Gå til innhold

Tror du på ufoer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"UFO" er et relativ begrep da dette som kjent betyr "Uidentifisert Flygende Objekt". Det noen opplever som en UFO (siden en ikke vet hva en ser) kan ofte forklares vitenskapelig. For å komme til spørsmålet dit: Jeg tror på UFO-er grunnet nettopp hva denne betegnelsen står for ("Uidentifisert Flygende Objekt"). Det betyr ikke at jeg tror UFO-er er romskip fra fremmede verdener. En UFO kan være et småfly som reflekterer Sola, og for en på bakken kan dette småflyet oppleves som en "Uidentifisert Flygende Objekt". Dette skjer hvis en ikke vet at det er et småfly en ser.

Dvs, finnes det liv der ute?

Det blir diskutert i denne tråden.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Vi lever i et univers hvor b.la begrepet "umulig" er oppfunnet (endog av oss mennesker). Og har antageligvis alltid eksistert som fenomen/situasjon/hendelse i all tid før vi satt ord på det.

 

Ingenting er likt, dvs. alt har en førsteplass, en annenplass osv.

Dvs. det betyr at noe som er umulig, ikke kan dele den førsteplassen med noe, ergo må alt som er på annenplass i den kategorien være "mulig" og ikke "umulig".

Med andre ord så finnes det bare 1 umulig ting i hele universet, og alt annet er mulig.

 

Hvis det ikke finnes noe "umulig" derimot, da blir det en paradoksal mening. For da blir det jo "umulig" at noe som kan beskrives som umulig finnes, og det gjør jo "umulig" allikevel til et eksisterende fenomen. Og hvis umulig finnes, så kan det kun finnes en umulighet, for ingenting i universet er nøyaktig 100% likt, og det finnes ikke grader/gråtoner av umulig. umulig er umulig, hvis ikke så er det mulig. (dvs samme prinsipp som 0/1, enten så er det 1, eller så er det 0, ingen trinn imellom.).

 

Med mindre UFO'er er den ene umulige tingen, noe jeg tviler på, så er det potensiellt fullt mulig med UFO'er.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Vi.. jeg tror ikke på UFO, dette er ikke vi som har tatt over kroppen til Karma, dette er Karma, jeg er normal homo sapiens og ingenting merkelig å legge merke til her, over.

 

 

Hva er "Karma"?

 

Ikke hørt om det før, derfor spør jeg.

 

På forhånd, Takk.

[OFF-Topic]

 

"Karma" har mange betydninger avhengig av geografi, kultur, tradisjon og religion.

 

I den sammenhengen jeg bruker det, betyr det "Universets uskrevne lov"

dvs. "Det du gir, er til syvende og sist, det du får, og det er ingen steder du kan løpe fra den, hverken på godt eller vondt".

 

Dvs. gjør du godt, er du dømt til å få igjen for det, gjør du vondt, er du dømt til å få for det også. Å gjøre en god gjerning, gjør heller ikke opp for f.eks en vond gjerning, med mindre det gjelder en ond gjerning som kan ugjøres direkte/reverseres. ( f.eks som å stjele en karamell fra en unge, men å ombestemme seg og gi den tilbake rett etterpå, da ugjør man gjerningen direkte ).

 

Men f.eks hvis man dreper noen f.eks i Norge, så kan man ikke ugjøre det ved å sende 2 millioner kroner i støtte til barna i Afrika pga. dårlig samvittighet og håpe at det "gjør opp" for det drapet man utførte i norge ( eller andre vonde gjerninger).

 

F.eks, gjør du en god gjerning, som å f.eks hjelpe noen uten å måtte, så vil du øyeblikkelig føle deg bedre med deg selv, og da har du nettopp fått igjen for den gode gjerningen ved at du føler deg bedre, pluss at du antageligvis, hvis du innhar empti, gleder deg over den andres glede i tillegg til gleden over å ha gledet noen ( oi, det ble mye "glede" :D ).

 

Dvs. man kan ikke løpe fra noe, alt slår tilbake.

 

 

Folk som gjør mye dritt, blir ofte omtalt som "han/hun har dårlig karma", og ofte når de prøver å oppnå sukksess med noe senere, så innhenter den dårlige karma'n dem, dvs. de blir veldig uheldige i alt de gjør.

 

Karma, selvom det skulle vise deg å ikke eksistere, er det effektfullt nok at folk tror på det, og dermed skaper sine egne selvoppfyllte profetier, noe som har en sterkt underliggende psykologisk virkning på alt man foretar seg, og det holder somregel i massevis til å faktisk gi en merkbar effekt, selvom det så bare skulle vise seg å bare være oppspinn i hodet på personen. Dvs. placebo-effekten, tror man at man har dårlig karma, så handler man somregel også på en måte som gjør at en ofte ender i uhell.

 

 

PS: Nei, jeg er ikke religiøs.

 

[/OFF-Topic]

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

<off

 

I min sammenheng er det snakk om universet som en helhet, ikke "Gud". Karma er en lov, dvs. en funksjon/fenomen, akkuratt som en naturlov eller fysikklov.

Loven belager seg på universets struktur-oppbygning av fenomenet liv/selvanimasjon, hvorav liv er et universelt fenomen, og alt liv henger sammen, som i f.eks et immunsystem. Derfor har alt/alle en funksjonell verdi og struktur de følger, bryter man mot den så kommer Karma's lov inn i bildet for å balansere det. Kall det en universell kollektiv auto-intelligens/system.

 

Vet ikke om det er noen spesiell filosofi som beskriver det/definerer det slik egentlig. Bare sånn jeg tror det er.

 

topic/>

 

 

Karma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...