Gå til innhold

Skal kjøpe meg et Star Wars spill. Hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei. Blitt litt lenge siden jeg sist spilte et Star Wars spill, så jeg har ikke fulgt så mye i de siste årene. Og nå som jeg har litt "cash", tenkte jeg at jeg kunne kjøpe et spill.

Men så er det jo utrolig mange Star Wars spill det finnes da, men jeg har lyst på et spill der det er masse lasersverd kamper osv. Da mener jeg altså laserkamper og skyting og mulighet til onlinespilling, så ikke RPG spill og lignende. Så hva anbefaler dere? Vil jo ikke ha et utdatert spill som ingen spiller heller da, men sånn spill som blir spilt litt/ofte på nett og lignende.

Takker for alle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo Star Wars Galaxies, som er et rent onlinespill. Mye lightsabers blir det vel ikke - hvertfall ikke i starten.

Så har du Jedi Knight II. Der er det vel mulighet for onlinespilling ála CS/UT osv. Mener å huske at det er lightsabers med der, men jeg er ikke 100% sikker.

Så har du kongen på haugen. Knights of the Old Republic. Det er et rollespill, og det er ingen muligheter for å spille på nettet. Historien er god, og det er mange forskjellige slutter. Selv om det ikke er det du er ute etter, vil du ikke angre. Her slåss du med lightsabers i store deler av spillet, og det er mange forskjellige varianter.

Lenke til kommentar

Jepp, historien i singleplayer er kanskje ikke super men den duger. Multiplayer er kjempebra! Masse muligheter, feks siege, ctf, ffa, team ffa, duel, power duel. Man kan bruke våpen og lightsaber og force. Eller bare våpen, eller bare lightsaber som er min favoritt. jeg liker best bare lightsaber, greit hvis det er med force men helst bare heal/drain, push, pull og saber throw. Da er det paradis for meg.

Man kan velge mellom 3 forskjellige lightsabere, velge hendel (hilt?) og farger. Jeg liker en mod som heter japlus (ja+), den aktiverer mange nye ting i spillet. Den forandrer ikke gameplayet til noe annet, det er fortsatt gode jedi academy.

Lenke til kommentar

Hei!

Det er ingen tvil hva slags spill du må kjøpe. Det må bli JK2 (Jedi knight 2 outcast).

JK2 har alt det du leter etter. Selv om det er eldre enn JKA ( altså Jedi KNight - Jedi academy), så vil jeg anbefale jk2 på det sterkeste. Det er mange grunner til dette.

For det første er selve bevegelsene bedre i JK2. Du har det helt overlegene FORCE KICK, dvs du kan sparke fiendene dine på bakken slik at de mister HP og du kan eventuelt angripe dem. Dette har IKKE JKA.

For det andre er selve angrepsystemet i JKA helt skrudd. Det er helt tilfeldig om du får et bra eller dårlig hit, og mange ganger så treffer lasersverdet helt klart men fienden mister ikke hp...

OG for det tredje, online delen av spillet er overfylt av spillere som spammer ( bruker det samme trikset over og over igjen). Dette betyr at du kan møte folk som bruker to lasesverd og som snurrer rundt og rundt hele tiden uten kontroll eller mening. MEN de dreper deg, det er sikkert.

Og ja, jeg snakker av erfaring. Jeg har spilt JK2 nå siden det ble utgitt. Jeg prøvde å gå over til JKA når det ble utgitt, men uffa meien. Det ødela absolutt hele Jed knight samfunnet. Jeg vil si at JK2 er det beste STARWARS spillet sammen med BATTLEFRONT. Hvis du skal kjøpe starwars spill, kjøp en av disse eller begge to. Men ikke tenk på å kjøpe JKA, det er bare helt utrolig fælt. Kjøp det hvis du er glad i bugs og teite spille-modeller.

- Erik

Lenke til kommentar

Hehe, er mulig å få folk i bakken i JKA også bare litt vanskelig + at da kan du ta finish off på dem. Spammere finner du i alle JK spillene :yes: At de bare bruker det kjipe trikset er lett og unngå, hopp bak bruk blue style single saber og upper cut de da dør de :yes: Har outcast og academy men jeg foretrekker academy :yes:

Lenke til kommentar
Hehe, er mulig å få folk i bakken i JKA også bare litt vanskelig + at da kan du ta finish off på dem. Spammere finner du i alle JK spillene :yes: At de bare bruker det kjipe trikset er lett og unngå, hopp bak bruk blue style single saber og upper cut de da dør de :yes: Har outcast og academy men jeg foretrekker academy :yes:

Ja, jeg synes også Jedi Academy er kulere.

For der kan man jo velge stokk og Dual-wielding! :)

Dessuten er det flere karakterer og flere modes å velge mellom.

Lenke til kommentar

Jk2 er egentlig et bedre spill enn jka... men det er kanskje flere som velger å spille jka siden det er nyere og har flere spill muligheter i multiplayer osv, og singleplayer er vel også kanskje litt mer spennede.

Men uansett så vil jeg anbefale Knights of the old Republic...det er bare helt konge :love: Men du kan jo forsovet bare vente til neste utgave av KOTOR kommer. Den er jo rett rundt hjørnet! :D

Lenke til kommentar
Jk2 er egentlig et bedre spill enn jka... men det er kanskje flere som velger å spille jka siden det er nyere og har flere spill muligheter i multiplayer osv, og singleplayer er vel også kanskje litt mer spennede.

Men uansett så vil jeg anbefale Knights of the old Republic...det er bare helt konge :love: Men du kan jo forsovet bare vente til neste utgave av KOTOR kommer. Den er jo rett rundt hjørnet! :D

Ja, Outcast var bedre for sin tid enn Jedi Academy er for sin, men som du sier, Jedi Academy er nyere, med en bedre grafikk og nye features, og derfor blir jo det et bedre spill da.

Men jeg skjønner fullstendig hva du mener. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...