Gassen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har nettopp fått meg Handytone ip adapter fra televoip. Installeringen gikk fint helt til jeg måtte konfigurere NAT i routeren. Har åpnet for portene 5060, 5004, 69, 123 og 3478 for at Handytone skal fungere. Det gjør den derimot ikke. Når jeg har endret NAT som går helt fint, må jeg oppdatere settingsene i handytone admin.. Denne oppdateringen stopper midtveis og siden står apparatet og bare og blinker rødt. Så vidt jeg vet bruker ikke NGT "PPPoE" instillinger som forsåvidt IP apparatet aksepterer. ( kjenner ikke til "PPPoE ) Hva må jeg gjøre? NAT er ellers åpnet for bittorrent og det funker helt fint! Har ikke sett andre spørre om samme spm. så antar NGT nylig har begynt med speedtouch routere. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har ikke sett andre spørre om samme spm. så antar NGT nylig har begynt med speedtouch routere. Det har hvert bugs i firmwaren på disse som har plaget endel med IP-telefon, kommer du inn på webgrensesnittet på modemet? Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Kommer inn i begge web grensesnittene. Både admin i handytone boksen og i speedtouch. Speedtouch har også nyeste versjon av firmware Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 noen andre som har problemer eller tips vedr NGT + speedtouch og televoip??? Takknemlig for litt hjelp... Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hei, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men har min egen lille hodebry med hadytone-486 og sparklan wx-6615m jeg klarer helt fint å ringe ut, men hører ingenting lyd fra den jeg prater med, selvom han hører meg. Går ikke heller å ringe inn, selvom jeg har åpnet alle lytteporter. Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 rart. fikk summetone og alt virket greit før jeg åpner for portene, deretter skjer det ikke mer.. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Kan du ringe til ip-telefonen? Har du betalt tellerskritt?? Dette må du forhåndsbetale for å kunne ringe ut! Endret 11. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 nix, har ikke betalt for tellerskrittene enda. Bør jo være mulig å ringe til telefonen uten å betale telekortet. Telekontoen gjelder jo bare for utgående samtaler. har ikke summetone nå. den bare blinker rødt... Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvordan har du koblet til utstyret? dsl - voip - pc ? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 PÅ mitt netopia-router må en også åpne alle porter under 1024 også i filtersetter. Altså ikke bare i NAT. Kanskje du har samme problem. M Lenke til kommentar
dopus Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 har cisco ruter og en handytone fra telveoip. Var bare å plugge i . sjekket deretter hvilken ip den hadde fått. når den er noe annet en 000000 så kall det værre greit. Trengte ikke åpne noen porter i det hele tat på dette modemet. funket helmax. du får ikke ringt ut. vet heller ikke om du får ringt inn før du betaler inn første beløp. har koblet det slikt. modem->switch->wan i ipadapter. ->pc ->xbox Altså bruker ikke naten i ipadapteren men den i modemet. Du må forresten legge inn brukernavn (tlf nummer) og passord i ipadapteren, men det regner jeg med at du har gjort. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 PÅ mitt netopia-router må en også åpne alle porter under 1024 også i filtersetter. Altså ikke bare i NAT. Kanskje du har samme problem. M For tftp må de under 1000 være åpne, men dette er ikke nødvendig! Siden du bruker nextgentel som bruker dynamic IP og siden du er bak en router som bruker NAT, må "NAT Traversal" være på! Du trenger egentlig bare å åpne to porter! SIP: 5060 og RTP: 5004 (UDP) Lenke til kommentar
Coney Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Slenger meg på her. Har problem med handytone486 som jeg fikk fra Televoip her om dagen. Har NGT med Netopia router , firmware 5.4.r1 Alt skal være åpnet i både filtersett og NAT. Aldri hatt problemer med å portforwarde tidligere. Og andre ting (bittorrent f.eks) virker fint. Jeg kommer inn i adapterets konfigurasjonsmeny og ser at wan ip jeg ga den virkelig er der. Og alle andre innstillinger er som Televoip selv har lagt ut. Men fremdeles blinker Handytone rødt med lav frekvens Oppsettet mitt: Router, switch er koblet til router, Handytone og pc er koblet til switch Netopia router - switch -> (HandyTone, pc ++) Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Endelig får jeg litt respons! takker Vel jeg har koblet som televoip forklarer på sine web sider: telefonledning fra veggen -> speedtouch lan kontakt på speedtouch -> wan kontakt i handytone boks lan kontakt handytone -> pc telefonkontakt plugg i handytone -> telefonapparat. skulle vel stemme dette? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Lar du handytone motta IP fra speedtouch via DHCP? Eller har du satt opp handytone med en statisk ip? (Dette bør du gjøre) Stemmer det ikke at speedtouch har ip 10.0.0.1? (på LAN-siden)? Normalt vil du jo ha åpnet porter til ip 10.0.0.2... <- denne burde du sette som statisk ip i handytone. Finn ip ved å trykke på knappen på handytone (løft av røret) Eller trykk '***' + 02 og du vil få høre hvilken ip handytone har fått. Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 handytone har 10.0.0.2 som ip ja. som da gir lokal DHCP ip 192.168.0.1 dette er gw for pcen som er 192.168.0.2 Lenke til kommentar
titus Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg har NGT, Netopia modem/router og televoip. Fungerer helt fint. Husker ikke detaljene på hvordan jeg satt det opp, men i grove trekk: Har Netopia, Handyboksen og hjemmenettverksruter. Forsøket først å bruke sistnevnte som switch, men det fungerte ikke så bra. Jeg endte opp med å seriekoble: Først Nettopia ruteren, som forwarder alt til fast IP-adresse på Handyboksen. Åpning av nødvendige porter under 1024... Handyboksen er satt opp med DMZ, det vil si at den også forwarder alt videre (med unntak av telefonsamtaler som ikke skal videre- selvfølgelig). Hjemmenettverksruteren er der jeg fordeler internett og annet mellom PC'ene. Når dette er satt opp slik, trenger jeg kun å forholde meg til hjemmenttverksruteren ved endringer på PC-siden. Husker at jeg manuelt måtte legge inn IP-adressen til Handyboksen som default gateway i tillegg til IP-adressen til hjemmenettverksruteren i innstillingene for Local area connection på PC'en for å få kontakt med handyboksen og konfigurere denne. Men det var jo ikke problemet her. Edit: Dette var mest svar til Coney som har Netopia-ruter. Lykke til! Endret 11. januar 2005 av titus Lenke til kommentar
Coney Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har ikke kommet nermer noen løsning Men legger ved en link som viser oppsettet mitt og hvordan konfigurasjonen til adapteret ser ut. Og også hvordan routers filter og NAT ser ut. HandyTone oppsett Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Subnetmask: 255.255.255.0 <- Burde du ikke sette den et par plasser... Ser du bruker 255.0.0.0 - Kobler du handytone til switch via WAN eller LAN? <- Her må du bruke WAN... Endret 12. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
Coney Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Subnetmask: 255.255.255.0<- Burde du ikke sette den et par plasser... Ser du bruker 255.0.0.0 - Kobler du handytone til switch via WAN eller LAN? <- Her må du bruke WAN... I bruksanvisninga fra televoip sier de at du skal bruke 255.0.0.0 hvis man bruker ip 10.0.0.x Men har prøvd med 255.255.255.0 Det er koblet kabel fra HandyTones WAN port til switch. Arg at det skal være så vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå