JBlack Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er det noen spesielle intellektuelle fra høyresiden du savner? Noen som ikke slipper til? Mediene er jo såpass glade i kontroverser, så det har jeg vanskelig for å forstå. .... Pussig det med journalister ja. Selv i de konservative mediene (dere mener jo at slike ikke er å oppdrive i Norge om man ser bort i fra Dagen da) er det jo overvekt av sosialister i redaksjonene. Kan det være en sammenheng med at det er veldig vanskelig å komme inn på journalistutdanningen i Norge? Og at derfor er begrenset med liberalister og objektivister blant potensielle søkere? Bare en tanke..... Det er ingen spesielle jeg savner. Jeg savner mangfoldet. De antydningene om intelligens og journalistutdanning blir bare dumme og usaklige. Men det antar jeg du egentlig forsto selv på måten du presenterte 'tanken' på. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er det noen spesielle intellektuelle fra høyresiden du savner? Noen som ikke slipper til? Mediene er jo såpass glade i kontroverser, så det har jeg vanskelig for å forstå. .... Pussig det med journalister ja. Selv i de konservative mediene (dere mener jo at slike ikke er å oppdrive i Norge om man ser bort i fra Dagen da) er det jo overvekt av sosialister i redaksjonene. Kan det være en sammenheng med at det er veldig vanskelig å komme inn på journalistutdanningen i Norge? Og at derfor er begrenset med liberalister og objektivister blant potensielle søkere? Bare en tanke..... Det er ingen spesielle jeg savner. Jeg savner mangfoldet. De antydningene om intelligens og journalistutdanning blir bare dumme og usaklige. Men det antar jeg du egentlig forsto selv på måten du presenterte 'tanken' på. Så du mener ikke at det er noen som ikke slipper til pga. politisk ståsted? Du bare savner intellektuelle objektivister og sånt? Hmm, hvordan skal vi få løst det da? Ser for øvrig at UiB har egen objektivistforening.... Med ordelingsfeil i navnet... Men det kan godt hende at det er mange egnede journalister blant dem.... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ser for øvrig at UiB har egen objektivistforening.... Med ordelingsfeil i navnet... Det er med overlegg. Objektivister anerkjenner ikke Språkrådet noen rett til å bestemme hvordan de skal skrive. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Vi har jo Civita, og der er det jo en bra bønsj med konservative intellektuelle... Så vidt jeg husker, uttalte lederen for organisasjonen i forbindelse med oppstarten at de var sosialdemokrater, som alle andre nordmenn. Utgivelsene deres kan heller på ingen måte måle seg med for eksempel svenske Timbro. Kan det være en sammenheng med at det er veldig vanskelig å komme inn på journalistutdanningen i Norge? Og at derfor er begrenset med liberalister og objektivister blant potensielle søkere? Bare en tanke..... :!: Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ser for øvrig at UiB har egen objektivistforening.... Med ordelingsfeil i navnet... Det er med overlegg. Objektivister anerkjenner ikke Språkrådet noen rett til å bestemme hvordan de skal skrive. Herlig Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 At de fleste intellektuelle sogner til venstresiden er naturlig da systemkritikk er endel av det å være intellektuell, og venstresiden skal kritisere systemet. At en dokumentar, reportasje, artikkel, whatever er kritisk til multinajonale selskaper, forurensing og lignende betyr ikke nødvendigvis at det er sosialistisk propaganda. Om da ikke høyresiden gir bæng i at barn blir utnyttet av multinasjonale selskaper, at den økende verdenshandelen fører til større utslipp osv. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Om da ikke høyresiden gir bæng i at barn blir utnyttet av multinasjonale selskaper, at den økende verdenshandelen fører til større utslipp osv. Høyresiden ser lenger enn sin egen nestipp og skjønner at det kapitalistiske systemet er det som raskest øker velstanden. Når velstanden øker forsvinner alle slike problemer. Grunnen til at vi ikke utnyttes i Norge er selvsagt pga. at vi er rike. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Herregud, de fleste amerikanere klarer jo ikke å finne europa på et verdenskart en gang. Når ble lav intelligens/dumhet det samme som uvitenhet ? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Herregud, de fleste amerikanere klarer jo ikke å finne europa på et verdenskart en gang. Når ble lav intelligens/dumhet det samme som uvitenhet ? Her er vi helt på linje. Selvfølgelig er ikke amerikanere dummere enn oss andre. Men de er til tider dårlig informert. Jeg mener at dette kommer av mediebruk og medietilbud, men der er visst noen svært uenige med meg. Apropos Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 At de fleste intellektuelle sogner til venstresiden er naturlig da systemkritikk er endel av det å være intellektuell, og venstresiden skal kritisere systemet. Liberalister kritiserer da også systemet. Sosialister er jo grunnleggende enig i de verdier som er utbredt i dag: altruisme, kollektivisme, subjektivisme, etc. Liberalister er derimot i opposisjon til disse verdiene. Forskjellen ligger heller i at venstresiden ikke har noen ideologiske motforestillinger mot å parasittere på produktive mennesker ved å sitte på et universitet og prate svada, skrive forskningsrapporter om totalt uinteressante problemstillinger og studere det hvite i