Dreiphus Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jag ble kastet ut i går etter postinge av: "Kampen mellom Intel og AMD fortsetter, - la diskusjonen fortsette". Jeg er relativt ny her, - men har hatt glede av både å lese og stille noen spørsmål, i mange uker nå. + "Vært litt useriøs" - rent spøkefullt fra min side. Er ikke det tillat da, - med litt humor? Det har forundret meg at man ikke får diskutere "kampen mellom Intel og AMD". Med dette har vært begrunnet med at det temaet er et rent nybegynnertema, så vidt jeg har forstått, men hva er galt med det? Imidlertid har jeg følelsen av at den diskusjonen: "Intel vs AMD", har lett for å "fucke opp" mange så de mister både språk og grenser. Dersom det er den konsekvensen av diskusjonen moderatorene frykter, at det er språket og formen i forumets innlegg man er redd for, vil jeg gjerne få det fortalt. ??? Jeg tar til etterretning moderatorenes holdninger. Men er det mulig vi har relativt unge uerfarne mennesker som er moderatorer, - som kanskje ikke er modne for å kontrollere andres adferd? Kan det tenkes enkelte moderatorer, noen ganger, - er så opptatt av sin "overordnede kontrolloppgave" at de gjør større overtramp ved sin adferd enn brukeren som blir "moderert"? Og diskusjonen da, - som er plassert på rett hylle, "Intel vs AMD" på "hovedkort- og prosessorhylla", er forbudt. Hvorfor det? Det holder ikke å henvise til at den diskusjonen har vært ført tidligere! Det er svakt, ukorrekt eller tøvete. Dette er jo dagsaktuelt når nye produkter blir lansert!!! - Så - på tampen av det hele, - når man håper moderator er "edruelig" eller moderat, - så blir mann "hivi ut". Er det bra? Jeg ber bare om en forklaring jeg, - fra forumets moderatorer. På forhånd takk. Med vennlig hilsen rølle (m/liten r) Lenke til kommentar
Dreiphus Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Rølle skriver sor å få moderatorende i tale, - får han det? Har er visst utestengt. Får låne mitt brukernavn og min kode da. Han må jo få lov å forsøke å la moderatorene svare for sine handligner. Tusen takk. Dreiphus P.S. Her jeg gjort noe galt? Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hvorfor du ble kasta ut kan jeg ikke svare på siden jeg ikke gjorde det. Den tråden du sikter til sperret jeg - det viste seg å være nokså dumt siden forsiden på hardware.no hadde en omtale av siste skudd på AMD's prosessorstamme. Jeg har opprettet en ny tråd dedikert til denne på riktig gruppe. Når det gjelder diskusjoner som har gått før, bør brukerne søke i forumet først. Så kan en evt. søke etter de siste prosessorene, eller diskutere disse i ny tråd om de ikke er diskutert fra før. Årsaken til at dette er ønskelig, er at slike "x vs. Y" - diskusjoner meeeget sjelden fører noe nytt med seg. Det meste er som regel sagt før, så da skjønner du at det blir vås å ta det opp på nytt. Om du har konkrete spørsmål til noe som er sagt tidligere, kan du svare på den gamle tråden, så kommer den opp på toppen i "siste meldinger". På denne måten håper vi at forumet blir mer oversiktlig, både for nye og gamle brukere. Lykke til! =) PS: Det er generelt ikke så lurt å komme inn med nytt nick etter å ha blitt utestengt. Du bør oppføre deg bra nå, for det er mye lettere å bli kastet ut på nytt for deg nå. Utestengning er ment som en lærepenge og en advarsel, noe de som opplever dette bør huske på. Bare et godt råd... :smile: "Moderator yummy er god mot de gode" - gammelt jungelord. :wink: Lenke til kommentar
joac Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 hei rølle. Sjekk tråden "moderatorer er så dumme" Der yummy redegjør for sin stenging av akkurat den tråden og at han beklager det (voksent gjort). Når det gjelder din egen utestengelse så foreslår jeg ganske enkelt at du tar det i private meldinger til moderatorer, så tror jeg sjansen for en konstruktiv debatt og snarlig gjenkomst er mye større enn om du tar ett nytt nick og starter nye tråder. joachim EDIT: Så jo nå at mens jeg skrev så kom det fullstendige wsvar til deg Rølle. (Dropp denne tråden og ta det privat ) [ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-06-11 17:08 ] Lenke til kommentar
Dreiphus Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Takker for svaret. Er med på å moderere når ting går for langt, og prøver å forstå poengene ... Men jeg har ikke tenk å lage mest mulig "krøll". rølle Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Heisan meg ..www nytt brukernavn :smile: ble banna jeg å da jeg forsvarte deg inntil det siste :smile: for sannheten hadde du !!! nå banner de vel mitt nye nick også : Skjekk selv tråden .. les begge sidene,,, http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...tart=0&replies= prøvd faktisk og roe ned alt men Yummy tok det ut igjen :sad: Ja han nektet og være "venner" han bare vil banne meg hele tiden :sad: sjekk også denne tråden ! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=35675&forum=60 [ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-11 17:26 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 17:08, Dreiphus skrev:Takker for svaret.Er med på å moderere når ting går for langt, og prøver å forstå poengene ...Men jeg har ikke tenk å lage mest mulig "krøll".rølle Med den innstillingen tror jeg du snart kan titulere deg "rølle" igjen. Bare pass på hvordan du oppfører deg - det er nok av skrekkeksempler de siste dagene. Dette gjelder for øvrig alle andre også. Lenke til kommentar
Dreiphus Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 hei www og alle andre Fornuft og ufornuft går ofte hand i hand. Moderatorene har gått for langt. Og det har mange andre også. Men vi får ikke en perfekt balanse, - så la oss holde fred og takke for de ordentlige tilbakemeldingen til moderatorene. Og se om det kan gå bra ... Med vennlig hilsen rølle (liten r, egentlig Krølle - men det brukernavnet er opptatt) Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 17:19, Tracker skrev:prøvd faktisk og roe ned alt men Yummy tok det ut igjen :sad: Da bør du lære deg å roe ned. Det var ikke akkurat det du gjorde, så du får ta konsekvensene som en mann. _Les_ svarene jeg gir, og ikke tolk dem slik du vil! Prøv å forstå hva jeg faktisk skriver. Jeg prøver å hjelpe deg til rette, for jeg har ingen interesse av at du ikke skal være her. Og én ting til: jeg har ikke adgang til å banne noen. Men jeg kan fremme forslag om det. Om ingen er enig med meg / mange er uenige, blir det ikke noe av. Minst 2 moderatorer må være enige om dette, og det råder demokrati i den leiren. Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Vent litt gutter , jeg holder på og ordne biffen :smile: Pistol eller Sverd ? hehehe Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hmm Tenker Vannpistoler er best i sommervarmen :smile: Ja jeg er en skikkelig "fragger" så pass på Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Høytrykksspyler er MYE morsommere! :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: yummy skrev (2002-06-11 17:57):Høytrykksspyler er MYE morsommere! :smile: ja med turbo dyse.Kjetil Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Ja kulest det :smile: Har vært litt missforståelse både fra den ene og den andre part ser jeg i ettertid etter og ha lest alle postene ... Kanksje litt "skummlesning" fra min side da jeg ikke oppfattet din "heskuk" definisjon rett .. og du ikke oppfattet den overskifta om den nye AMD cpuen på forsiden av hardware. men jeg er jo som sagt finnmarking og som sagt mitt lynne er vel litt "nordnorsk" kan man si... Anyway så skjønne du sikkert att jeg ikke mener du er noe hestkuk (det er vel heller prat om litt misforståelse av hverandre), ja det var jo kun en fleip ut i fra det jeg oppfattet om din "hestkukdefinsijon" og den rettsaken om han nordfra ... Så Yummy ha en god dag og håpe du kose deg i høytrykket :smile: Det gjør jeg ivertfall :smile: [ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-11 18:13 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 OK, tracker - da sier vi at diskusjonen / krangelen er over. Fortsett slik, så blir det så mye hyggeligere. Godt råd: blir du sinna, så sett på Honningsvågrevyen! Apropo det: Når går hurtigruta fra Karasjok? Ha en fin dag, du også! Mvh. Yummy, moddis - og fornøyd med det. Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hurtigruta fra Karasjok du lissom Nei fra Kautokeino var det vel du mente :???: Helt sant :smile: Ja man kan jo bli miljøskada av mindre... kaldt og jævli .. bor heldivis sørpå nå .. :smile: _________________ The days of the Hammer... [ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-11 18:46 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Riktig svar er: "Akkorat samtidig som tåge!" (sies med sur lapp - vri). Få tak i honningsvåg - revyen! Den er noe av det bedre jeg har vært borti siden Oluf ble lagt på sprit... Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hahaha den var morsom :smile: men men dem har jo reinsdyran der oppe da , Så det er nok han rudolf som frakte dem med svindyre reinsdyr prisa Fra Vannpistol til høytrykkspyler med turbodyse :smile: (fra spøk til alvor) Syntes staten burde bygge ut jernbanen der oppe , ja det burde vært en jernbane helt opp til kirkenes og igjenom murmansk og videre inn i russland. Det hadde vært en fin feiretur "AVSPORET" litt her jeg :smile: ,, ja det var jo andre ting vi prata om ? hilsen Tracker .... PS: nå skjønte jeg nicket mitt,, "Tracker" på tog sporet ,, Ready to enter Karasjok hehehe ... Er det noen fine damer der da ? [ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-11 21:33 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg