simenss Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Er det mulig? Har prøvd, men får det ikke til Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Nei, det er ikke mulig. Hvorfor? Jo fordi da hadde det vært kjempelett for spammere å sende ut mailer som åpner x antalla popup-vinder. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Nei, det er ikke mulig. Hvorfor? Jo fordi da hadde det vært kjempelett for spammere å sende ut mailer som åpner x antalla popup-vinder. Logisk Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 er det logisk? er vel like lett å lage en webside med javascript som åpner x antall vinduer? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 er det logisk? er vel like lett å lage en webside med javascript som åpner x antall vinduer? Ja, men det er altså ikke mulig i mail! Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 det er jo foråvidt mulig hvis man lager en mailreader som forstår javascript - men da vil kun javascriptet fungere på de maskinene man har mailreaderen på. De andre vil scriptet kanskje bli sett som på vanlig tekst. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 er det logisk? er vel like lett å lage en webside med javascript som åpner x antall vinduer? Ja, men det er altså ikke mulig i mail! Takk og pris. Nå er det snart midt på natten - tenk om jeg fikk pop-ups hver gang jeg leste mail fra tante! *skjelve* Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hehe! Poenget er jo at spammere ville sendt deg mail med popups, ikke tanta di! Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 En ting er popups, en annen ting er å kjøre inn skumle kommandoer i javascript. Nimda-viruset, anyone? Kirikiri Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hehe! Poenget er jo at spammere ville sendt deg mail med popups, ikke tanta di! Da kjenner du ikke tanta mi Men ettersom simenss har fått svar på spørsmålet sitt er det kanskje feil å fortsette debatten, men jeg prøver: Hva slags skade kan et javascript gjøre? Kan fryktelig lite om js og sikkerhet, kan igrunn bare noen enkle funksjoner osv. Kan js alene gjøre stor skade? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 mens på windows er det nesten sånn at man kan formatere c:så ja, javascripts kan gjøre stor skade. Nimda viruset ble jo feks. nevnt Dette er snakk om javascript, ikke java. Javascript har ikke noen som helst lese-/skriverettigheter til noen som helst disk. Det finnes ikke virus i javascript. Det værste et javascript kan gjøre, er å åpne en haug med popups! Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 sorry - tenkte feil bare. min feil. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Noen som vil gi meg et sånt masse-pop-up-script? Og hvis dette er ulovlig, så bare tulla jeg.. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 det er ikke ulovlig, bare sykt irriterende er jo mulig og sette popups i en uendelig løkke, så får du uendelig popups eller så kanskje krasjer pc'n. men tror vi går litt for langt off topic nå. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Kan godt forklare hvordan et slik script _kan_ fungere, men koden får du ikke Forutsetningen for å bruke 'mitt' terror-script (som forøverig stammer fra mine glansdager) baserer seg på js/php. Trikset er å lage en ikke uendelig while-løkke som genererer fjollete mange alert() i js. Om du skriver meldingen "Dette er melding\\n\\n$null av $max" i alert() blir du raskt upopulær! edit: ser thurloc har lurt seg inn foran meg. Enig, best å stoppe mens leken er god Endret 10. januar 2005 av fjartan Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 edit: ser thurloc har lurt seg inn foran meg. Enig, best å stoppe mens leken er god Ja, da ser vi oss ferdig med denne diskusjonen for denne gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå