Gå til innhold

Er Amerikanere dumme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Men USA virker som om de er litt redde for tiden. Frykt kan få enhver til å oppføre seg som idioter. Men det kan vel også gjøre at man blir mer resolutt og handlingskraftig
USA virker som om de er litt redde for tiden? Lyst a utlede? Eller var dette skapningen av et falskt premiss for at resten av det du sa skulle fungere?

Hadde vært hyggelig med en uke i det hvite hus og erfart hva som skjer.
Ja, da hadde du kanskje laert en ting eller to. Eller 50. You know, whatever. :D

Fant du mye annet å le deg skakk av eller?
Nei, gadd ikke lese noe mer. A lage middag virket mer spennende.
Lenke til kommentar

Men intellektuelle er stokk dumme. Og mange intelligente lar seg styre av helt andre ting enn sin intelligens.

Du som er så glad i å kreve belegg for andres meningen. Hvor i all verden har du dette fra?

Det ble en feil. Bytt 'Men' med 'Mange'.

Mange intellektuelle er stokk dumme.

Lenke til kommentar

Men intellektuelle er stokk dumme. Og mange intelligente lar seg styre av helt andre ting enn sin intelligens.

Du som er så glad i å kreve belegg for andres meningen. Hvor i all verden har du dette fra?

Det ble en feil. Bytt 'Men' med 'Mange'.

Nevn tre.

Lenke til kommentar
Men USA virker som om de er litt redde for tiden. Frykt kan få enhver til å oppføre seg som idioter. Men det kan vel også gjøre at man blir mer resolutt og handlingskraftig
USA virker som om de er litt redde for tiden? Lyst a utlede? Eller var dette skapningen av et falskt premiss for at resten av det du sa skulle fungere?

Hadde vært hyggelig med en uke i det hvite hus og erfart hva som skjer.
Ja, da hadde du kanskje laert en ting eller to. Eller 50. You know, whatever. :D

Fant du mye annet å le deg skakk av eller?
Nei, gadd ikke lese noe mer. A lage middag virket mer spennende.

Ehh. Tre fly ble flydd inn i bygninger, ett nådde nesten målet. Det var snakk om hvitt pulver i Posten. Atomvåpen i Irak. :ermm:

Selvfølgelig gjør dett folk redde. Til og med her i Norge ble frykten merkbar, var en tid da det daglig ble stengt postkontor pga mel i posten. Tviler på at den frykten har gitt seg med det første.

Så ser ikke noen falske premiss nei... Frykt er et av terrorens viktigste våpen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ehh. Tre fly ble flydd inn i bygninger, ett nådde nesten målet. Det var snakk om hvitt pulver i Posten. Atomvåpen i Irak.
Bzzzt. Feil. Det var aldri snakk om noen atomvapen i Irak. Du har dessverre stroket fakta testen. Lykke til neste gang.

Selvfølgelig gjør dett folk redde. Til og med her i Norge ble frykten merkbar, var en tid da det daglig ble stengt postkontor pga mel i posten. Tviler på at den frykten har gitt seg med det første.

Så ser ikke noen falske premiss nei... Frykt er et av terrorens viktigste våpen.

Ja, det var den dagen ja. Men du overdriver frykten for a lage poenget ditt. Ikke for a snakke om at du ikke vet hva amerikanere tenker og foler, du bare antar noe.

Nevn tre.
Noam Chomsky er iallfall en.....
Lenke til kommentar
Bzzzt. Feil. Det var aldri snakk om noen atomvapen i Irak. Du har dessverre stroket fakta testen. Lykke til neste gang.

Synes det har vært mye snakk om det jeg.

Noam Chomsky er iallfall en.....

Ok, en av verdens mest kjente lingvister er stokk dum? Og hvordan kan du belegge det?

Lenke til kommentar

Biologiske og kjernefysiske våpen, ikke atomvåpen, tror jeg det er Seixon vil frem til.

Det er viktig med detaljer, som Pels klokt sa. ;)

Lenke til kommentar

Biologiske og kjernefysiske våpen, ikke atomvåpen, tror jeg det er Seixon vil frem til.

Det er viktig med detaljer, som Pels klokt sa. ;)

Var det ikke mye prat om annriket(?) uran? Brukte ikke republikanerne bildet av røyksoppen når du prata om weapons of mass detruction?

Lenke til kommentar
Ehh. Tre fly ble flydd inn i bygninger, ett nådde nesten målet. Det var snakk om hvitt pulver i Posten. Atomvåpen i Irak.

Det var flere amerikanere, blandt annet min egen onkel og en del bekjente som fryktet atomvåpen i Irak. Men du har vel en glasskule som forteller deg at amerikanerne ikke fryktet det? :roll:

Ja, det var den dagen ja. Men du overdriver frykten for a lage poenget ditt. Ikke for a snakke om at du ikke vet hva amerikanere tenker og foler, du bare antar noe.

Selvfølgelig antar jeg noe. Antagelser bygget på mine egne erfaringer og kunnskap (eller mangel på) om emnet. Er det et problem for deg, så ser jeg ikke poenget med hvorfor du diskuterer. Et av hovedpoengene med å komme med en antagelse er jo å få belyst teamet i f.eks et forum som dette, slik at kunnskapsnivået øker.

Jeg er ikke amerikaner, jeg kan aldri vite hva de føler. Det kan jeg bare få fra familie og venner som er fra statene. Men jeg jobbet selv på postkontor etter 9/11 og opplevde selv hvordan frykten var her i Norge når noen skulle ha det gøy med mel i posten. Fornuften min tilsier at det var minst like tøft i statene.

Lenke til kommentar
For norske rettsaler er kjemisk fri for dumme argument. :roll: Det er bare i amerika det kan forekomme, og dette ene eksempelet er selvsagt grunnlag nok for å stemple en hel befolkning.

I Norge ble forresten fetteren til Birgitte Tengs frikjent av juryen. Men dommerne mente det var så sansynlig at han var skyldig, at han fikk en bot/ertsatningskrav alikevel. :w00t: Nordmenn er noe for seg selv. :roll:

Jeg leser om mange besynderlige dommer i norsk rettsvesen, og får inntrykk av at dommer under straffeutmålingen har en utroling sympati for voldteksforbrytere, pedofile serieovergripere (en fyr ble dømt for 11. gang, og hadde tydeligvis ikke fått sikring). Snyter du på momsen, derimot, er straffen knallhard.

Nå har jeg nærmest sluttet å lese aviser, hører heller på radioen, og i intervju med de involverte viser det seg at avisene ikke gjengir fakta, er ikke i nærheten. Det er rett og slett vanskelig å skaffe seg pålitelige nyheter i dette landet.

Som en tangent til dette med de intellektuelle: journalister regnes ofte i denne gruppen, usikker på hvorfor, men etterrettelige er de aldri i de tilfellene jeg kjenner temaet de omtaler. For noen år siden måtte du ha overmenneskelige karakterer for å komme inn på journalisthøyskolen, men jeg kan ikke si jeg ser noe resultat av at disse overmenneskene er kommet i avisene.

Bonustangent: Joda, nordmenn er noe for seg selv. Dette er slått fast på regjeringsnivå med den legendariske "Det er typisk norsk å være god", en tvetydighet som er like snedig som den er lummer.

Lenke til kommentar
Til Feinmann og iacob. Mener dere seriøst at det ikke finnes mange dumme personer blandt de mennesker man i dag kaller intellektuelle?

Intellektuelle blir som oftest misforstått av mindre smarte personer.

Er vel kanskje en sannhet i det. Er nok ikke så mange som forstod Einstein.

Og når individer begynte å snakke om at jorden var rund og gikk i bane rundt solen for en god del år siden, så ble de ikke akkurat sett på som smarte. :roll:

Lenke til kommentar

Nevn tre.

Til Feinmann og iacob. Mener dere seriøst at det ikke finnes mange dumme personer blandt de mennesker man i dag kaller intellektuelle?

Det er du som startet med å si at intellektuelle var stokk dumme. Så modererte du det til å være mange. Og så vil du ha oss til være enig uten å kunne vise til en eneste en som skulle være det?

Hmm...

Jeg kan hjelpe deg på vei. Noen ganger der det vel litt usikkert hvor smart Hans Fredrik Dahl er i sine utspill.

Karsten Alnæs har vel vært litt uheldig i et par sammenhenger. Hamsun Hadde et mindre uhell;)

Men å si at noen av disse her er dumme... Det ville være for drøyt.

Så la oss la dem ligge, og så kan du belegge påstanden din, slik du har for vane å kreve av andre.

Kjør på! Ikke vær sjenert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...