joerne Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hei, jeg har en 3.2ghz her, som mangler en pins under, var en kompis som presterte å sette den inn feil vei og presse den ned så pinsen ble knust! uansett, hva er oddsen for at den enda fungerer\ ikke fungerer ? dårligere ytelse? mvh, jørn Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 oddsene til at den ikke funker 100% Han kompisen din kan gå til butikken å kjøpe en ny en. Lenke til kommentar
joerne Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 hehe joda, det har han gjort, men hva med denne, skal den bare kastet? jeg har medfølelse for den lille malaysiske prescotten noen andre meninger? mvh, jørn Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 du kan jo prøve og se om den funker .. hvis ikke kan du bare ramme den inn med navnet av han kompisen Lenke til kommentar
Dario Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 vet ikke hvor lett det er å lage en pin selv jeg? du har jo ikke mye å tape hvis d går galt Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 skal den bare kastet? Det er veldig synd å bare kaste en 3,2 Ghz cpu Men men... Lenke til kommentar
joerne Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 tja, det var en mulighet det også, men hva med hk, tror dere det er 100% trygt å teste? oooh! jeg må kjøpe meg nytt uansett, så det er kanskje ikek så nøye. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 tja, det var en mulighet det også, men hva med hk, tror dere det er 100% trygt å teste? oooh! jeg må kjøpe meg nytt uansett, så det er kanskje ikek så nøye. hvis det er noe feil så sier hovedkortet at det er en feil. Tror ikke det vil sprenge seg selv Lenke til kommentar
joerne Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 tja, det var en mulighet det også, men hva med hk, tror dere det er 100% trygt å teste? oooh! jeg må kjøpe meg nytt uansett, så det er kanskje ikek så nøye. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jo, det er en stor mulighet for at den fortsatt funker! Jeg knakk en av pinnene mine.. Og northwooden min funker som bare det fremdeles! Han vennen din vil nok oppleve mye rart av små problemer men.. den vil fortsatt fungere Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Du kan prøve å lodde pinnen forsiktig på igjen om du fremdeles har den. Eller vil kjernen bli stekt da? Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Du kan prøve å lodde pinnen forsiktig på igjen om du fremdeles har den. Eller vil kjernen bli stekt da? Tror ikke amatører bør prøve å lodde på noe slikt som en cpu mææn.. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Kunne jo spurt pent hos en gullsmed eller noe? de er vel ganske gode? Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Eller stikke på en skole med VK2 Elektronikk.. Lærerne der kan sitt vet jeg Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ha brannslokknings apperat tilgjenngelig ved testing Om det bare er den pinnen som er ødelagt vil jeg tro den skal fungere fint om du klarer å få fikset på en ny pin. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En venn av meg greide å knekke en pin på en 3,06 GHz P4 @ S478, som tilhørte foreldrene hans. Det han gjorde var å ta en nål (synål eller noe i den tykkelsen), så klipte han den ned til litt lengre enn de andre pinene. Så satte han CPUen i socket slik at det ble kontakt. Maskinen går enda den dag i dag Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Eller stikke på en skole med VK2 Elektronikk.. Lærerne der kan sitt vet jeg Dette er mico elektronikk, tviler på at den kan repareres med en "normal" loddebolt. En kamerat i klassen min tok med en ødelagt PSU til læreren min (Grunnkurs elektro). Feilen var at den at en av motstandene var brannt opp. Han snudde boksen rundt å studerte den nærme, så spurte han: Hva er så dette? Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jo, kanskje.. Men man vet aldri hva disse lærerne kan og hvem de kjenner Man vet aldri! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En venn av meg greide å knekke en pin på en 3,06 GHz P4 @ S478, som tilhørte foreldrene hans. Det han gjorde var å ta en nål (synål eller noe i den tykkelsen), så klipte han den ned til litt lengre enn de andre pinene. Så satte han CPUen i socket slik at det ble kontakt. Maskinen går enda den dag i dag Jeg har hørt om flere som har fikset det på den måten. Dette er mico elektronikk, tviler på at den kan repareres med en "normal" loddebolt.Der pinnene "stikker ut" fra er den jo en god og fin opphøyning som lett kan treffes med en liten loddebolt evnt -nål. Men om det blir for varmt for kjernen vet jeg ikke (banene leder nok en dal varme om dem blir utsatt for lodding. Lenke til kommentar
joerne Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 tja tja, jeg skal hvertfall teste den hvis den fungerer stikker jeg av med en 3.2ghz prescott 775 skal klokke den til den dør da, siden den likevel er overflod takker for info .. mvh, jørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå