Gå til innhold

En liten historie om MSI til skrekk og advarsel


TVPR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil nå si at msi mobo er mye mer problemer med enn andre mobo, det har jeg erfart på jobben, de maskinene som har hatt trøbbel med mobo har hatt msi mobo, har aldri vært problem med andre som vi har (aopen,asus,ecs elitegroup)og det er ikke bare et spesifik kort men alt i fra k7t pro2a med via kt133 til k7t ultra med via333

 

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-30 13:15 ]

Lenke til kommentar

Komisk historie.. men den var kanskje ikke ment så hardt mot MSI som noen mener her?.. kanskje bare mest for morros skyld?

 

Anyway vil jeg opplyse om at hvis vi skal se på antall feil på hovedkort totalt er det vel lurt å henvende seg til bransjeorganene som har oversikt over hvor mange prosent av antall solgte kort for hvert merke som det er feil på...

 

Jfr PC-World Norge er ABIT det kortet det er mest feil på, MSI er det kortet med minst feil, og ASUS det som har nest minst feil. Gigabyte, AOPEN, Epox ++ ligger i mellomsjiktet..

Lenke til kommentar

Nja, det er ikke det at MSI har en tendens til å ta kveld akkurat i det garantien utløper, så folk ikke gidder å klage? Det var situasjonen med meg, men for min del var det ikke så ille.

På butikker her jeg jobber hadde vi en kar innom med MSI hovedkort han hadde kjøpt nøyaktig 1 år og 1 dag senere, nøyaktig 1 dag etter at garantien gikk ut døde kortet. Det gikk nå likevel bra for ham, mener jeg. For bare en liten stund siden var det en annen innom, hvis MSI-kort døde på dagen 1 år etter kjøpet.

 

Spooky.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-20 14:54, sub1343 skrev:

Jeg vil nå si at msi mobo er mye mer problemer med enn andre mobo, det har jeg erfart på jobben, de maskinene som har hatt trøbbel med mobo har hatt msi mobo, har aldri vært problem med andre som vi har (aopen,asus,ecs elitegroup)og det er ikke bare et spesifik kort men alt i fra k7t pro2a med via kt133 til k7t ultra med via333

Jeg kommer aldri til og kjøpe msi mobo, det er nå i hvertfall sikkert



 

må pirke litt... msi k7t serien er via 266

kt3 er via 333. ellers tror jeg ikke at det kun har vært problemer med msi. jeg har hatt 5 msi kort til nå, og aldri hatt problemer med dem.

 

en må også huske at de med problemer oftest skriker høyest. bare sjekk ut forumet til asus... ikke kom å si at det aldri er problemer med de korta

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-20 17:03, Noldus skrev:

Quote:


Den 2002-06-20 14:54, sub1343 skrev:

Jeg vil nå si at msi mobo er mye mer problemer med enn andre mobo, det har jeg erfart på jobben, de maskinene som har hatt trøbbel med mobo har hatt msi mobo, har aldri vært problem med andre som vi har (aopen,asus,ecs elitegroup)og det er ikke bare et spesifik kort men alt i fra k7t pro2a med via kt133 til k7t ultra med via333




 

må pirke litt... msi k7t serien er via 266

kt3 er via 333. ellers tror jeg ikke at det
kun
har vært problemer med msi. jeg har hatt 5 msi kort til nå, og aldri hatt problemer med dem.

 

en må også huske at de med problemer oftest skriker høyest. bare sjekk ut forumet til asus... ikke kom å si at det aldri er problemer med de korta

 

 

msi k7t serien er ikke bare kt266, vist du ser på msi sine sider så finner du k7t 6330 med et via kt133a chipset (som jeg hadde selv for et år siden) også se på k7t 6330 pro2a med via kt133 så det er ikke bare kt266.

På jobben min er ca 50 prosent msi hk på og resten er blandet asus, ecs og aopen og det er faktisk bare msi hk som har vært problemer med og som andre sier også så er det først etter en tid at de har røket men på k7t 6380 har vi hatt store problemer med at når noen skal bruke floppyen så rebooter maskinen og det har vi lokalisert til hk da vi har byttet ut alle komponent og problemet er der ennå, det problemet har vi på 4 maskiner til nå og de er ca:4mnd gamle

Som jeg har erfart er sis baserte hk minst problemer med

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-20 18:29 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-30 13:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


sub1343 skrev (2002-06-20 18:22):

På jobben min er ca 50 prosent msi hk på og resten er blandet asus, ecs og aopen og det er faktisk bare msi hk som har vært problemer med...


 

Nå utelukker jeg ikke at MSI suger tungt, men det du sier forteller at det er en selvfølge at dere skal ha mest problemer med MSI-kortene deres. Dere har jo tross alt mest slike kort. Det er vel det samme som å si at Flexi data er bedre enn Komplett pga. dette: Komplett har flere klager enn Flexi. Komplett har også mange ganger flere kunder, så det er en selvfølge at det må bli noen problemer på veien.

Lenke til kommentar

Rart at det kommer frem dette her... noen som tydelig har vært "uheldig" flere ganger her...

 

Jeg mener nå at man må forholde seg til bransjetallene, hvor mange prosent av de ulike produsentenes kort går heden... det sier jo svart på hvitt hvem som har minst feil...

Lenke til kommentar

olaerik: Ikke alltid, som jeg sa kommer det mye an på når det blir feil, og hvem som gidder klage.

Men til sist vandrer jo alle hovedkort til de evige jaktmarker... Selv om jeg er overbevist om at mitt MSI-kort vil hjemsøke meg resten av livet.

Lenke til kommentar

Alle har jo sine personlig erfaringer. Jeg er personlig ikke så glad i Abit som jeg en gang var. Har KG7 nå :sad:

 

Vil bare legge til at jeg anmoder dere om å bruke reklamasjonsretten de 5 årene dere har dem! Dette vil gjøre at butikkene og webshopene blir mer obs på hva lovverket egentlig sier, og at de ikke kan lage egne regler slik de ofte har for vane å gjøre (les: El-kjøp). Dere vil også spare penger så lenge produktet ikke er blitt skadet av brukeren under montering/demontering. Det med hvilke kort som er blitt mest feil med kan ikke henvises til annet enn fabrikkenes egen prosentvise fei-rate. Husk også at noen kort er mer populæer, og at mange flere vil kjøpe og overklokke disse kortene. Dette fører ofte til defekter som egentlig ikke skulle vært der, men som har oppstått pga. overklokking. Dette sier jeg fordi produsenten skjelden kan påvise at du har overklokka kortet hvis det leveres tilbake i orginal "stand".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Jeg selger alt som har med data å gjøre jeg. Ble litt skræmt ja. MSI brenner vel opp huset mitt.

 

Nå er det Amiga 500 1.2 som gjelder ja.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 22:37, bamsefar skrev:

Har bare en ting å si ...

ROFL !!! DU har jammen meg fantasi..

Dette er det artigste jeg har lest siden jeg så den veldi "ekte" guiden, "Hvordan unlocke en pentium".

Burnin' med bensin... LOL

Stakar han som ikke så siste sia som sa at det hele var en spøk..
:cry:



husker det dærr,jah!...hhheheheehhe...trudde æ skulle flire mæ i hjæl når han sa at han ikje vesste at de spøkte :grin: æ meine d,,,,æ flirte som ei gås! fy fan! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: RoSoka på 2002-06-25 02:42 ]

Lenke til kommentar

Morsom historie :smile:

 

Tatt ifra ITbutikken.no:

 

Reperasjonsprosent for hovedkort:

Asus - 12,03%

ECS - 7,17%

MSI - 8,6%

Soltek - 4,14%

Aopen - 13,25%

Abit - Ikke opplyst spesifikt, men rundt 9-11%

Chaintech - Ikke opplyst

Intel - 9,38%

 

For et par måneder siden var MSI den soleklare nr. 1 og lå på rundt 5-6% mens resten lå på 12-16% (såvidt jeg husker).

Lenke til kommentar

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-06-25 00:38):

Corleone

Kan så være men der eg kjøpte abit hovedkortet sa de 3 år,

Og hva er forskjellen på garanti og reklamasjonsretten.
:grin:
:grin:
:grin:
Kjetil


 

Les postene mine en gang til du :smile:

Den tre års garantien er ei forsikring fabrikanten gir kunden. Reklamasjonsretten er staten som "tvinger" fabrikantene til å gi deg ei forsikring om at produktet skal vare i minst 5 år. Alt i alt så har ikke garantien noe som helst å si hvis ikke den er over 5 år. 5 er det magiske tallet :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...