titus Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Er det flere som irriterer seg grønne over UPC's fakturapraksis? De sender 24 regninger i året. Ikke har de avtalegiro og ikke er de villige til å slå sammen de månedlige telefon og internettregningene til én faktura. Og KID'en er på 16 tall... At de tilbyr efaktura hjelper meg fint lite som kunde i Skandiabanken (en bank jeg er kjempefornøyd med). Noen som har forsøkt å slå sammen regningene på eget initiativ? Blir det i så fall krøll etterpå? mvh Titus Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 titus de samarbeider kanskje med en bank som trenger et bedre overskudd,nei eg er enig at de bør kunne sende en regning i månen,blir veldig mye kroner i året bare i gebyr. Kjetil Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Genialt for UPC hvis de har dårlig likviditet da. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 ja de sliter gørrhardt med arr! Lenke til kommentar
steinih Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 15:42, Goebbels skrev:Genialt for UPC hvis de har dårlig likviditet da. Ja dem tjener jo faktisk sinnsykt på å gjøre det på den måten! /steinih :smile: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Skjønner ikke hva de tjener på å sende ut to eller tre fakturaer hver måned. De eneste som tjener på det er Posten og BBS! Lenke til kommentar
titus Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg mistenker dem for å tjene bra på purregebyr... Har selv erfart at de printer purringen på neste faktura. Det betyr at de inkasserer purregebyr helt uten ekstra kostnad. På den positive side: De tar ikke morarenter... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 19:29, simfan skrev:Skjønner ikke hva de tjener på å sende ut to eller tre fakturaer hver måned. De eneste som tjener på det er Posten og BBS! Likviditet(=evenen til å betale regninger når de må betales). Faktisk kan en bedrift som har en rå fortjeneste gå konkurs. hvordan skjer det? Jo se på dette eksempelet: 1 Juni har du 100kr kjøper du agurker for 100kr av Ola. Disse må betales innen 15 Juni. 2. Juni selger du agurkene videre på QXL for 500kr til Per. Per spør når han må betale og du sier, innen 30 juni. 15 juni kommer og skal betale. Oi sann, du har riktignok fått en fortjeneste på 400kr, men pengene kommer jo ikke før 30 juni. Ola banker på døra og krever pengene sine. Du kan ikke betale og vips så er du konkurs. Hadde du istede sagt til Per at han måtte betale innen 10. juni så hadde du hatt 500kr den 15 juni. Ola kunne fått sine 100kr og du ville hatt 400kr som du kunne kjøpt 256MB DDR RAM for :smile: Sånn, det var et enkelt eksempel(men faktisk veldig godt) på hvorfor det er smart å gjøre slik UPC gjør her. om du vil lære mer om dette så velger du bedriftsøkonomi på videregående :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-06-11 19:51 ] Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Titus: du kan få regninger kvartalsvis. Dersom du vil slippe å betale i lengre tid, så kan du bruke skattepengene(visst du får no xtra da), og betale inn feks for 6 mnd. Faktura systemet skjønner da at den ikke trenger å sende ut regning før du er i 0 igjen. Skjønner? Gorthaur Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Til Titus: De har sikkert inntekter på purregebyr, men de ville sikkert vært like store hvis de sendte ut én regning hver måned. Til Anders Leipsland: Det UPC gjør er å sende ut to fakturaer (en for internett og en for telefon) samtidig, og med forfall samme dag. Det ville med andre ord ikke betydd noe som helst for likviditeten deres om de hadde kombinert dette i en faktura. Det begynner dessuten å bli "litt" for sent nå å velge bedriftsøkonomi på videregående :wink: Til Gorthaur: Joda, jeg vet at det er mulig å forskuddsbetale fakturaene. Jeg har faktisk gjort det selv et par ganger når jeg har hatt ferie. Men, selv om vi ser bort fra det tvilsomme i å betale inn forskudd til et selskap med dårlig økonomi, er jeg rett og slett ikke interessert i å forskuddsbetale regningene mine! Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Vel, de går i det minste med overskudd nå. Tror vertfall at de som frykter (og det er sikkert mange som oxo håper :smile: ) en konkurs, kan slappe av. For meg er det egentlig et fett, siden jeg ikke har upc som leverandør. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hører til under internett og nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg