klidep Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei Vurderer å kjøpe en USB/Bluetooth plugg for bruk i PC`n mot en Nokia bluetooth mottaker. Altså en slik en som jeg har til mobiltelefonen. Noen her som har forsøkt denne kombinasjonen før? Klarer XP`n og Skype`n å skjønne at dette er en lydutgang/mic-inngang tro, uten for mye krøll. Setter pris på å høre om erfaringer på dette området, før jeg eventuelt bestiller adapteren. Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Mornings.. Har selv et SonyEricsson bluetooth headset som funker helt glimrende i skype via usb/bluetooth plugg. I settings i Skype kan du velge lydenhet, og hos meg dukker "bluetooth audio" eller no sånt opp når jeg aktiverer bluetooth, velder den som både inn og ut enhet, og alt funker helt utmerket.. Meeeeen.. Du sliter jo med Nokia utstyr da, så da kan d jo bli værre.. SE ruler... Lenke til kommentar
klidep Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 OK Takker Da tenker jeg det skal virke her også. Enda det er Nokia... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du må ikke bruke Windows XP driverne til bluetooth-enheten din! Den har ikke innebygget "audio bridge". Bruker du original-driverne fra leverandøren går det som oftest smertefritt. Lenke til kommentar
zummys Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Du må ikke bruke Windows XP driverne til bluetooth-enheten din! Den har ikke innebygget "audio bridge". Bruker du original-driverne fra leverandøren går det som oftest smertefritt. Har et Logitech Mobile Pro Headset som jeg skal bruke med Skype, og registerer her at dere har snakket litt om "audio bridge" og andre headset. Logitchs headset kommer ikke med programvare, men ifg sidene de har så skal den kunne brukes mot PC. XP`en min finner den og kan legge den inn, og i egenskaper så står det at det er hodetelefoner. Men ikke finner Windows lydbehandling den og ikke finner Skype den, men de finner lydkortet (som jeg ikke ville bruke..). Har Dere noen tips? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det er godt mulig at den dukker opp som "USB Audio Device" (Microsoft har utrolig god fantasi), så sjekk det. Lenke til kommentar
zummys Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er godt mulig at den dukker opp som "USB Audio Device" (Microsoft har utrolig god fantasi), så sjekk det. Nei den var dessverre ikke registrert som det heller. Har søkt side opp og ned hos microsoft, men det eneste jeg fant var en manual for hvordan man kunne lage en slik støtte for Windows Embedded Men takk for tipset Lenke til kommentar
zummys Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har selv et SonyEricsson bluetooth headset som funker helt glimrende i skype via usb/bluetooth plugg. Ser at du sier du har ett fra SonyEricsson, hvilket har du? En kompis av meg fikk en HBH600 nå, men det var ingen program vare for PC bruk der. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det kommer jo ann på usb dongle programvaren da. Lenke til kommentar
zummys Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det kommer jo ann på usb dongle programvaren da. USB dongle programvaren? Kunne ikke du bare skrevet: "Nei jeg kan ikke hjelpe deg.." Jeg leter etter svar og ikke ord Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hmm... når dere allerede snakker om bluetooth og skype. Noen som vet om det er mulig å bruke telefonen som "headset" til f.eks skype via BT? Har en SE630. Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Øyeblikk.. Endret 11. februar 2005 av Sk@lleBank Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har selv et SonyEricsson bluetooth headset som funker helt glimrende i skype via usb/bluetooth plugg. Ser at du sier du har ett fra SonyEricsson, hvilket har du? En kompis av meg fikk en HBH600 nå, men det var ingen program vare for PC bruk der. Jeg har et HBH-65 via Billionton USB dongle, og bruker Billionton drivere. Bruker ikke SE software Lenke til kommentar
zummys Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har et HBH-65 via Billionton USB dongle, og bruker Billionton drivere. Bruker ikke SE software Med dongle regner jeg med at du mener USB basert Bluetooth plugg?! Ut i fra det så kan jeg tenke meg at det er Microsoft pluggen min som har for dårlig programvare. Hvis jeg tror rett... Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det er det jeg mener ja. Kjenner ikke til microsofts variant, så det mener jeg ikke noe om. Prøv å få lånt en annen da, evt kjøp ny. Koster ikke all verden.. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Det kommer jo ann på usb dongle programvaren da. USB dongle programvaren? Kunne ikke du bare skrevet: "Nei jeg kan ikke hjelpe deg.." Jeg leter etter svar og ikke ord Det jeg mener er at hvis du skal bruke ett mobil headsett(eller er det det?), følger det jo ikke med noe programver til dette. Da kommer det sikkert ann på driveren/programvaren til Bluetooth adapteren du har koblet til pc'n din. Dvs. den som mottar/sender bluetooth signaler for pc'n. Det kan f.eks være en slik en: Den har sikkert en form for driver/programvare som du kan velge instillinger i. Nå har ikke jeg prøvd, men jeg går ut ifra att det er sånn. Hvis det ikke følger med noen driver så kanskje det er noe på produsentens nettsiden. Altså for og oppsumere; følger det med driverer til bluetooth enheten din ? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hmm... når dere allerede snakker om bluetooth og skype. Noen som vet om det er mulig å bruke telefonen som "headset" til f.eks skype via BT?Har en SE630. I følge bluetooth standarden skal dette være mulig. Men jeg har aldri prøvd det selv. En fallgruve jeg kan tenke meg er at telefonen sikkert ikke sender eller mottar lyd via bluetooth når du ikke ringer, dvs du må ringe noen med mobilen før PCen får "tilsendt" lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå