Gå til innhold

Eltax høyttalere på weekend-tilbud

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kikka bare på komplett sitt weekend-tilbud, og ble litt nysjerrig på de eltax høyttalerne der...

Vet noen om de er noe bra (i forhold til pris) ?

Advarsel... Masse teite spørsmål følger :blush: ;

Bare for nysjerrighetens skyld, hva skal til for å bruke de i et pc-oppsett?

Går det an å koble de rett i et 5.1/7.1 (samme det) lydkort (muligens integrert...)

Trenger vel trolig en lydkontroller i såfall, så vil det si man da trenger en receiver i tillegg for å få lyd fra pc'en til høyttalere ? (Er litt trøtt nå og tenker ikke helt beint... :p )

Skal oppgradere maskina kraftig nå og hadde vært morro med nye høyttalere (spesielt noe såpass stilig som disse Eltax :whistle: )

men hvis det koster 700,- i tillegg til 1000,- ++ til receiver, så vet jeg ikke om det er aktuelt... Eltax receiver <-- Billigste receiver jeg fant

Hvis noen eventuelt kunne pekt meg i riktig retning av et lydkort som kanskje kunne fungert som receiver for disse kortene så "please do" :innocent:

En liten ting i tillegg, er alle integrerte lydkort så rævva, slik at hvis jeg investerte i disse høyttalerne (og den receiveren), så burde jeg virkelig kjøpe et bedre lydkort i tillegg ?? (Tenker å kjøpe ASUS A8N SLI Deluxe HK ASUS )

Mange takk til de som tok seg bryet med å lese gjennom posten! :thumbup:

PS: Hadde vært fint med litt svar i tillegg ;):innocent:

EDIT: Skriveleifer...

EDIT2: Trenger ikke ha "mega" lydkvalitet... Skal jeg se dvd eller høre på cd fyrer jeg opp mitt egentlige anlegg... tenkte bare muligens ha dette som pc-høyttalere...

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig ville ikke brukt penger på å kjøpe ett slikt anlegg, selv om du ikke vil ha mega-kvalitet på lyden... For her vil du ikke engang få god lyd. Jeg vil heller anbefale deg i å kjøpe ett logitech anlegg til pcen din. Med samme pris som du ville brukt til anlegget, på denne måten vil du få mye bedre lyd til samme pris.

Og du kan ikke koble de til lydkortet ditt nei, du trenger en reciver/forsterker.

Og du trenger ikke nytt lydkort for dette anlegget, det vil ikke klare å spille noe spess bra uansett.

MEN!!!

Dette var min mening, og den er kanskje fordi jeg sitter med mine mid-end Yamaha NS-777 :) Og til og med da er jeg ikke 100% fornøyd med lyden, så tør ikke å tenke på hvordan eltax låter. Men det er fordi jeg er vant til noenlunde lydkvalitet.

Men kanskje du synes du låter bra... :) Smaken er som baken :) Men jeg ville ihvertfall prøve hørt de før jeg hadde kjøpt de :thumbup:

PS! Tar forbehold om skriveleif, er trøtt og orker å ta edit :roll:

Lenke til kommentar

Sitter selv med et par Eltax høyttalere, men av annen modell. Synes de fungerer helt strålende jeg. Kjører de via en forsterker på det integrerte lydkortet og synes lyden er helt fin den (er jo mp3 da, så er vel grenser for hvor bra kvalitet det kan være). Men nå er ikke jeg så audiofil da....

Når det gjelder eltax forsterkeren så bestilte jeg en sånn integrert dvd/hjemmekino forsterker/reciever fra eltax engang, men sendte den ganske raskt i retur, va 1/2 sekund forsinkelse i lyden fra eksterne lydkilder som gikk gjennom forsterkeren slik at bilde og lyd på tv sendinger f.eks. ikke stemte helt. Vet ikke om dette er et problem med eltax forsterkere, eller om det bare var akkurat denne (brukte angrefristen og kjøpte komponenter istede).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...