ExTerminator Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 På ATI kort er det mulig og sende WMP's fullskjerm modus rett til TV, og fremdeles ha samme oppløsning på PC skjermen. Og WMP er IKKE i fullskjerm på PC skjermen. Er dette mulig på INTEL Extreme 2 grafikk kort? Jeg får det ikke til. Hver gang jeg aktiverer TV skjermen, blir oppløsningen den samme på PC skjerm som på TV.. (800x600) , og det ser rett og slett for jævlig ut... Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Har du sett i skjermegenskaper, om det er noen TV-out instillinger der som på ATI-driverne? der kan du velge uavhengig av WMP at den alltid viser f.eks fullskjerm og en viss oppløsning på TV, uansett hva du kjører på selve monitoren og uansett om du så minimerer programmet som kjører film/DVD minimeres. Er det ingen deflicker-slider eller lignende der heller? PS: GUI/Windows vil alltid se stort sett jævlig ut uansett oppløsning på en TV, pga at en TV PAL D1 kjører 720x576, så det stemmer ikke med hverken 640x480 eller noe annet standard Windows-oppløsning somregel + at en TV / CRT pixler har et forsfor belegg som gjør at pixlene flyter i hverandre, dermed vil du aldri får sylskarpt Windows-GUI/miljø på en vanlig TV med mindre du har LCD eller HDTV plasma osv. TV-ut er hovedsaklig ment for film, hvor signalet burde sendes originalt (ikke deinterlaced) pga hvordan en TV oppdaterer bildet. Interlacing er noe man ser tydelig på en LCD-skjerm / CRT data-monitor pga at de er progressive og oppdaterer alle pixlene samtidig, mens en TV oppdaterer odde/par-linjer /3:2:2 pulldown (lower first på PAL tror jeg). Dermed "ser" du ikke at en film er interlaced på en TV som du gjør på en dataskjerm. WMP og mange andre programmer kjører automatisk deinterlace-filter beregnet for god effekt på en data-monitor, noe som bare vil føre til mere hakkete/lavere oppløsning på en data siden de ofte bare smelter sammen odde/par linjene får å deinterlace så du bare får 720x288 relle linjer ut på TV'en selvom sourcen er full D1 broadcast PAL DVD-format (720x576). Kan du ta snapshot av skjermegenskaper > avansert > flipp-flapp/kartotek-menyene dine? Karmacom Endret 9. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Her er screenshots Jeg har oppdatert til siste drivere, men finner fortsatt ikke noen interesante optioner for dette.. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ok, nei da bare er TV-ut på Intel XG2 elendig virker det som, med mindre det ligger en deflicker-slider på "farger" valgmenyen. Prøv å se om TVTool (søk på altavista) kan kjøre på kortet ditt. (selvom det er primært laget for Nvidia.) Karmacom Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 TV-Tool Fungerte ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå