Gå til innhold

Spillverket.no: Bedre struktur på produktinfo


Anbefalte innlegg

Først av alt: Gamer.no herjer gaming-delen av livet mitt. :)

 

MEN jeg vil bare, hvis det ikke allerede er gjort, adressere noen mangler.

  • En LINUX-del. Greit, det er ikke så mye som kan sies, men noe er det. Småspill og andre ting for å underholde linuxnerder krever ikke en stor avdeling. Jeg håper og tror at Linuxdelen av spillverdenen vil vokse... dere kan kanskje hjelpe til?
  • Lær av tothegame.com. Det er en ulempe at ETT spill kan ha FLERE sider. En side for nyheter, en for sniktitt og en for omtale. (Relaterte artikler er ikke godt nok).
  • Et litt mer avansert søk? Jeg savner f.eks. muligheten til å søke på spill etter popularitet, sjanger, aldersgrense eller dato. Burde _ikke_ være vanskelig å implementere dette.

Hvis jeg nå har nå "dropped" en brun ørret på innsiden av leggen, dvs at alle disse etterlengtede funsjonene faktisk er tilstedeværende, bare informer. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En LINUX-del. Greit, det er ikke så mye som kan sies, men noe er det. Småspill og andre ting for å underholde linuxnerder krever ikke en stor avdeling. Jeg håper og tror at Linuxdelen av spillverdenen vil vokse... dere kan kanskje hjelpe til?

Jeg har i grunn ingen oversikt over omfanget av spill tilgjenglig for Linux, og det er generelt et område jeg kan svært lite om. Det er sikkert en god idé, men da må vi i så fall ha helt dedikerte mennesker som jobber med det. Jeg har en følelse av at det er begrenset hvor mange av våre lesere som er interessert i slikt, og det er derfor dumt å bruke for mye ressurser på det akkurat nå. Vi kan godt vurdere å utlyse hjelp til å bygge opp en slik seksjon etterhvert, men inntil videre har vi dessverre veldig mange andre viktigere prosjekter vi ønsker å ferdigstille.

 

Lær av tothegame.com. Det er en ulempe at ETT spill kan ha FLERE sider. En side for nyheter, en for sniktitt og en for omtale. (Relaterte artikler er ikke godt nok).

Jeg tok en titt på ToTheGame for å forsøke å forstå hva du mente her, men uten å lykkes. Kan du gi meg noen eksempler?

 

Et litt mer avansert søk? Jeg savner f.eks. muligheten til å søke på spill etter popularitet, sjanger, aldersgrense eller dato. Burde _ikke_ være vanskelig å implementere dette.

Dette er noe vi jobber med og vil bli en del av den nye søkemotoren vår så vidt jeg kjenner til. :-)

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva dere sikter til - det jeg ser, er at ToTheGame har noen flere produktinfo-poster (hvor vi jobber med å bli bedre), samt en overikt over innhold fra alle mulige andre nettsteder. Sistnevnte har på sin side ikke vært så veldig aktuelt for oss, da vi først og fremst konsentrerer oss om å fronte vårt eget innhold. Noe jeg har oversett?

 

For øvrig veldig nyttig og flott med tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Tja...

Det hadde jo kanskje vært en ide med fem underoverskrifter

der du kan trykke deg inn på forskjellige, eller bare ha "nyhetene" rett under hver underoverskrift.

 

Omtale

Nyheter

Bilder

Filmer

Linker

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
http://www.tothegame.com/game.asp?id=137

vs

http://gamer.no/produkt.php?produktid=14566

 

ToTheGame har virkelig produktoversikter. Strukturforskjellen er jeg altså ute etter.

Jeg er enig i at det kan bli vanskelig å se forskjell på en nyhet, en anmeldelse, en sniktitt og et intervju i mylderet av artikler i produktsidene våre (men skjermbildene bør det ikke være vanskelig å finne). Dette kan vi naturligvis forsøke å forbedre etterhvert.

 

Jeg må imidlertid få klarhet i en sak jeg enda ikke har skjønt med din første post: "Det er en ulempe at ETT spill kan ha FLERE sider". Kan du peke på et spill hos oss som har flere sider produktinfo?

 

Tok meg forresten den frihet å endre overskriften på denne tråden fra "Forslag til Gamer.no" til "Bedre struktur på produktinfo" slik at vi er sikre på at vi holder oss til temaet og ikke folk begynner å bruke denne tråden til alle mulige forkjellige tilbakemeldinger. Ettersom Linux-seksjon var uaktuelt akkurat nå, og bedre søkemotor er noe vi jobber med, fant jeg produktinfo som det viktigste å profilere i topic. Håper det går greit. :-)

Lenke til kommentar
http://www.tothegame.com/game.asp?id=137

vs

http://gamer.no/produkt.php?produktid=14566

 

ToTheGame har virkelig produktoversikter. Strukturforskjellen er jeg altså ute etter.

Jeg er enig i at det kan bli vanskelig å se forskjell på en nyhet, en anmeldelse, en sniktitt og et intervju i mylderet av artikler i produktsidene våre (men skjermbildene bør det ikke være vanskelig å finne). Dette kan vi naturligvis forsøke å forbedre etterhvert.

 

Jeg må imidlertid få klarhet i en sak jeg enda ikke har skjønt med din første post: "Det er en ulempe at ETT spill kan ha FLERE sider". Kan du peke på et spill hos oss som har flere sider produktinfo?

 

Tok meg forresten den frihet å endre overskriften på denne tråden fra "Forslag til Gamer.no" til "Bedre struktur på produktinfo" slik at vi er sikre på at vi holder oss til temaet og ikke folk begynner å bruke denne tråden til alle mulige forkjellige tilbakemeldinger. Ettersom Linux-seksjon var uaktuelt akkurat nå, og bedre søkemotor er noe vi jobber med, fant jeg produktinfo som det viktigste å profilere i topic. Håper det går greit. :-)

En ting jeg kom på nå. Er det egentlig en god grunn å ha en side per konsoll et spill er på? Altså har f.eks. Splinter Cell 4 produktsider fordi det er på GC, PS2, XB og PC. Kunne vel heller hatt 1 prod. side der det sto "Spillet finnes på følgende konsoller" eller noe? :yes:

Lenke til kommentar
En ting jeg kom på nå. Er det egentlig en god grunn å ha en side per konsoll et spill er på? Altså har f.eks. Splinter Cell 4 produktsider fordi det er på GC, PS2, XB og PC. Kunne vel heller hatt 1 prod. side der det sto "Spillet finnes på følgende konsoller" eller noe?  :yes:

Det kan ofte være vesentlige forskjeller på de ulike versjonene. Både med tanke på innhold, utvikler og lanseringsdato. Ofte offentliggjøres også skjermbilder hentet fra en gitt plattform, og vi mener det ville vært helt feil å blande all denne informasjon sammen i ett produkt.

 

Men vi kan naturligvis legge til en informasjonsboks i fremtiden hvor det står hvilke andre plattformer produktet er tilgjenglig på, og deretter linke til de respektive produktsidene for de andre produktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...