Gå til innhold

Enda en "Nytt skjermkort" topic

Anbefalte innlegg

Jeg har visst klart å svi/kortslutte mitt 9600XT kort og må derfor kjøpe meg et nytt kort,nå var jeg i utgangspunktet temmelig fornøyd med dette kortet men det er jo litt kjedelig og skulle kjøpe det samme en gang til.

Har lest en del på forumet om anbefalinger og jeg skjønner at 6600GT og 6800LE ville vært kort som jeg kanskje hadde hatt råd til.

Men det er jo bare det at det er jo nesten ikke en butikk som har disse kortene inne fortiden (ihvertfall ikke de billige versjonene).

Så jeg lurer da på følgende:

1. Jeg ser at en på bruktmarkedet selger et billig FX5800 kort,yter dette bedre en mitt gamle 9600XT?

2. Forutsatt at jeg får råd om å ungå FX5800,er det bare dumt å kjøpe et 9800pro til ca. 1700 kr? er 6600GT så mye bedre at jeg bør være tålmodig?

3. Er et standard 6600 kort også et godt valg? og hvor stor vil dere anta suksess raten til å få softmoddet et 6800LE er?

Er en stund siden jeg var på jakt etter skjermkort sist så masse er nytt og man blir lett litt forvirret selv om det finnes mange tråder med anbefalinger etc. håper dere kan bære over med meg for å spørre om dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel egentlig bare svare på spørsmål 2:

6600GT yter i gjennomsnitt 25% bedre enn et radeon 9800pro... Når de da har tilnærma lik pris, vil det ikke være et bra kjøp å gå for et radeon 9800pro kort nei....

Her er et billig 6600GT kort med ddr3 ram :yes:GeForce 6600GT DDR3 Dette har mpx 4 av på lager i tillegg :thumbup: ! <-- Virker på meg som et MEGET bra kjøp!! (selv om jeg aldri har hørt om merket før da :p )

(I tillegg... har ikke hørt en eneste positiv kommentar om 6600... Men nå har det ikke vært et mye omdiskutert kort her på forumet heller så vidt jeg har sett... Har aldri blitt omtalt som aktuelt...)

EDIT: Unnskyld! Det var et pci-e kort... jeg skal lete litt til... Det var synd :(

EDIT2: Her er et bra, billig som ikke er på lager før ubekreftet 18.01 6600gt GDDR3 (AGP :p )

EDIT3: Jeg finner ingen som er på lager i farta, men etter min mening er det definitivt verdt å vente en uke på at korta kommer inn i hyllene igjen :yes:

EDIT4: Angående 6800LE, har du råd, og tør gamble på det (softmodding trengs) så vil jo dette forhåpentligvis være et bedre kort enn 6600GT'en igjen... Men det er litt dyrere, og krever vel trolig litt mer av resten av maskinvaren din? (Aner ikke hva du har...)

EDIT5: <-- Jeg måtte bare :p Ser du har en grei nok maskin da, bortsett fra skjermkort som du nå åpenbart ikke har :p Gå for 6800LE om du har råd :thumbup:

(Ble litt mange edit'er etter hvert :whistle: )

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Takk for svar,var like før jeg kjøpte pci-e kortet før jeg også oppdaget det :)

Ser ut som om jeg får vente da....men det er nesten som jeg vurderer et Ati kort så jeg kan få brukt VGA Silenceren jeg akkurat har kjøpt haha

Edit:Jeg få kjøre på med en edit selv da ;)

Jeg har en XP2500@3000 så det skal vel klare et 6800LE? er litt usikker angående PSU,den er på 350W.

Softmod er vel bare rivatuner eller noe lignende er det ikke?

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

De har dette 6800 LE inne på PS data, hvis du må ha det kjapt og har råd er dette et bra kort.

Modde potensialet er enormt og en enkel affære.

Softmodding vil jeg tippe går på 8 av 10 kort.

Et softmoddet 6800Le kort er mye bedre enn et 6600Gt

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som deg ved at jeg har planer om å erstatte et radeon 9600 xt. Valgets kval står mellom 6600GT og 6800LE eller 6800NU. Jeg har lest en del tester av 6600GT, og det får jo mye skryt. Veldig god "Value for money" sies det. Synes jo også 6800 gir mye verdi for pengene.

Den billigste AGP utgaven er på ca 1700 for 6600GT, mens man må opp i ca 2300 for 6800NU. Det store dilemmaet er om det er verdt å bruke de 600,- ekstra for å få et 6800-kort. 6800LE kan jo bli veldig bra hvis det softmoddes, men det er litt kjipt hvis det ikke lykkes. Derfor har jeg i grunnen slått i fra meg LE-utgaven.

Personlig lurer jeg på forskjeller i varmeutvikling og viftestøy mellom disse to utgavene? Innbiller meg kanskje at 6800 generlet kanskje støyer litt mer, men der kan jeg fort ta feil. Er det noen som vet noe om dette? Mitt ASUS 9600XT synes jeg har genial viftestyring ved hjelp av "Smartdoctor", og jeg kunne godt tenke meg noe tilsvarende på det nye kortet.

Jeg håper det dukker opp noen heftige tilbud på netbutikkene denne uken som kan hjelpe meg med avgjørelsen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...