Gå til innhold

Ingen lyd på opptak i WinFast TV2000 XP Expert.

surre

Anbefalte innlegg

Hei, fikk meg nylig et tv-kort(WinFast TV2000 XP Expert). Alt så ut til å gå bra til jeg skulle prøve å ta et opptak. Når jeg skulle avspille det jeg tokopp var bildet het klart, men det var ingen lyd.

Jeg besøkte hjemmesiden deres for og se om det var en driver eller noe jeg manglet. men de hadde jeg innstalert fra før. så gikk jeg på oppgraderinger av drivere. Da så jeg i en av manualene en lydcodec man kunne oppgradere.

I manualen var det bildet av DEVICE MANAGER. og under SOUND, VIDEO AND GAME CONTROLLERS skulle det være:

winfast tv 2000e xspert WDM crossbar

winfast tv 2000e xspert WDM sound (og noe)

winfast tv 2000e xspert WDM tvtuner

winfast tv 2000e xspert WDM video capture

Så skulle man høyreklikke på de og trykke oppdate driver.

Jeg hadde alle disse unntat winfast tv 2000e xspert WDM sound.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Hilsen sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at det er en egen innstilling for opptak av lyd og avspilling og lyd; alt dette står inne på "settings", den skiftenøkkelen på hovedmenyen. Sett denne til AV INN eller hva enn det er du personlig har valgt til inngående lyd på tv-kortet (dette avhenger av den lydkilden du velger når du plugger lydkabelen som du får med tv-kortet). Kontrollér at alt dette er riktig, så tipper jeg at du får det til. :)

Lenke til kommentar

Jeg har f.eks. koblet lydkabelen min til CD-in-inngang på hk, da setter jeg lydkilde for opptak til CD-in. Sjekk med hk-manualen hva den kontakten du har koblet til heter, og sett det til det som rimer best....

bare for å eksemplifisere det odin sier...

Lenke til kommentar

Best buy

Kjøpte det selv der. Ringte til Best-buy og fikk det i Posten etter kort tid.

Støtter ovenfor nevnte innlegg om at man bare trenger å koble lydkabelen til en gitt inngang på HK, for deretter å velge denne i oppsettet i programmet (Winfast) for å få lyden med i opptaket.

Kan trygt anbefale dette kortet, men har selv sett et hardware-kort(hardware enkoding - slipper å bruke CPU kraft) (Hauppaugue PVR 350) i aksjon på en utdatert PC, og der var bildet skarpere.

Det er heller ikke Nicam stereo på Winfast kortet. Men til enkel TV-titting og opptak er det helt OK. Virker også lytefritt - henger aldri.

Lenke til kommentar

NRK, TV2, + en del andre kabel TV kanaler sendes med et kvasi digitalt lydspor, som er såkalt Nicam stereo. For å få ut stereo må man ha en tuner med Nicam dekoder innebygd. Dette systemet har vært brukt så lenge stereo TV har vært utsendt i Norge. Ved digital TV (kabel eller parabol) er lydsporet innbakt i MPEG 2 strømmen, så der er ikke Nicam noe tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...