melli123 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg kom på at jeg også har noen bilder som jeg kunne legge ut til vurdering. Bildene er tatt på en ferie i Frankrike. Et av bildene er vel også tatt i Sveits tror jeg. Bildene ligger på Guivarchdesign.com/bilder.html Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg tar hintet at ingen kommer til å kommentere de jeg.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tror du blir å få kommentarer hvis du velger ut ett eller to bilder som du poster i dette forumet. Når man må over på eksterne sider for å se bildene så faller de fleste folka bort. Lenke til kommentar
foton Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei, Bra bilder, men siden du vil ha kritikk antar jeg at det er ok å nevne noen negative ting. Bilde 1: Jeg synes det er litt forstyrrende at kirkespiret og taket på bygningen foran er skjeve. Dette skyldes vel at du har brukt vidvinkelobjektiv, men tror det finnes korrigerende software for å kunne rette på dette. Forøvrig så synes jeg det ser ut som det er litt disig i lufta som gir deg litt lite kontraster på fjellet. Du kan jo forsøke usm med radius 40-50 og 20-40%, som kanskje kan klare det opp en del. Bilde 2: Her ville jeg ventet til poloen hadde forsvunnet ut av bildet. Jeg mener, polo og formel 1 bane..... Litt usikker på hva du prøver på også. Personen blir for liten til å gi noe inntrykk, blir liksom litt mye feriealbum der små personer er plassert midt i bildet fordi fotografen både ville ha med familien og mest mulig av det rundt. Bilde 3: Fint bilde, men igjen ville jeg forsøkt usm som i bilde 1 for å øke kontrasten noe. Ville kanskje ventet til båten nede i høyre hjørne var innenfor bilderammen også. Bilde 4: Kanskje palmetreet burde kommet helt med ned til bakken. Både treet og personer i bakgrunnen er kuttet. Motivet er fint, men skulle ønske at lyset kom litt mer fra siden, f.eks. ved solnedgang. Litt rødskjær i lyset og mer lys på palmebladene ville nok lokket ut noe mer farger fra dette motivet. Høstbilder 1 og 3 synes jeg er fine. Du har vært god til å fange fargene. Forøvrig synes jeg ikke det er noe galt i å gi slike bilder litt ekstra fargemetning. Vår oppfattelse av farger er jo også en tolkning hjernen gjør slik at inntrykket når du står der ute ofte er mer overveldende enn bildet viser på skjermen når du kommer hjem. Bilde 2 og 4 inneholder etter min mening distraherende elementer. I bilde 2 ville jeg ikke tatt med de grønne bladene i front. Det blir liksom litt mye ute av fokus både foran og bak fokuspunktet. Det er på en måte dynamikk nok i motivet uten de bladene synes jeg. I bilde 4 synes jeg ikke de oppsatte blomsterkassene med busker i bidrar med noe positivt. Det bryter liksom med linjene langs veien og trærne som leder innover i bildet. Bildet ville vært mye bedre uten synes jeg. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei. Har sett igjennom bildene dine og jeg synes veldig mye av det er veldig bra. Enig med mye av det "foton" skriver. Det "raserveibildet", er det på Korfu? Og hv bruker du av fotoutstyr? Som sagt liker jeg mange av bildene dine. Skikkelig potensiale i en ung fotograf! F828 Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Det "raserveibildet", er det på Korfu?Og hv bruker du av fotoutstyr? F828 Heisann F828 Fint at du likte bildene. Bilde av racerbanen er fra Monaco. Det er forsåvidt det bilde av havna også... Jeg bruker et kamera som heter Canon Ixus V2. Kjøpte det for et par år siden, men synes det fungerer fint fortsatt. For øvring er bildene tatt i fjor sommer. Takker for bra kommentarer av bildene Foton. Det er alltids noe man har lyst å forandre på på bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå