Gå til innhold

Nytt kamera, som kan erstatte Fujifilm S304?

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Fujifilm Finepix S304.

Det er ca. to år gammelt.

Nå ønsker jeg og bytte det ut med ett nytt ett.

For og si det enkelt, jeg ønsker ikke ett kamera som er dårligerer enn det jeg har.

*Megapixler. Jeg er egentlig fornøyd med 3.2megapixle som mitt S304 har, men kunne gått hatt mer.

*Zoom. Jeg må ha litt zoom på kameraet. Selvfølgelig optisk zoom, digital zoom spiller ingen rolle for meg, bruker det aldri. Men zoom er ikke det viktigste og vist kameraet blir dyrt begrunn av zoomen så kan jeg nøye meg med ett rimeligerer ett. Jeg har 6x optisk og er fornøyd med det også...

*Hel-automatisk og manuell. Det hadde vert greit vist det var mange manuelle funksjoner på kameraet, men at jeg også kan velge hel automatisk også.

*Tydelig LCD-display.

*Rask til og vise bilder. S304 er sinnsykt kjapt til og bla igjennom bildene som ligger på minnebrikken, og det må ikke bli dårligere. Mange kameraer er det jo sån at det tar ett sekund eller to før neste bilde kommer, og slik kan det ikke vere, da det vil ligge mange bilder på minnebrikken.

*Brukervennlig. Det må ikke vere altfor avansert og klønete. Må liksom vere enkelt og endre på ting og bla i menyen.

*En blitz som er god nok... Vet ikke om blitzen på S304 er sinnsyk bra eller hva den er jeg, men jeg er i hvertfall fornøyd med det.

*Størelsen på kameraet. En hovedgrunn til at jeg ønsker og bytte kamera, er at jeg ønsker ett mindre kamera. Ett litt mindre kamera, som kanskje er litt mer firkantet og enklere og få med seg i lommen. Jeg ønsker og ha med meg kamera de fleste steder og finne det raskt frem for og så ta ett "blinkskudd"...

*Jeg kjøpte noen gode A4 opplad batterier til kameraet som har lang batterilevetid. S304 bruker svært lite batteri og med gode batterier så kan jeg ta flere hundre bilder med samme batteri. Det hadde vert en fordel om batterilevetiden hadde vert lang, men så lenge den ikke er unormal kort så er jeg fornøyd.

Kommer ikke på mer så spiller noe rolle for meg når det gjelder kamera.

Har notert ned nokså mange punkt, så det blir vel vanskelig og finne ett kamera som har alt dette på topp, men dette er liksom det jeg tenker på når det gjelder kamera, så vist kameraet passer noe lunne til disse punktene så vil jeg gjerne høre hva du har og anbefale!

Det trenger nødvendigvis ikke og vere ett kamera, men et kamera-merke eller kamera-serie som blir anbefalt...

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...