Gå til innhold

The Grudge - SKUMMEL!

anon12234

Anbefalte innlegg

halla, tenkte jeg skulle ta meg en tur på nattkino i gårkveld med noen kompiser. The grudge gikk så vi bestemte os for å se den. må bare si at den filmen er helt fenomenalt skummel, våger å si at den er den skummleste og mest skvettescenerfilmen jeg noen gang har sett. ANBEFALES hvis du liker å bli skremt!

andre som har sett den?, hva syntes dere om den?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sovnet. Det kan selvsagt ha noe med tidspunktet jeg så den på, men jeg tror ikke det. Amerikanske remakes blir som oftest bare latterlig, ikke skummel.

Har du noen eksempler?

The Grudge, Dawn of the dead (kanskje ikke latterlig, men på langt nær like god som originalen), The Hound of the Baskervilles.

Remakes som er dårlige i forhold til originalen (uansett nasjonalitet på originalen): Psycho, Assassin, Charlie's Angels, Alfie, Planet of the Apes, Oceans Eleven.

Dette er kanskje ikke filmer som er beregnet på å skremme små barn, men jeg tror at vi vil se en rekke remakes fremover. The Ring og The Grudge er kun to eksempler på filmer som blir hentet over fra Japan.

PS: The Ring var faktisk ikke så aller verst!

Lenke til kommentar

men bruker de ikke flere scener fra den japanske, i den amerikanske remaken? Har sett på trailern til den amerikanske, og han lille gutten ser helt lik ut som han i den japanske versjonen? stemmer det, eller er det bare jeg som blingser?

Lenke til kommentar
men bruker de ikke flere scener fra den japanske, i den amerikanske remaken? Har sett på trailern til den amerikanske, og han lille gutten ser helt lik ut som han i den japanske versjonen? stemmer det, eller er det bare jeg som blingser?

Har hørt at det er samme resigør på den japanske og den amerikasnke, og da er det velk sikkert samme ungen som spiller i begge fimene

EDIT: har jeg hørt da.. ;)

Endret av VgaR
Lenke til kommentar

Den var forsovet litt skummel, men også en av de DÅRLIGSTE filmer jeg har sett, ikke hjalp og ha et ENORMT skrikende publikum.

Der det liksom starter kan man si, der skrek det en hel gjeng sekunder før det liksom skjedde noe, akkurat som om de hadde sett filmen før og bomma litt på skrikingen sin, og etter det var det bare skriking fra den gjengen :no:

Min konklusjon var at jeg var utrolig glad for at jeg fikk gratis billetter, for 90,- spenn, stakars de som betaler det for noe så utolig dårlig

Lenke til kommentar

du var kasnkje litt uheldig med de du så den sammen med, men hvis du tenker deg alle i salen er redde, pluss at du er redd, da blir filmen noe helt annet...stemningen tenker jeg på nå...så du kan vel ike si at filmen var dårlig?

Endret av VgaR
Lenke til kommentar

Jeg så den sammen med en gjeng som var en god del år eldre enn meg. Kan hende det påvirket meg noe. Nesj, ikke skummel. Blir like teit som Scream:

Courtney Cox Arquette (Monica fra Friends) <-> Sarah Michelle Gellar (Buffy the Vampire Slayer). Jeg klarer rett og slett ikke å ta slike filmer alvorlig når hovedpersonen kun forbindes med noe han/hun har vært med i før.

Lenke til kommentar

Jeg nekter å se denne filmen på kino fordi jeg kan ikke fordra fjortisser som hyler hver gang det skjer noe småskummelt på lerretet. Dessuten mistenker jeg at denne filmen (i likhet med de fleste amerikanske grøssere) er fylt opp til randen med cheap scares og lite annet.

Lenke til kommentar

Har hørt at det er samme resigør på den japanske og den amerikasnke, og da er det velk sikkert samme ungen som spiller i begge fimene

EDIT: har jeg hørt da.. ;)

tror folk vokser når de blir ganske mange år eldre, eller??

Lenke til kommentar
du var kasnkje litt uheldig med de du så den sammen med, men hvis du tenker deg alle i salen er redde, pluss at du er redd, da blir filmen noe helt annet...stemningen tenker jeg på nå...så du kan vel ike si at filmen var dårlig?

hadde tenkt til å skrive litt mer, men så dukket det opp litt andre ting, og for at jeg skulle slippe å skrive på nytt, så lot jeg det stå som det ble ;)

poenget mitt var: ja jeg synes den var litt spennende, men også veldig forutsigbar, liksom veldig langtenklig på en måte også, for å si det sånn jeg vet det var mange andre enn meg som satt å så på klokka og bare håpet den skulle bli ferdig.

filmen var ikke god nok til at man bare satt klistra fast i stolen og glemte tiden, heller motsatt, altså at man nesten tatt ut av stolen og man ble sittende å se på klokka, OI har det bare gått 5 min til *sukk*

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...