Gå til innhold

trenger en cpu alle "pins"'ene under?

joerne

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 3.2ghz her, som mangler en pins under, var en kompis som presterte å sette den inn feil vei og presse den ned så pinsen ble knust!

uansett, hva er oddsen for at den enda fungerer\ ikke fungerer ?

dårligere ytelse?

mvh, jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja, det var en mulighet det også, men hva med hk, tror dere det er 100% trygt å teste?

oooh! jeg må kjøpe meg nytt uansett, så det er kanskje ikek så nøye.

hvis det er noe feil så sier hovedkortet at det er en feil. Tror ikke det vil sprenge seg selv

Lenke til kommentar

Jo, det er en stor mulighet for at den fortsatt funker!

Jeg knakk en av pinnene mine.. Og northwooden min funker som bare det fremdeles!

Han vennen din vil nok oppleve mye rart av små problemer men.. den vil fortsatt fungere :)

Lenke til kommentar

En venn av meg greide å knekke en pin på en 3,06 GHz P4 @ S478, som tilhørte foreldrene hans. Det han gjorde var å ta en nål (synål eller noe i den tykkelsen), så klipte han den ned til litt lengre enn de andre pinene. Så satte han CPUen i socket slik at det ble kontakt. Maskinen går enda den dag i dag :grin:

Lenke til kommentar
Eller stikke på en skole med VK2 Elektronikk.. Lærerne der kan sitt vet jeg :yes:

Dette er mico elektronikk, tviler på at den kan repareres med en "normal" loddebolt. En kamerat i klassen min tok med en ødelagt PSU til læreren min (Grunnkurs elektro). Feilen var at den at en av motstandene var brannt opp. Han snudde boksen rundt å studerte den nærme, så spurte han: Hva er så dette?

Lenke til kommentar
En venn av meg greide å knekke en pin på en 3,06 GHz P4 @ S478, som tilhørte foreldrene hans. Det han gjorde var å ta en nål (synål eller noe i den tykkelsen), så klipte han den ned til litt lengre enn de andre pinene. Så satte han CPUen i socket slik at det ble kontakt. Maskinen går enda den dag i dag :grin:

Jeg har hørt om flere som har fikset det på den måten.

Dette er mico elektronikk, tviler på at den kan repareres med en "normal" loddebolt.
Der pinnene "stikker ut" fra er den jo en god og fin opphøyning som lett kan treffes med en liten loddebolt evnt -nål. Men om det blir for varmt for kjernen vet jeg ikke (banene leder nok en dal varme om dem blir utsatt for lodding.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...