Gå til innhold

skjermkort.. holder dette til cs 1,6?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor så billig? si det :D  den funker ihvertfall..

ihvertfall til det blir pci-e skjermkort (da kan man kjøpe ny, dyr laptop)

oooh som jeg gleder meg!!! :dribble:

*løper inn i hjørnet sitt og dunker hodet repetetivt i veggen et par minutter*

Karmacom

Det blir ikke utskiftbart skjermkort i alle pc'ene selv om det er PCI-E :hrm:

Lenke til kommentar
hvorfor så billig? si det :D  den funker ihvertfall..

ihvertfall til det blir pci-e skjermkort (da kan man kjøpe ny, dyr laptop)

oooh som jeg gleder meg!!! :dribble:

*løper inn i hjørnet sitt og dunker hodet repetetivt i veggen et par minutter*

Karmacom

Det blir ikke utskiftbart skjermkort i alle pc'ene selv om det er PCI-E :hrm:

Nei så tegn til det på CES 2005. Men tror allikevel at flere kommer til å gjøre hyppig bruk av det i og med at Nvidea leverer MXM-uskift systemet sitt og ATI leverer XPRESS var det tror jeg?

Dvs. de to fremste leverandørene satser stort på modulært/plugin PCI-E baserte GPU-kort system-løsninger, da tror jeg nok de fleste hovedkort produsenter vil danse etter dems pipe... jeg håper det ihvertfall :blush:

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

fatter ikke hva folk med lcd skjerm skal med 100fps i cs engang jeg... jeg og en kamerat regna på det der..husker ikke helt svaret vi kom opp med da, men hvis du har 25ms svartid på skjermen din vil det ikke vere muligheter for å se mer en 40fps eller noe.. (mener svaret var mellom 35-40fps) men det ville selfølglig vere greit å ha mer en hva skjermen greier å vise for å få følelsen av att det går uten lag.

Lenke til kommentar

25 ms (progressive) tilsvarer ca 50fps eller ca 20fps-i(interlaced) uten filtrering ja, går det fortere enn det vil du få en liten sladdestripe som beveger seg sakte nedover skjermen hvor ene halvdelen av bildet henger etter den andre halvdelen. Ikke så tydelig, men det synes ( ser litt ut som 80 tallsvideo som er bittelittegranne ute av sync/tracking ).

De fleste skjermpanel i dag har filtrering som fjerner/demper det, eller raskere enn 25 ms switchhastighet på pixlene. skjermen min har 12ms (ekstern), klarer å vise 80fps før den begynner å slepe midt på skjermen.

Jo mere mønster, jo mere et slep tydelig også. f,eks mønster hvor annenhver pixel er svart/hvit (sjakkbrett), flytter du det rundt, prøv å repeter et mønster i f.eks photoshop og så dra vinduet rundt, da merker du slep så det holder, bare en grå flickrende overflate.

Fordelen er vel på bærbar at hvis en maskin klarer 100fps, så kan du justere så du får f.eks 50fps stabilt hele veien, mange spill i dag kan justere ned / sette en fps-sperre f.eks. Eller man kan klokke ned via driveren og få en gjennomgående stabil fps tilpasset skjermens grenser.

Gleder meg til OLED, problem borte.

Karamcom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...