Gå til innhold

NEC-DVD Brenner trøbbel

Anbefalte innlegg

Hallo !

Har nylig skaffet meg en NEC 3520A og har litt problemer med denne.

Jeg får rett og slett ikke brent noe som helst med den ;

Nero - Får opp burn-dialog'en, så kommer det opp nederst i vinduet, "Waiting for drive to becom ready" denne går helt bort, og stopper der, teksten forandrer seg ikke. Går an å trykke på OK knappen, men skjer ingenting bår jeg trykker på den.

Nero Express - Går simpelthen ikke an å trykke på burn knappen.

Media Player - Har kun prøvd å brenne vanlig CD med dette, da konverterer den filene ferdig, og stopper med det, skjer ingenting etter det.

Med i Nero-pakken kom et program som heter Nero CD-DVD speed, dette trenger en "Data-DVD" for å kunne kjøre testene, dette programmet brente "Data-DVD"'n uten problemer på alle hastigheter, så det konstaterer vel at det ikke er noe i veien med brenneren ?

Den leser også vanlige musikk cd'er uten problemer, men hittil er det kun Classic Media Player som har klart å få bilde fra en DVD film, men det hakket som bare pokker.

Noen som har noen ideer ? Bjynner å bli lei nå :(

EDIT ; Bruker mation DVD+R 8x plater...

MVH

Kjetil Riisnes

Endret av HeDEviL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet på min PC, og tror ikke det har noe med brenneren å gjøre. Feilen ligger et annet sted. Eneste måten jeg har funnet ut som gjør at det funker, er å sette inn den tomme DVD- platen FØR jeg starter Nero. Da virker det. Dette er kjempeirriterende, og vil gjerne ha en løsning jeg også. Grunnen til at jeg vet det ikke er brenneren som er problemet, er at jeg har byttet brenner, fra Lite-on til NEC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...