Gå til innhold

The Grudge - SKUMMEL!

anon12234

Anbefalte innlegg

Den japanske gav meg ganske mange småcreeps da jeg så den. Den amerikanske var ikke skummel. Greit å ha noen mørke scener, men det må da finnes grenser. Blir bare dumt.

En ting som er sikkert og visst: Se grøssere/skrekkfilmer på kino eller alene. Å se sånne filmer med lav lyd i et rom med en gjeng pizzaspisende kamerater tar vekk veldig mye av opplevelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men bruker de ikke flere scener fra den japanske, i den amerikanske remaken? Har sett på trailern til den amerikanske, og han lille gutten ser helt lik ut som han i den japanske versjonen? stemmer det, eller er det bare jeg som blingser?

Har hørt at det er samme resigør på den japanske og den amerikasnke, og da er det velk sikkert samme ungen som spiller i begge fimene

EDIT: har jeg hørt da.. ;)

tror folk vokser når de blir ganske mange år eldre, eller??

hæ?

Lenke til kommentar

Synes den var helt grei. Hadde nok vært mer skummel om jeg ikke hadde sett "Ring" først da Grudge egentlig er bygget over nøyaktig samme mal:

1. Bruk ei bærte som hovedperson og la henne ha en kjæreste.

2. La kjæresten dø.

3. Sleng med noen spøkelsesbarn.

4. Sleng med noen barn som "ser/oppfatter" spøkelsene på en annen måte enn de voksne.

5. La det være en åpen slutt som legger opp til en oppfølger av filmen.

6. Lag noen oppfølgere som er helt vanvittig hinsides dårlige på alle måter.

Virker som om dette er den nye "skrekk"trenden(eller kanskje det har vært slik lenge i Japansk film?). Så en trailer for litt siden fra en ny film(remake?) som minnet meg veldig om "Ring" og "Grudge". Tror den het "Dark Waters" eller noe slikt. Virket hvertfall ikke særlig original.

Lenke til kommentar
1. Bruk ei bærte som hovedperson og la henne ha en kjæreste.

2. La kjæresten dø.

3. Sleng med noen spøkelsesbarn.

4. Sleng med noen barn som "ser/oppfatter" spøkelsene på en annen måte enn de voksne.

5. La det være en åpen slutt som legger opp til en oppfølger av filmen.

6. Lag noen oppfølgere som er helt vanvittig hinsides dårlige på alle måter.

jeg synes faktisk sånne filmer er ganske skumle jeg...

Ikke særlig orginalt, men skummelt... ;)

Endret av VgaR
Lenke til kommentar

De som ikke syntes filmen var skummel kunne i iallfall tatt seg bryet med å nevne et par filmer de mener får nakkehårene til å reise seg.

Ju-on er ganske lik den amerikanske versjonen. Merkelig nok syntes jeg den var mer creepy til tross for at skuespillerne var dårligere og at man tydelig kunne se at det var klint på et tykt lag med sminke. Uansett så suger historien, men filmen bød ikke desto mindre på flere ubehagelige øyeblikk.

Jeg skjønner meg ikke på gamle bedrevitere som sier at grøssere fra 80-tallet var så mye bedre. Såvidt jeg kan se ble det bare laget kjipe splatterfilmer, med enda dårligere plot, mislykkede forsøk på humor som i beste fall skremmer med den elendige produksjonen (The Shining er et hederlig unntak).

Lenke til kommentar
De som ikke syntes filmen var skummel kunne i iallfall tatt seg bryet med å nevne et par filmer de mener får nakkehårene til å reise seg.

Tja, sist jeg ble skremt av en film, mener jeg at jeg var 10-12 år og så Razorback, en dårlig splatter-grøsser med et gigantisk villsvin som rev folk i små fillebiter.

Det lages ikke skumle skrekkfilmer nå til dags. Hvis noen har gode forslag til skrekkfilmer som får voksne menn til å hvine som en liten jente, så kom med dem. Ju-On:the grudge og Ringu er ikke blandt dem, verken originale versjoner eller remakes.

Lenke til kommentar
Jeg nekter å se denne filmen på kino fordi jeg kan ikke fordra fjortisser som hyler hver gang det skjer noe småskummelt på lerretet.

Dessverre er dette en typisk 'Eldorado-film' (for oss som bor i Oslo da). Og selv om Eldorado kino teknisk er bra så preges de fleste filmene som går der av et fnisete fjortispublikum som ikke har skjønt dette med å holde kjeft på kino.

Så jeg tror jeg venter til den eventuelt kommer på DVD eller andre kinoer.

Lenke til kommentar
Ble ikke noe bedre når hun jeg var med bidro til at jeg ble mer skremt. Er redd enda :cry:

Hehe, hadde du en dårlig kinodate eller? Skikkelig Pondus-dame? Isåfall kan jeg skjønne at skrekk-effektene sitter litt hardere i ja.

Har ikke sett The Grudge, men flere andre remakes, og syns dette ofte blir kjedelig.

For å nevne en film jeg HAR blitt skremt av: Når jeg var 10-11 var jeg hos naboen med alle voskne på middag. Jeg fikk lov til å sette meg på et lite rom i 2.etg, med dårlig belysning og en TV. Så satt jeg der og zappa litt, før det plutselig kom en film. "Eksorsisten" ja, den er sikkert spennende. Og det var den jo.... og litt skummel for en 10-11-åring :cry:

Men nå er jeg dobbelt så gammel og sluker alle skrekkfilmer som kommer i min vei. Kan da ikke ha tatt så veldig skade av det.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Ble ikke noe bedre når hun jeg var med bidro til at jeg ble mer skremt. Er redd enda :cry:

Hehe, hadde du en dårlig kinodate eller? Skikkelig Pondus-dame? Isåfall kan jeg skjønne at skrekk-effektene sitter litt hardere i ja.

Hehe, noe dårlig kinodate synes jeg ikke akkurat. Hun gjorde nok for å skremme meg mer enn det jeg var. Gjorde ikke noe spesielt ut av det. Alt i alt så var det en fin kveld

Til deg som synes det var en dårlig å ta med en date for å se den filmen, så var det bare et forslag, og hun takket ja til å se den filmen. :D

Lenke til kommentar

Til dere som ser skrekkfilm på kino og plages av skrikende fjortiser; ikke gjør det mer. Se den hjemme.

Selv tar jeg skrekkfilmer veldig seriøst. Jeg elsker og bli skremt, og jeg er faktisk ganske lettskremt. Jeg ser alltid skrekkfilmer helt alene, og i ett rom uten belysning. TVen inntil veggen og ryggen ut mot det store åpne mørke rommet. Stemning er veldig viktig, og det hjelper på opplevelsen.

On-topic: Jeg har ikke sansen for at hollywood voldtar de asiatiske skrekkfilmene. Personlig blir jeg ekstra godt skremt av den asiatiske stilen å lage film på, den uhyggelige stemningen i de asiatiske filmene er ofte mye bedre.

Og som LarsP nevnte; Filmen taper mye på å bruke kjente skuespillere. Når det gjelder Sarah Michelle Gellar som spiller i det amerikanske versjonen av The Grudge så sliter man hele tiden med assosiasjoner til vampyrer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Har ikke The Grudge aldersgrense 13 år i USA da? :p Kan vel ikke være så ekstremt skummel som noen her sier da vel? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...