Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store CD WOW tråden!

Anbefalte innlegg

Link!------------>www8.cd-wow.com<------------Link!

Som sagt så er dette en tråd om cd-wow.com og her kan du poste erfaringer og stille spørsmål om butikken!

Jeg har personlig ikke handlet på cd-wow.com ennå fordi jeg hørte om den først i dag. Etter at jeg hadde vært inne der en stund fant jeg ut at det er umåtelig billigt der, faktisk så billigt at jeg begynte å tvile! Så jeg spørr dere som har handlet der før;

- Er det Britiske pund det er snakk om der? Slik at 1 pund tilsvarer 11,6969 norske kroner?

- Er det kun det du handler som koster iom at det er gratis frakt?

- Hvordan er det med leveringstid?

- Hvordan er det med toll o.l?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er britiske bund det er snakk om ja. Eventuelt kan man gå inn på f.eks. www.cd-wow.fm for å få opp siden med priser i norske kroner.

Det er kun det varene koster man betaler ja, frakt er gratis (eller rettere sagt inkludert i prisen).

Leveringstiden har etter min erfaring vært god, tror det lengste jeg har ventet på at de skal sende en vare som de har hatt på lager har vært 2 dager. Bestilte nylig Indiana Jones, da fikk jeg en mail hvor det sto at de dessverre ikke hadde denne på lager, men at de regnet med å få den inn en eller annen dato jeg ikke husker nå. Ventet så til den datoen, sjekket status, og da var pakka sendt. Fra jeg har bestilt til jeg får pakka tar det som oftest i underkant av en uke, litt avhengig av hva posten bestemmer seg for å drive med.

På alle pakkene jeg får er det limt på en sølvteip over pris, så det står ingen pris på pakka. Dette har et par kompiser av meg hatt litt problemer med, da de bestilte LOTR: extended edition. Pakkene ble stoppet og undersøkt for hvilken verdi det var siden formatet var tykkere enn en vanlig enkelt dvd. Dette førte til at leveringstiden kom på 3 uker selv om varene kostet godt under 200 kr. Men dette vil jo aldri være noe stort problem, er bare å sende kontoutskrift til posten så ordner det seg, selv om man må belage seg på litt venting.

Jeg har ikke prøvd å bestille noe for over 200 kr fra cd-wow ennå, så jeg har ingen erfaring med hvor sannsynlig det er å få lurt noe over moms-grensa hjem til postkassa.

Ellers har jeg hatt bare gode erfaringer med butikken. Husker spesielt en gang jeg kjøpte et gameboy-spill derfra som posten klarte å rote bort (tok 4 uker uten at noe kom frem i postkassa, samtidig som spillet var bekreftet sendt fra cd-wow). Sendte en mail om dette til cd-wow som resulterte i at jeg fikk svar 2 min. senere 9 om kvelden og et nytt spill på vei neste dag, som posten denne gangen ikke klarte å rote bort.

Endret av stighe
Lenke til kommentar

Å legge inn separate bestillinger er lurt ja (med mindre cd-wow gjør som play og sender separat uansett hvor mange , dette har jeg ikke testet). cd-wow bryr seg nok ikke med tanke på hvor mange pakker de sender ut hver dag uansett. Uansett, sørg for at pakkene havner under 200 (med mindre du har lyst til å teste flaksen). Er ikke helt sikker hvor pakkene blir sjekka, men uansett slår det aldri feil at du kan plusse på minst et par uker på leveringstid hvis noe blir stoppa.

Lenke til kommentar

Spill kr =400,-

Norsk Moms 25% 400x0.25 = 100

Gebyr varer mellom 200 og 1000 kr =75,-

Sum =575 + / - noen kroner i valuttaforskjell.

Husk også at en får den utenlandske momsen fratrukket viss en ber om det.

Ergo spill 400 - f.eks 24%engelsk moms = 304 + 100 + 75 = 479,-

Lenke til kommentar

Hvis CD Wow ikke har forandret praksis i løpet av det siste året (sluttet å bruke dem for ca et år siden) sender de hver enhet separat, uansett om man bestiller ting sammen.

De belaster ved bestilling, ikke når varen sendes.

Det er postfolk som sorterer hva som skal fortolles (muligens med litt ekstra kursing, og postfortollere (også postfolk med ekstra kursing) som toll-behandler pakker på utlandsavdelingen(e). Det lokale kontoret får bare pakken som en tolloppkravssending, som de behandler som e hvilket som helst annen oppkrav.

Og jo mer det skrives om hvordan etailers omgår mva-grensa/fortolling, jo større sjanse er det for at de som gjør grovsorteringa blir bedt om å være obs på den typen pakker (Toll og Avgift har folk som har som en av sine arbeidsoppgaver å sjekke forum som dette).

Ta den slags via PM.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Slippes catcaclysm natt til > 7 desember, eller natt til 8 desember?

Dette er ikke en tråd for World of Warcraft (ikke bland forkortelsene), men for å svare så kan du etter planen begynne å spille 7. desember klokken 00:00:01 så lenge du har oppgradert kontoen på battle.net eller kjøpt spillet i butikken (slippes i butikken på samme tidspunkt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...