillegg til ide-kontroller har jeg veldig god erfaring med... har 2 64-bits pci slot/4 32-bits pci slot og er selvfølgelig dual... litt negativt at den integrerte ide-kontrolleren bare er en udma-33, men hvis den brukes vil det vel stort sett bare være til cd-rom... Kortet er svindyrt (bortimot 6k), men de fleste skikkelige serverhovedkort er dyre...

Lenke til kommentar

hehehe..

joda, den modden har jeg lyst til å se! :smile:

Jeg har selv et Asus CUV4X-D, dual P3 FCPGA kort med to stykk P3-933. rocker vilt.

satt her på et lan i helgen og og briefet (etter å ha reparert kortet, annen historie..) med å spille Alien vs Predator2, brente cd'er i 16x over lan'et, kjørte SETI på begge cpu'ene, ftp og web serva samtidig... dual rocker. :grin:

synd at ibm disken på den maskinen gikk heden i går, mista litt snadder der :wink:

uansett.. nok skryt.. :smile:

Det asus kortet er mer som et budget kort for dem som ikke trenger all verdens duppedingser, eller rett og slett ikke har andre bruksområder en 'enkel' arbeidsstasjon.

2xp3 fcpga, 5pci, 4xdimm (max 4gb sdram, og ram er billig i dag :smile:), agp, usb og en enkel ata100 disk kontroller, to kanaler. meget enkelt og rimelig kort, trur det var 1700kr for det hos komplett.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk kommet over et par plasser der de selger slike kort. Jeg sende en mail til Dell og fikk beskjeden om at de hadde et par kort liggende.

BL.A:

- 8 x pentium pro (åtteveis) med 2x11 enheter i SCSI RAID. De skulle ha $899.75 for det. Ikke så verst.

- 4 x pentium pro med samme som over. bare $699.75

Tror ikke det er lurt å kjøpe nytt. Og hvis du gjør det. tenk på at du må ha strømforsyning(er) til kjøling+hovedkort (ca 350W til 4 prosessorer og HK)+harddisk(er) I tillegg er formen på disse hovedkortene ofte MYE større en den lille hjemmemaskinen. Store bokser ER DYRE!

Men, men.... Det er jo Veldig morro!

Lenke til kommentar

Hvilket OS hadde du tenkt å kjøre?

win98/ME : single pros.

win2000 pro: dual pros(?)

win2000 server: 4 pros. eller no sånt?

win2000 advanced server: mange pros.

winXP home: single pros.

winXP pro dual(?) pros.

Så du blir låst til win2000 server (til en blodpris)eller linux?

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...