vegge Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Naboens PC har et lite problem. Startsiden i Internet Explorer settes automatisk til http://utruuh.globe-finder.cc/atgkn/ Noen som vet hva dette er? Skjønte ikke helt hva slags side dette var.. Ellers har nå PC-en fått intallert SP2 (WinXP). Den er også scannet med Spybot - Search & Destroy og Ad-aware. Firefox er også lagt inn og har ikke samme problemet, men ikke alle familiens medlemmer ønsker å bruke denne nettleseren. Har dere noen tips? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Så det er altså ikke farlig å trykke på linken helt i bunn; Spyware detected on your PC! Click here to remove spyware now? Har forøvrig fjernet en del tull med Ad-aware, men det dukker jo bare opp igjen. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Så det er altså ikke farlig å trykke på linken helt i bunn; Spyware detected on your PC! Click here to remove spyware now? Nå er jeg ikke helt med... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Hvis du sjekker ut http://utruuh.globe-finder.cc/atgkn/ .. Helt i bunn er det en link. Det vil ikke være dumt å klikke på den? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det som står nederst på den siden vises nok til alle,om de har spyware eller ikke.Trodde poenget var å fjerne den siden,da den tar over som oppstartside og er en pest i seg selv. Last eller ned Spybot og adaware. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Last eller ned Spybot og adaware. Ad-aware fjernet faktisk disse greiene tror jeg. Men så et par dager etterpå var alt stilt tilbake.. kjørte Ad-aware på nytt og samme problemene var der. Tiden vil vise om det igjen vil dukke opp, men jeg annser det som veldig sannssynlig. Jeg er uansett i Trondheim nå, så naboen får klare seg selv.. Jeg ble bare i tvil da folk sa at denne siden skyldtes Microsoft sin anti-Ad-aware hvis noen slikt finnes.. For det er jo egentlig en positiv ting.. Hmm. Hvis dere har tips til ting som kan forhindre at dette skjer om og om igjen, så hadde jeg satt stor pris på det! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ble bare i tvil da folk sa at denne siden skyldtes Microsoft sin anti-Ad-aware hvis noen slikt finnes.. For det er jo egentlig en positiv ting.. Poenget var at du skulle laste ned Microsofoft AntiSpyware for å bli kvitt spywaren du tydeligvis har på pc-en din! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ble lei hele Internet Explorer og gikk over til Opera,og har ikke hatt noen problemer etter det. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ble lei hele Internet Explorer og gikk over til Opera,og har ikkehatt noen problemer etter det. Word! Fjern IE og bruk Opera, Mozilla eller Mozilla Firefox isteden... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Poenget var at du skulle laste ned Microsofoft AntiSpyware for å bli kvitt spywaren du tydeligvis har på pc-en din! Ok, sorry, da misforstod jeg bare litt. Uansett så mener jeg å ha fjernet problemet med Ad-aware, men det dukker bare opp igjen. Firefox er installert på maskinen, men tvilsomt at hele familien kommer til å bruke det med en gang. Så hvis noen har andre prevantive tiltak enn å bruke Opera/Firefox, please let me know. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 http://www.intermute.com/products/cwshredder.html Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ok, sorry, da misforstod jeg bare litt. Uansett så mener jeg å ha fjernet problemet med Ad-aware, men det dukker bare opp igjen. Firefox er installert på maskinen, men tvilsomt at hele familien kommer til å bruke det med en gang. Så hvis noen har andre prevantive tiltak enn å bruke Opera/Firefox, please let me know. Som jeg allerede har sagt, Microsoft AntiSpyware. Det har en enormt bra real-time protection, noe som anbefalles på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå