JBlack Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kanskje du skulle spesifisere hva du mente da? Jeg mente akkurat det jeg skrev: Mange intellektuelle er stokk dumme! Det betyr: - Ikke alle som er intellektuelle er intelligente. Mange av dem er faktisk dumme. - Det å være intellektuell garanterer ikke intelligens Det betyr ikke: - Alle intellektuelle er stokk dumme - Intellektuelle er dummere enn andre Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ok, flott, så har vi oppklart det. Eller? DrE Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ok, flott, så har vi oppklart det. Eller? DrE Det håper jeg virkelig jeg også. Men for min del kan denne tråden bare stenges nå. Makan.... Lenke til kommentar
iacob Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Men hva er egentlig en intellektuell? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nevn tre. Noam Chomsky er iallfall en..... At du er uenig med mannen betyr ikke at han er stokk dum. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ma derved informere deg at onkelen din er stokk dum. Det ble aldri sagt at Irak hadde atomvapen, sa hvorfor trodde han dette? Spor han. Jeg har faktisk lyst a vite det. Men du har nok rett, en del amerikanere frykter ting som aldri har blitt sagt, eller som ikke er realistiske. dessverre gjelder dette folk i alle land. Han er død nå, så er litt vanskelig å spørre han. Men han var ikke dum. Smart nok til å tjene noen titalls millioner ihvertfall. Men han var jo opprinnelig tysk da, bodde i USA fra han var 10 elns. Kanskje det har noe med intelligensen å gjøre ? Ja, men du sa at amerikanere ville oppfore seg som idioter pga denne frykten, selv om denne frykten er nesten helt vekke na. Blir litt sokt. Jeg sa aldri at amerikanerne var dumme som følge av frykt. Jeg sa at det kan føre til at man gjør idiotiske ting. Sa jo også at det kan gjøre at man blir mer resolutt og bestemt: Frykt kan få enhver til å oppføre seg som idioter. Men det kan vel også gjøre at man blir mer resolutt og handlingskraftig Så du har misforstått meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 At du er uenig med mannen betyr ikke at han er stokk dum. Nei, du har nok rett. Han vet nok at det han sier er helt feilaktig, og han prover nok heller a lure folk enn at han ikke vet selv at det han sier til ofte er helt pa jordet. Har ingenting a gjore med uenighet, med mindre du mener at uenighet gjelder a papeke at mannen strider imot rene fakta ofte. Han er død nå, så er litt vanskelig å spørre han. Men han var ikke dum. Smart nok til å tjene noen titalls millioner ihvertfall. Men han var jo opprinnelig tysk da, bodde i USA fra han var 10 elns. Kanskje det har noe med intelligensen å gjøre ?Hvis han trodde at Irak hadde atomvapen, sa var han enten dum, eller seriost uinformert. Så du har misforstått meg. Nei, du sa to ting, men du mente egentlig bare den ene. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 At du er uenig med mannen betyr ikke at han er stokk dum. Nei, du har nok rett. Han vet nok at det han sier er helt feilaktig, og han prover nok heller a lure folk enn at han ikke vet selv at det han sier til ofte er helt pa jordet. Har ingenting a gjore med uenighet, med mindre du mener at uenighet gjelder a papeke at mannen strider imot rene fakta ofte. Har du noen gode eksempler som viser mannens inkompetanse? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du noen gode eksempler som viser mannens inkompetanse? Som jeg na sier, tror jeg nok han ikke er dum, men at han bruker logikk og informasjon pa en "dum" mate, sett fra noen som vet bakgrunnen for hva han snakker om. Logikken han bruker i mange tilfeller er ren idioti. Men nei, jeg har ikke noen eksempler for hand. Med andre ord, mannen er veldig kompetent til a lure andre til a tro dumme ting som ikke kan gjenforenes med noe som heter logikk og fakta, ikke minst historie. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du noen gode eksempler som viser mannens inkompetanse? Som jeg na sier, tror jeg nok han ikke er dum, men at han bruker logikk og informasjon pa en "dum" mate, sett fra noen som vet bakgrunnen for hva han snakker om. Logikken han bruker i mange tilfeller er ren idioti. Men nei, jeg har ikke noen eksempler for hand. Med andre ord, mannen er veldig kompetent til a lure andre til a tro dumme ting som ikke kan gjenforenes med noe som heter logikk og fakta, ikke minst historie. Du er kanskje lingvist? Eller filosof? Siden du kjenner bakgrunnen for hva han snakker om mener jeg? Hadde gjort seg med et konkret eskempel hadde det ikke? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du noen gode eksempler som viser mannens inkompetanse? Som jeg na sier, tror jeg nok han ikke er dum, men at han bruker logikk og informasjon pa en "dum" mate, sett fra noen som vet bakgrunnen for hva han snakker om. Logikken han bruker i mange tilfeller er ren idioti. Men nei, jeg har ikke noen eksempler for hand. Med andre ord, mannen er veldig kompetent til a lure andre til a tro dumme ting som ikke kan gjenforenes med noe som heter logikk og fakta, ikke minst historie. Med andre ord, du er uenig med mannen. Herregud, kan du ikke la det være med det istedenfor å drite deg ut. Du prøvde å bevise at Chomsky var dum en annen gang, det gikk ikke. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 mitt innlegg var i utgangspunktet noe ironisk ment, men må vel legge meg flat og innse at det var upassende... Lenke til kommentar
iacob Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 mitt innlegg var i utgangspunktet noe ironisk ment, men må vel legge meg flat og innse at det var upassende... Hvilket innnlegg? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det som brukte America's Funniest Home Videos som et eksempel på hvor dum amerikanere er. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det som brukte America's Funniest Home Videos som et eksempel på hvor dum amerikanere er. Ahh. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Dette må være av de dummere diskusjonene. URLen med oversikt over lands IQ er høyst tvilsom. Undersøkelser viser at desto flere folk man tester, desto næmer er gjennomsnittet 100, uavhengig av tilhørighet til land. Variasjonene går mellom individer. At noen land har gjennomsnittsiq på 60-tallet, er oppimot fysisk umulig, da dette vil medføre at nesten halvparten har iq på 50-tallet. Vet ikke om slike lave iq-resultater i det hele tatt er målt på mennesker som greier å snakke. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dette må være av de dummere diskusjonene. URLen med oversikt over lands IQ er høyst tvilsom. Undersøkelser viser at desto flere folk man tester, desto næmer er gjennomsnittet 100, uavhengig av tilhørighet til land. Variasjonene går mellom individer. At noen land har gjennomsnittsiq på 60-tallet, er oppimot fysisk umulig, da dette vil medføre at nesten halvparten har iq på 50-tallet. Vet ikke om slike lave iq-resultater i det hele tatt er målt på mennesker som greier å snakke. Ellers noe nytt? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dette må være av de dummere diskusjonene. URLen med oversikt over lands IQ er høyst tvilsom. Undersøkelser viser at desto flere folk man tester, desto næmer er gjennomsnittet 100, uavhengig av tilhørighet til land. Ikke rart når verdien 100 justeres etter gjennomsnittet, enkelt og greit - Gjennomsnittet = 100. At noen land har gjennomsnittsiq på 60-tallet, er oppimot fysisk umulig, da dette vil medføre at nesten halvparten har iq på 50-tallet. Hva har dette med fysikk å gjøre? o_O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå