Gå til innhold

WinXP skrivebordets snarveier

Anbefalte innlegg

Ved å høyreklikke Windows XP's startlinje, kan du velge "Verktøylinjer" Og så "Skrivebord".

Når denne vises, vil det til høyre for "skrivebord" fremkomme to stk vinkler pekende mot høyre. Hvis du klikker der, vil du se alle snarveier du har liggende på skrivebordet. Hvis du har laget en mappe på skrivebordet, og fylt denne, vil innholdet i mappen vises ved trykk på denne. Dette er en praktisk funksjon, som gir deg mulighet til å bygge opp et eget snarveisregister til programmer og dokumenter.

Imidlertid er det en ulempe: Hvis du ønsker å legge en snarvei til en mappe med mange undermapper, vil ikke innholdet automatisk vises som beskrevet ovenfor. Du må bygge opp registeret selv, ved å lage snarvei til mappen, og så lage snarvei fra alle undermapper, som så legges i hovedsnarveien. Og så fortsette på innholdet i undermappene.

Dette går helt fint, men er svært tungvint hvis du ønsker å ha et stort register.

Mitt spørsmål er:

Finnes det en løsning der en kan klare seg med å lage snarvei til hovedmappen,ved å bruke "Send til/skrivebord som snarvei" og så gi en kommando til Windows, eller en innstilling her, slik at denne vises slik som feks "Mine dokumentermappen" vises under Start/mine dokumenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svaret, men du bør lese siste avsnittet i innlegget mitt en gang til, så vil du se at denne prosedyren er nevnt. Du fikk nok ikke med deg hele problemstillingen/utfordringen. Det er arbeidet med å gjøre dette på alle undermapper, og filer i undermapper som gjerne skulle kunne unngås, hvis mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...