Kevlon Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei. Jeg tenker på å oppgradere min cpu , den jeg har er en P4 2.8 400 FSB, Jeg vil ha noe krafitgere og da hadde jeg tenkt meg noe med celeron? Det jeg lurer på er hvor kraftig CPU kan mitt hovedkort støtte?( ASUS P4C800-E Deluxe) Og hvilket CPU er et bra valg for meg? Jeg bruker min pc til 3d rendering og heavy duty gaming.. (Lock On Modern Air combat) Kev. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hei, og velkommen til forumet! Anbefaler at du kjøper en P4 med 800 MHz FSB, det ser ut som du stiller ganske stor krav til ytelse når jeg ser på bruksområdene dine, og da er ikke Celeron veien å gå. Hovedkortet ditt (som for øvrig er meget bra) skal støtte alt av P4 til socket 478. Endret 9. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Hei takk for raskt svar.. Ja jeg må ha socket 478, men da lønner det seg heller å ha en "vanlig" p4 ? ikke celeron? Jeg trodde at celeron var bedre. ? Det jeg lurer på er hvor høyt opp kan jeg gå på procresoren? 3.2? 3.4? Jeg vet nemlig ikke hvor mye mitt hovedkort støtter Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Celeron er billigmodellen, og yter dårligere enn P4. Det går fint å kjøre f.eks en P4 3.4 på hovedkortet ditt, men det kan hende du må flashe biosen. Oversikt over CPU-støtte til hovedkortet ditt finner du her. Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hei , fant en cpu : Intel Pentium 4 3.4 GHz 800 FSB Men jeg fant ingen pris på denne på harware.no Noen som vet hvor mye den ligger på ? Og hvor jeg eventuellt kan bestille denne? Jeg sjekket også cpu støtte for mitt hovedkort og fant at dette var det høyeste mitt hovedkort støttet : P4-3.40E GHz (800 FSB, L2 cache:1MB, HT, 90nm) Så mitt spørsmål er vel. kommer denne cpu'en til å fungere optimalt med mitt hvoved kort ? Endret 9. januar 2005 av Kevlon Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en Intel Pentium 4 3.4 GHz 800 FSB ? Jeg har lett en stund i dag og jeg finner bare Intel Pentium 4 3.2 GHz 800 FSB.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 P4 3.2 GHz er også et godt alternativ. Du vil ikke merke så stor forskjell mellom 3.2 GHz og 3.4 GHz. De vil utmerket klare å følge med på de nyeste spillene. Sitter selv på en P4 3.0 GHz NW 800 MHz FSB og jeg er storfornøyd. Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 ok, grunnen til at jeg ville ha 3.4 var grunnet overclocking. Er vel kanskje ikke så mye mer man får presset ut av den? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 P4 3.0 GHz NW skal være en god overklokker. De prosessorene som er klokket høyest fra fabrikk er sjelden gode overklokkere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå