Sloth_lien Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 I kveld skulle jeg bare slå på katodene mine (5 stk UV) bare for å sjekke omd e funket, med en gang jeg slo dem på hørtes det ut som harddisken reboota, men når jeg så på skjermen var det ingenting som hadde hendt. jeg slo dem av og på et par ganger og plutselig ble det bluscrren! Sto no shit om ett eller anna om hardisken.. (sorry, er litt trøtt lskriver mer i morra) Kan det være at det 4pins kabelen ikke klarer å dra mnok strøm? har koblet 2 sata hardisker og katodene min på en.. muligens mer,men jeg husk4r 8ikke helt.. (cævlig rot i kabinettet) Diskene funker fint de.. men burde jeg koble om litt? ha rplenty med løse strøm kabler inni kabbiset som er gjemt bort litt.. Eller er det nie annet som kan være årsaken til at ddet eskjer? har jhat noene problemer med den ene disken før( maaxtor diamond max 160 gb) , men ikkkemed (wd 250 gb) de kjører ikke raid ellr shit. katodene er "lodda sammen(dvs, kablene er knytt sammen på en jævloig nubish måte) " så jeg bare trenger å bruke en bryter. min psu er en eeeh... ganske dyr 400 watt... husker iike navnet (kommer når jeg er vålen) leifer over alt serdet ut som... jaja... you get the point? fixer i morra som sagt.. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Burde absolutt ikke være noe problem det igrunn, men du kan jo selvfølgelig prøve å koble det på andre molex kontakter. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En 30cm katode drar vel ca. 5.0mA tror jeg. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 5mA er VELDIG lite.. så hvis det er sant så burde det ikke være noe problem i det heletatt.. men et spørsmål, skrudde du på ALLE katodene samtidlig? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En 30cm katode drar vel ca. 5.0mA tror jeg. Muligens på 800V siden av trafoen, men ikke på 12V siden, mål med multimeter eller slå opp i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Supply voltage:620 v ± 10% Current draw:5.0mA P=U*I = 620Vx0.005A=3.1W Fant en tysk side der det sto ca. 3Watt så da stemmer det vel Endret 9. januar 2005 av <Iversen> Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Høres ikke så halvgærnt ut egentlig.. på 12V sida blir det jo 0,26A. Microplex er nede, men tipper de 5V superbright sakene ikke trekker stort mer enn 30mA (for å ha noe å regne med) som gir 5V*0.03A = 0.15W, altså 5% av en katode. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) hadde egentlig trodd de katodene dro opp mot 10W men klager ikke Endret 9. januar 2005 av <Iversen> Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 5mA er VELDIG lite.. så hvis det er sant så burde det ikke være noe problem i det heletatt.. men et spørsmål, skrudde du på ALLE katodene samtidlig? mhm, hare alle på en bryter så... Kan folket skrive på norsk? er helt grønn på slike strøm greir... æsj.. må sove litt snart... zzz en ting.. dette har aldri skjedd før.. har hat det slik i ca 3 måneder.. bruker ikke katodene så veldig ofte.. har so regel alle kabinett vifter avslått, for de bråker som et sagbruk.. er dette veldig idiotiks? skrur på når jeg spiller. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 For og si det enkelt tar de 5 katodene dine ikke mer en ca. 15W av din psu på 400W. Ville kjøpt en viftestyring til viftene dine Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Når du skrur på katoder ( lys gennerelt ) så trekker de mye mer strøm de første 0.2 sekundene, det kunne ført til strømfall på din 12V, er ikke sikkert maskina taklet det fallet i den korte perioden. Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 tar rett og slett å bruker en egen 12votl til katodne da? wn ting til.. er det lett å forkorte/forlenge kabler til vifter, katoder osv.? kan dette skade hardwaren? er et helt JÆVLIG rot i pcn min med overflødige kabler osv... Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 1. det er ganske enkelt. 2. det er ikke farlig så lenge det ikke blir kortslutning.. Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 så lenge det ikke blir kortsluttning, hva? og hvis det blir det? Hva mnå til for at det skjer? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det blir kortslutning når + og - kommer borti hverandre. altså når lederene i rød og svart ledning kommer borti hverandre, eller om rød leder kommer borti kabinettet. For å unngå kortslutning, tape eller bruk sukkerbit ved evt koblinger. Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 OKi, takker! hvor kan jeg skaffe mer kabel tiol katoder a? er det samme hvilke typer kabler jeg bruker? jeg mener om de ikke er like de som går fra katoden tl invertern? leif, leifer, leifre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå