jorgenhm Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei. Jeg har en Elitegroup G553. Se her og her . Den er også kjøpt fra den siste linken(multicom). Som dere kan lese har PCen 2 usb2 porter, men det er her jeg har problemer. For når jeg setter i en USB Flash Pen med 256mb størrelse, som skal støtte USB2, så får jeg opp denne meldingen som du finner lengere ned i innlegget. Det virker som om det ikke er installert drivere for USB2. Jeg var ganske sikker på at usb2 drivere var inkludert i xp og at disse skulle installere seg selv? Jeg prøvde å gå inn i enhetsbehandling og oppdatere drivere på alle USB enheter, men den fant ingen andre drivere. Noen som vet om noen som kan hjelpe? Ps. Det er installert Windows XP professional med Service pack2 på pcen. Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Er ikke kjent med elitegroup, da jeg har tundra 1557 selv... men det holder nok ikke med bare os'et. Du må nok innstallere driverene som fulgte med pc'en for og få dem til og virke.. står som regel " notebook driver " på cd'en lykke til PS:les bruksanvisning før innstallasjon... noen ganger skal driverne innstallers i en bestemt rekkefølge. Hvis den har autoinnstallasjon, så er alt greit Lenke til kommentar
olavr Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hadde akkurat samme problem som deg. Kun USB 1 ble funnet. Gikk inn i enhetsbehandling (som i det vedlagte bildet ditt) og klikket på USB der. Fikk da spørsmål om jeg ville laste USB 2.0 driver. Var gjort på noen sekunder. Driver lå på maskina, skal følge Windows XP SP1. Hvis ikke må du kanskje sette inn Windows CD. Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Har prøvd å gå inn i enhetsbehandling å oppdatere drivere uten noe hell. Den fant ingen nyere driver og brukte den som den alltid har brukt. Det følger ikke noe USB2 driver spesielt på cden, men er jo drivere for chipset osv. Og alt dette er installert så skjønner ikke at problemet kan ligger her. Blir litt forvirra av dette problemer. Imorgen skal jeg prøve å installere chipset drivere(og de andre driverne) på nytt og se om kanskje dette kanskje hjelpe. Er jo være et førsøk! Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Noen maskiner har oppdelt fysisk USB-port oppsett pga forskjellige kontrollere. Dvs. noen maskiner har f.eks 1 USB 1.1 port, og 2 USB 2.0 porter osv. Prøv enheten din på ALLE USB-portene for å forsikre deg om at dette ikke er tilfellet på din maskin. Etter det jeg vet, står det ikke noe spesielt "USB 2.0" i drivere i Windows når dette er oppgradert/innstallert, men mulig jeg tar kraftig feil, for har ikke gått så dypt inn i USB-driverne og sjekket hver eneste sub-oppføring i driverdetaljer. Skal gjøre det når jeg får min bærbare. Karmacom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå