apwr Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hvilken strømforsyning vil dere anbefale i kombinasjon med 6800GT i SLi, AMD 3500+, Raptor osv. Har satt opp noen aktuelle kandidater nedenfor. Det er viktig at strømforsyningen har 24pins-strømkontakt, og er generelt framtidsrettet med tanke på senere oppgraderinger. OCZ PowerStream strømforsyning 600W eller Thermaltake Silent strømforsyning 680W eller Enermax Coolergiant 600W strømforsyning Endret 9. januar 2005 av apwr Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Om prisen ikkje betyr mykje hadde eg kjøpt OCZ. Kvalitet tvers gjennom. Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 ocz har også 2 strømledninger spesielt tilpasset skjermkort, så tror kanskje det er veien å gå. spørs om du virkelig trenger 600watt da. kanskje du kan ta til takke med 520? da sparer du i alle fall over 500 kroner. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Noen som har erfaringer med Thermaltake-PSU'en? Den er jo en god del billigere enn de andre, samtidig som den leverer mange ampere på +12V. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har OCZ 520w men har hatt Enermax og og må si at begge PSUene har jeg vært kjempe godt fornøyd med. Litt skuffa over OCZ sin 520w over at den ikke har 2delt +12v rail og bare 2x SATA power. absolutte minimumm er 4. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Litt skuffa over OCZ sin 520w over at den ikke har 2delt +12v rail og bare 2x SATA power. absolutte minimumm er 4. Går det ikke ann å dele ledningene til sata med en overgang slik at det kan brukes fler? Hva skal du med 2delt +12v rail? Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Litt skuffa over OCZ sin 520w over at den ikke har 2delt +12v rail og bare 2x SATA power. absolutte minimumm er 4. Går det ikke ann å dele ledningene til sata med en overgang slik at det kan brukes fler? Hva skal du med 2delt +12v rail? Når en skal ha high end psu følger high end krav. faller helt naturlig for meg i hvert fall. Ang 2 delt +12v rail, vil ikke alle komponenter påvirket av en eventuelle spenningsvariasjoner, som kan oppstå ved høy belastning. Altså en CPU/HK får ikke lide om en har mye vifter/harddisker eller annet som en måtte ha koblet til. Så lenge de har hver sin kurs. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Sniker meg in på denne tråden... Jeg har nogelunde nøyaktig likt oppsett som trådstarter...men jeg har ikke 2k og bruke på PSU Jeg tror det holder med 480-600w for meg, 24pins kontakt er også viktig*(hovedkort-> ASUS A8N-SLI Deluxe). Maks grensa mi er på 1400kr, jeg har et servertower så det er viktig at kabler er lange(ihvertfall ikke for korte) Jeg kommer til og ha fler enn 2 S-ATA disker, så psu`en burde ha 4 slike kontakter. Jeg sikter på og få lydløs pc etterhvert...jeg har gitt opp PSU da en vifteløs en gir lite watt og den krever luftgjenomstrøming gjenom kabinettet, og en vannkjølt PSU har jeg ikke råd til vannkjølings utstyr som takler den varmen. Så hvis jeg finner en PSU som holder seg under 24 ....helst 20db så blir jeg glad Her er noen av forslagene mine...hvilken er best ? noen andre som jeg burde ha vurdert ? Thermaltake Silent Purepower 560W OCZ PowerStream 520W eller OCZ ModStream 520W Sistnevnte er best av OCZ? Etter og ha lest litt på PSU forumet så er det disse som hele tiden blir nevnt ihvertfall, ingen av disse har 4 S-ATA da, bare og kjøpe splittere da ?. Skal bestille, venter egentlig bare på bekreftelse at jeg gjør et godt kjøp. Endret 13. januar 2005 av Nobrains Lenke til kommentar
capy Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) det er flere S-ATA disker som støtter de samme strømkontaktene som de gamle IDE kontaktene. og ang. at det skulle vært minimum 4 S-ATA, det er bare å bruke en splitter. spiller ikke noen rolle om det bare er en 12V rail. om volten faller, er det bare å stille den opp på baksiden av psu. jeg ville uten tvil valgt OCZ PowerStream. men ikke sikkert du har behov for 520 watt. Endret 13. januar 2005 av capy Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) det er flere S-ATA disker som støtter de samme strømkontaktene som de gamle IDE kontaktene. og ang. at det skulle vært minimum 4 S-ATA, det er bare å bruke en splitter. spiller ikke noen rolle om det bare er en 12V rail. om volten faller, er det bare å stille den opp på baksiden av psu. jeg ville uten tvil valgt OCZ PowerStream. men ikke sikkert du har behov for 520 watt. Denne feks har vanlig strømkontakt...stemmer det ? Western Digital Raptor 36,7 GB Tror ikke det skader med 520W ettersom det vil bli sannsynligvis 2 SLI en gang i framtiden + noen fler disker. Kraftigere PSU bråker mindre og siden de ofte ikke er på høy load...har jeg hørt/lest. Endret 13. januar 2005 av Nobrains Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 det er flere S-ATA disker som støtter de samme strømkontaktene som de gamle IDE kontaktene. og ang. at det skulle vært minimum 4 S-ATA, det er bare å bruke en splitter. spiller ikke noen rolle om det bare er en 12V rail. om volten faller, er det bare å stille den opp på baksiden av psu. jeg ville uten tvil valgt OCZ PowerStream. men ikke sikkert du har behov for 520 watt. Denne feks har vanlig strømkontakt...stemmer det ? Western Digital Raptor 36,7 GB Tror ikke det skader med 520W ettersom det vil bli sannsynligvis 2 SLI en gang i framtiden + noen fler disker. Kraftigere PSU bråker mindre og siden de ofte ikke er på høy load...har jeg hørt/lest. Ja, det til venstre er en vanlig molex-plugg. Og sterke PSU'er blir mer stille når de kjøres på f-eks 50%load, for da trenger ikke vifta gå så fort rundt... Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Noen som har en anbefaling for hvilken psu ? Hvilken er best av: Thermaltake Silent Purepower 560W og OCZ PowerStream 520W eller OCZ ModStream 520W eventuellt andre... Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 OCZ powerstrem, kvalitet all the way! Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) leste på en eller annen test at de kablene du kan plugge på selv var litt korte.... siden jeg har servertower kan vel det bli et problem...kanskje ? er bare netshop som fører den, og det er lenge til den er på lager Endret 15. januar 2005 av Nobrains Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå