Gå til innhold

CPU til ASUS P4C800-E Deluxe Hovedkort

Kevlon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenker på å oppgradere min cpu , den jeg har er en P4 2.8 400 FSB,

Jeg vil ha noe krafitgere og da hadde jeg tenkt meg noe med celeron?

Det jeg lurer på er hvor kraftig CPU kan mitt hovedkort støtte?( ASUS P4C800-E Deluxe) Og hvilket CPU er et bra valg for meg?

Jeg bruker min pc til 3d rendering og heavy duty gaming.. (Lock On Modern Air combat)

Kev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til forumet!

Anbefaler at du kjøper en P4 med 800 MHz FSB, det ser ut som du stiller ganske stor krav til ytelse når jeg ser på bruksområdene dine, og da er ikke Celeron veien å gå. Hovedkortet ditt (som for øvrig er meget bra) skal støtte alt av P4 til socket 478.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Hei takk for raskt svar.. :)

Ja jeg må ha socket 478, men da lønner det seg heller å ha en "vanlig" p4 ? ikke celeron? Jeg trodde at celeron var bedre. ?

Det jeg lurer på er hvor høyt opp kan jeg gå på procresoren? 3.2? 3.4? Jeg vet nemlig ikke hvor mye mitt hovedkort støtter

Lenke til kommentar

Hei , fant en cpu : Intel Pentium 4 3.4 GHz 800 FSB

Men jeg fant ingen pris på denne på harware.no

Noen som vet hvor mye den ligger på ? Og hvor jeg eventuellt kan bestille denne?

Jeg sjekket også cpu støtte for mitt hovedkort og fant at dette var det høyeste mitt hovedkort støttet : P4-3.40E GHz (800 FSB, L2 cache:1MB, HT, 90nm)

Så mitt spørsmål er vel. kommer denne cpu'en til å fungere optimalt med mitt hvoved kort ?

Endret av Kevlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...