J4n Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har nylig kjøpt nytt HK og CPU etter at den gamle... vel...tok fyr men etter 2 år borte fra "pc markedet" har jeg glemt gamle kunster med å setter sammen en optimal pc! Jeg tenkte å gå for noe økonomisk, ikke noe stort, men bare for å ha no å spille på. Så jeg gikk for en AMD Sempron 2400+ og et MSI KT4A-V HK. Vel, det går så det dundrer, og ingen problemer. Virker til å fungere greit med den gamel Volcano 9 vifta Men når jeg først tok en titt dxdiag i dag, så gikk ikke CPUen på mer enn 1000Mhz Har ikke endra noe på noe som helst i BIOS, for dette slo meg ikke inn med det samme, men husker ikke helt om jeg må sette no instillinger el no!? Mulig jeg må endre på no i Frequence/Voltage Control i BIOS? Står på 100mhz i Frequence/Voltage Control nå, men tør ikke bevege meg inn på et felt jeg ikke har peil på! Noen som har nå idè om hva jeg skal gjøre her? Begynte nemelig å lure på hvorfor jeg bare hadde 40fps i CS Så hadde ikke vært så dumt å få satt den opp til å kjøre optimalt! Enhver ide og svar mottas med takk Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Har hatt dette kortet selv en gang, først prver du en bios update. På den cd'en du fikk med hovedkortet er det et program slik at du kan ta bios update i windows, ellers er det kanskje en jumper som ikkje står på rett plass for å få rett FSB, det står i den boka som fulgte med, veldig enkelt å finne ut. Hvis den ikke står der den skal stå så skift! Prøv dette Endret 9. januar 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
J4n Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Vel, etter å ha sjekka både kortet og håndboka er det faktisk ingen jumpere som er til å endre CPU FSB slik det er på mange kort. Jeg tenkte å forsøke å flashe BIOSen nå, men jeg testa først (uten å tenke på konsevensene:p ) å endre FSB busen i BIOS fra 100 til 133 mhz, og da viste windows at CPUen nå var på 1.33Ghz, men er dette da den FASKTISKE Ghz'en som prosessoren kjører, eller er dette noe bare windows "tror"? Er så lenge sida jeg har drevet med det her nå *skammekroken* Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 jeg hadde samme problemet med et MSI kort jeg hadde. Når jeg satte in cpu`en så viste den 1,2 GhZ istedenfor 1,6. Jeg stilte inn da FSB`en manuelt. Men jeg kunne også trykke på load optimal performance og da stilte den alt selv for å få best ytelse ( alt dette i bios ) Da endra den FSB`en og slikt sånn at når jeg starta opp så stod der 1,6 GhZ. Problem solved ivertfall for min del :!: Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En venn av hadde også det samme problemet med en AMD CPU, den "underklokket" seg hver gang han ikke skrudde PCn av fra Windows, men f.eks trakk ut ledningen eller sikringen røk osv..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå