ATi-Radeon Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hvordan vgs skal du søke? Hvordan by bor du i? Lenke til kommentar
nord Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 bor på Nordkjosbotn, ingen som vet hvor det er uansett. mine vurderinger; Elektro GK på Bardufoss Elektro GK på Breivika Salg og service Tromsdalen All. fag på Nordkjosbotn Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 tenker Tegning form og farge på enten, Rinve, gerhard schønning eller katta i tr.heim Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 bor på Nordkjosbotn, ingen som vet hvor det er uansett. Jeg vet. Vurderer allmenn på Kongsbakken VGS, men er ikke 100% sikker. Ikke for å spore av topic, men hvordan får man spesiell studiekompetanse? Er kravet kun 5 timer matte pr uke alle tre årene? Lenke til kommentar
FM Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Skal søke på allmenn på Langhaugen vgs. (Bergen) Ikke for å spore av topic, men hvordan får man spesiell studiekompetanse?Er kravet kun 5 timer matte pr uke alle tre årene? Så vidt jeg har fått med meg så velger man avansert matte, fysikk og/eller kjemi og biologi i 2. og 3. og får da denne spesielle studiekompetansen. Trenger ikke stresse med det i 1. altså. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Når et studie krever spesiell studiekompetanse, betyr det at det kreves spesielle fag i tillegg til de obligatoriske. Det er ikke noen forhåndsbestemte fag som gir betegnelsen "spesiell studiekompetanse", og det eneste du trenger å gjøre er å velge de fagene studiet du ønsker å komme inn på krever. Jeg tar selvkritikk hvis jeg har misforstått noe. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Aha. Skal undersøke dette nærmere for å bli sikker, men det høres jo rett ut. Lenke til kommentar
simes Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Helt riktig som satyrium sier. Det som er spesielt med spesiell studiekompetanse er rett og slett at den er forskjellig fra generell. På hvilken måte den må være forskjellig avhenger av studiene i høyere utdanning. Et godt eksempel er ingeniørlinjene som krever 3MX og 2FY. Fra høsten vil også mange informatikk- og naturvitenskapstudier kreve 2MX i det minste og derfor også kreve spesiell studiekompetanse, men kravene er allikevel ikke identiske selv om de alle krever denne "spesielle studiekompetansen". Jeg oppfordrer uansett alle til å ta matte hele veien og gjerne også litt fysikk. Det blir bare flere og flere studier og yrker hvor dette trengs. Edit: Jaggu er det han Leif. Endret 10. januar 2005 av zimen Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 går gk trearbeid nå, kjedeeelig. skal søke mekk på brundalen neste år =) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 gk: tegning form og farge, vk1 og vk2: Teknisk tegning Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har du ikke peiling på hva du skal bli og sånne ting, velg allmenn. Da har du ikke mye lekser, prøvene er enkle og 2. og 3. året er fylt med fritimer, om du velger riktig. I tillegg kan du velge matte som er ganske skøy. Ellers er allmenn mye renere enn andre linjer. Gjør som meg, sov på soffan i vestibylen Lenke til kommentar
Blax Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 GK Elektro Romsdal Videregående Skole.. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Allmenne, øk. og adm. fag med fordypning i realfag (matte, fysikk, kjemi elns) - Hamar Katedralskole Dette er førstevalget, de to andre er jeg ikke helt sikker på. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 VGS, ahhh..nostalgi! btw, Ulsrud Vgs har et prosjekt på gang hvor alle i førsteklasse får låne en bærbare PC gjennom alle tre årene, og disse PCene er ikke dårlige, kommer rett fra Zepto og HP. Hele skolen har trådløst nettverk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå