Solow Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Får denne feilmeldingen ved innstallasjon av ny Nvidia grafikkdriver: ERROR: You appear to be running an X server; please exit X before installing. For further details, please see the section INSTALLING THE NVIDIA DRIVER in the README available on the Linux driver download page at www.nvidia.com. Kjører FC3 og prøvde med feilsikker terminal etter å ha logget ut av Gnome. Men fikk samme melding. Trodde det var uten X jeg. Hvoran går jeg ut av X, får å få installert driveren? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det jeg gorde var endre litt i /etc/inittab fila. Endre fra runlevel 5 til runlevel 3. Boot maskinen og installer driveren. Lærte også på den harde måten at det kan være smart og ta backup av den originale xorg.conf fila først, slik at du kan legge denne tilbake hvis ting kræsjer og du ikke kommer inn i X etter at driveren er lagt inn. Etter at driveren var installert måtte jeg også kjøre disse: cp -a /dev/nvidia* /etc/udev/devices chown root.root /etc/udev/devices/nvidia* Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Får denne feilmeldingen ved innstallasjon av ny Nvidia grafikkdriver: ERROR: You appear to be running an X server; please exit X before installing. For further details, please see the section INSTALLING THE NVIDIA DRIVER in the README available on the Linux driver download page at www.nvidia.com. Kjører FC3 og prøvde med feilsikker terminal etter å ha logget ut av Gnome. Men fikk samme melding. Trodde det var uten X jeg. Hvoran går jeg ut av X, får å få installert driveren? Gå til en terminal (Ctrl+Alt+F2), logg deg inn som root, og skriv "telinit 3". Lenke til kommentar
Solow Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Fikk installert den, men fikk beskjed om at den ikke ville fungere skikkelig før "rivafb" var avinstallert i kjernen. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Den tror jeg du bare kan ignorere. Det gjorde ihvertfall jeg...... Hvis du ikke har gjort det så skal du nå gjøre noen få endringer i xorg.conf. Dette står greit forklart i readme fila til driveren. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Fikk installert den, men fikk beskjed om at den ikke ville fungere skikkelig før "rivafb" var avinstallert i kjernen.Hva gjør jeg? Bare å ignorere. Den meldingen er 100% normal. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det jeg gorde var endre litt i /etc/inittab fila. Endre fra runlevel 5 til runlevel 3. Boot maskinen og installer driveren. Lærte også på den harde måten at det kan være smart og ta backup av den originale xorg.conf fila først, slik at du kan legge denne tilbake hvis ting kræsjer og du ikke kommer inn i X etter at driveren er lagt inn. Etter at driveren var installert måtte jeg også kjøre disse: cp -a /dev/nvidia* /etc/udev/devices chown root.root /etc/udev/devices/nvidia* Hei. Endret til runlevel 3, omstøvlet men da kommer det ikke noe gui opp. eneste som kommer opp er login, i en terminal, logger på og kommandolinja bare står der og håner meg.. for jeg kommer jo ikke videre? hvordan kommer jeg videre? Mvh G ps, første dag med fedora 3 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Poenget er jo at du skal ut av X. Du skal ikkje ha noko GUI. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hvordan får jeg startet opp med x igjen da? etter installasjon? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Sett til runlevel 5 (for all del, ikke 6 ) i inittab igjen, så er du igang Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Du starter X ved å logge inn som vanlig (i CLI (Command Line Interface)) vmed brukernavn og passord. Deretter skriver du [user @ computer~]$ startx Edit: Goebbles: Rettskrivingsfetisj skrives uten bindestrek. Endret 15. januar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hvordan får jeg startet opp med x igjen da? etter installasjon? Kjør "gdm"/"kdm" eller "telinit 5" som root. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) hvordan får jeg startet opp med x igjen da? etter installasjon? Du skriver "startx" fra kommandolinja. Edit: Auda...veldig sent ute. Endret 15. januar 2005 av trost i taklampa Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Edit: Goebbles: Rettskrivingsfetisj skrives uten bindestrek. intended - or not??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå