denstore-1 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Holder på å skal sette sammen en ny maskin, mener at følgende kombinasjon skal være god: MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHzSocket 939, 512KB cache, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual PackKit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Western Digital Raptor 74GB S-ATA8MB cache 10000RPM Seagate Barracuda 7200.8 300GB S-ATA8MB cache 7200RPM NCQ Resten av maskinen, slik som kabinett dvd brenner osv. har jeg liggende Hva synes dere, gjør jeg en tabbe / kan det gjøres bedre (innen rimelighetens grenser). Er åpen for forslag Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Alt ser veldig bra ut, men bytt ut Twinmos dualpack med Corsair Value istede Vet at mange nforce kort ikke liker Twinmos Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 stemmer det. sitter på samme chipsett som deg, jeg har gigabyte hk, og får ikke twinmos'en min til å kjøre på 200 mhz stabilt. Må ha den på 166. ellers er den fin altså. kan jo kanskje også vurdere via chipsettet, men det er litt smak og behag. jeg er fornøyd med nforce. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Alt ser veldig bra ut, men bytt ut Twinmos dualpack med Corsair Value istede Vet at mange nforce kort ikke liker Twinmos Enig med deg. Bytt ut Twinmos. OCZ funker også bra med det hovedkortet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Alt skal jo være kompitabelt med hverandre, det eneste jeg er litt usikker på er minnet.... Syntest den maskinen ser veldig grei ut... Du kan sikkert få billigere 300gb'er, men det vil gå på bekostning av støy Raptor-disken er jo utrolig god som systemdisk, noe jeg regner med at du skal bruke den som. Bra du valgte 74gb, og ikke 37gb, for den bråker mer! Lenke til kommentar
denstore-1 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Alt ser veldig bra ut, men bytt ut Twinmos dualpack med Corsair Value istede Vet at mange nforce kort ikke liker Twinmos OK, fint. Greit å vite: Er det denne typen dere mener: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB. Og en ting til. Burde jeg gå for en kjøler til CPU,en, eller er den brukandes den som følger med. Med hennsyn til støy osv. Lenke til kommentar
whom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har du GPU. spiller du mye? særlig hvis en spiller, ville jeg gjerne fått med meg PCIE generasjonen. Du har et framtidsrettet system på cou fronten, men spiller du, hjelper det lite for du vil da uansett måtte bytte ut HK når du kjøber enda krafigere GPU. AGP kraftig på vei ut. Lenke til kommentar
denstore-1 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Har du GPU. spiller du mye?særlig hvis en spiller, ville jeg gjerne fått med meg PCIE generasjonen. Du har et framtidsrettet system på cou fronten, men spiller du, hjelper det lite for du vil da uansett måtte bytte ut HK når du kjøber enda krafigere GPU. AGP kraftig på vei ut. Har et ATI Radeon 980pro Kjøpt for ikke mer en 4 mnd siden. Bruker maskinen mest til webdesign og grafik redigering, så jeg håper det skal holde en stund til Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har du GPU. spiller du mye?særlig hvis en spiller, ville jeg gjerne fått med meg PCIE generasjonen. Du har et framtidsrettet system på cou fronten, men spiller du, hjelper det lite for du vil da uansett måtte bytte ut HK når du kjøber enda krafigere GPU. AGP kraftig på vei ut. Har et ATI Radeon 980pro Kjøpt for ikke mer en 4 mnd siden. Bruker maskinen mest til webdesign og grafik redigering, så jeg håper det skal holde en stund til Da syntest jeg ikke det er noe poeng i å kjøpe pci-e.. Når man driver med webdesign og bildebehandling så er det ikke så viktig hvor mange fps han får Uansett så holder jo 98pro til å spille nye spill i grei oppløsning fortsatt, da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå