oddvar Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hallo Håper noen kan hjelpe meg. Jeg oppgraderte biosen til den siste versjonen til hoverkortet mitt, abit KG7-raid. Problemet er det etter at jeg oppgraderte så har maskinen krasjet etter en kort stund kjøring. Jeg har formatert c: og installert Win2000 om igjen. Samme skjer. Har gått til bake til gamle versjoner av biosen, men til ingen nytte. Har prøvde mange forskjellige versjoner, av de som hører til mitt hovedkort. Når jeg har installert biosen så rester jeg den slik manualen sier jeg skal gjøre. Hva kan være problemet? [ Denne Melding var redigert av: oddvar på 2002-06-11 17:47 ] Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei jeg også har hatt det samme problemet. Jeg kjører Abit KG7, etter at jeg flashet BIOSen til versjon 8s for ett par uker siden kræsja HDen etter kort tid. Den fant ikke disken, cd-rom eller noen ting ved oppstart. Jeg resette BIOS Gikk inn i CMOS ved oppstart Gikk inn på Standard CMOS Features Setup Menu Autodetecta alle enhetene.l Disken funker som fint(bedre), jeg er blitt kvitt en feilmelding i event-logen som før alltid kom ved bootig(under system): ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (%3) Denne meldingen kom to ganger. Siden jeg har flashet har maskinen stått på uten restart. Endelig har jeg et 95% stabilt system.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå