Gå til innhold

Big trouble, greier ikke å legge inn OS..


Anbefalte innlegg

Ikke legg ut slike _enorme_ bilder! Selv på fastlinje tok det tid å laste ned! Legg heller ut en link. Dette er rettet opp i nå.

-yummy, moderator-

 

--------------------------------------

 

Plutselig en dag tok PCen min kvelden. Den har fungert fint lenge, men så en dag skrudde den seg plutselig av, og jeg kom ikke inn i Windows igjen. Etter dette har jeg formatert og prøvd å legge inn OS på nytt på tre forskjellige harddisker; en Maxtor 60 GB 7200, en IBM Deskstar 45GXP 30 GB og på to IBM Deskstar 75GXP 45GB som var satt i RAID 0. Jeg har også prøvd å bruke IDE portene på RAID kontrolleren og den vanlige IDE porten. Hovedkortet er et Asus P4B266-E med Pentium 4 og 512 mb RAM.

 

Problemet kommer når jeg legger inn Oset (WinXP Pro) og er ferdig med å kopiere filer over på harddisken, da må maskinen restarte og fortsetter setup. Så kommer feilen, en bluescreen som dere ser her:

KLIKK HER

 

Hva kan være galt? Det kan jo ikke være harddiskene, for jeg har kjørt tester som IBM DFT o.l på dem og det er ikke noe feil med dem. Cden til Oset er det heller ikke noe galt med, for den brukte jeg på en annen maskin for en uke siden uten problemer. Hva kan være problemet?

 

takekr for svar og hjelp her!! HJELP!!

 

_________________

pirates_gear.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-11 18:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q122926

 

Sjekk den ut, du.

 

Alt høres litt merkelig ut siden du har testet 3 disker, kanskje raid-kontrolleren er gåen. Har du husket å trykke F8 (eller hva det er) under installasjonen når xp lurer på om du har en raid-kontroller?

 

 

BTW: det er alltid smart å søke på google med erroren på bluescreenen. I ditt tilfelle 0x0000007B. Da får man hjelp.

_________________

P4 1.8G, Abit TH7-II, 512 Rdram, Gainward geforce3 ti200 200/400 @ 270/570, IBM 60gb 60GXP

 

MyPHPbase <-- OC-prosjekter og morrobilder

 

[ Denne Melding var redigert av: aG_ på 2002-06-11 16:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...