hønseskiten. Liberalister tenderer til å foretrekke yrker der de har mulighet til å skape noe, fremfor å parasittere på andre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) At de fleste intellektuelle sogner til venstresiden er naturlig da systemkritikk er endel av det å være intellektuell, og venstresiden skal kritisere systemet. Dette er helt korrekt. Det som ogsa er korrekt er at disse menneskene har fatt stadig mindre a kritisere i den siste tiden. Dette har fort til at de ofte ma dikte opp ting a kritisere. Dette er grunnleggende innen maten en rekke organisasjoner i USA oppforer seg for tiden. Tenk pa alle organisasjonene som skal jobbe imot rasisme og kvinnehets, osv. De har fatt nesten ingenting a gjore i disse dager. Dermed ma de overdrive alt det lille som skjer til latterlige niva. Dette er grunnen til at slik "kritikk" har blitt sa utrolig latterlig for tiden. Det man aldri ville tenkt pa to ganger for blir na blast opp i det uendelige. For i tiden kritiserte Michael Moore store bedrifter for deres mater. Idag dikter han opp ting om Bush/andre a kritisere. Ting har jammen forandret seg. Men de er til tider dårlig informert. Jeg mener at dette kommer av mediebruk og medietilbud, men der er visst noen svært uenige med meg. Apropos Hehe. Sa pa denne siden i 10 sekunder. Fant allerede noe latterlig, kanskje de ikke vet bedre? Israel has been targeted by at least 65 UN resolutions and the Palestinians have been targeted by none. :!: Ja, det er litt vanskelig for FN a legge ned en resolusjon mot... et ikke-land. :!: Med andre ord: www.if-ifamericansknew.org-knew-that-Palestine-isnt-a-country-and-cant-be-target-of-UN-resolutions.com Endret 11. januar 2005 av medlem-23990 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Apropos Nordmenn blir indoktrinert med antisemittisme fra barnsben av i media, men det kritiserer du ikke. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 antisemittisme Hva er dette ? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) At de fleste intellektuelle sogner til venstresiden er naturlig da systemkritikk er endel av det å være intellektuell, og venstresiden skal kritisere systemet. At en dokumentar, reportasje, artikkel, whatever er kritisk til multinajonale selskaper, forurensing og lignende betyr ikke nødvendigvis at det er sosialistisk propaganda. Om da ikke høyresiden gir bæng i at barn blir utnyttet av multinasjonale selskaper, at den økende verdenshandelen fører til større utslipp osv. Hmm... jeg tror det ligger et godt poeng begravd der et sted. Men før jeg prøver meg poenget la me bare si en ting om intellektuelle. Det er etter min mening, og i dagens samfunn, ingen direkte sammenheng mellom det å være intellektuell og det å være intelligent. Og det er heller ingen direkte kobling mellom det å vøre intelligent og det å oppføre seg intelligent. Mange intellektuelle er stokk dumme. Og mange intelligente lar seg styre av helt andre ting enn sin intelligens. Så til poenget om venstresidens systemkritikk. Det kan nok stemme bra med at det er stort sett venstresiden som kaller seg anti, anti det ene og anti det andre. Venstresiden er ofte motstandere av ting. De er motsatandere av å ytre frie meninger dersom meningene er ubehagelige eller ikke nok politisk korrekte. De er motstandere av et fritt næringsliv. De er motstandere av internasjonal maktbruk. Negative kritikere og motstandere er noe vi finner mye av på venstresiden. Høyresiden gir ikke beng i at "barn blir utnyttet av multinasjonale selskaper, at den økende verdenshandelen fører til større utslipp osv." Men høyresiden er ikke negative anti-mennesker. Høyresiden tror ikke at ved å rive ned og legge hindringer, så løser man noen problemer. Høyresiden tror at man må jobbe med og forbedre systemet. Løsningen på barnearbeid er å hjelpe landene der dette foregår opp av den økonomiske hengemyra. Og det gjøres gjennom handel. Ikke gjennom handelsblokkasje. Det gjøres gjennom positiv samarbeid, ikke gjennom anti-handel. Det samme gjelder foreurenisning. Å bremse utviklingen vil ikke begrense forureninsgen. Man kan ikke snu samfunnet og bygge det ned. Det er umulig. Løsningen på problemet ligger i fremtiden, i ny teknologi som kan erstatte den gamle. I nye og bedre metoder. Dette kan ikke finansieres ved å ramme næringslivet og den økonomiske utviklingen. Fremtiden kan bare finansieres gjennom en sunn økonomi. Og når man har et slikt skille, grovt sett, mellom høyre og venstresiden, så er dette en naturlig årsak til at den negative kritikken av systemet kommer fra venstresiden med anti-holdningen, og ikke høyresiden som fokuserer på å drive samfunnet fremover i stedet. Så du har helt rett. Det er en naturlig årsak til at de fleste kritiske og negative reportasjer og dokumentarer kommer fra den kritiske og negative venstresiden. Det er som du sier en del av venstresiden. Edit: Rettet feil Endret 11. januar 2005 av JBlack Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 antisemittisme Hva er dette ? Jødehat. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Men intellektuelle er stokk dumme. Og mange intelligente lar seg styre av helt andre ting enn sin intelligens. Du som er så glad i å kreve belegg for andres meningen. Hvor i all verden har du dette fra? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Apropos Nordmenn blir indoktrinert med antisemittisme fra barnsben av i media, men det kritiserer du ikke. Hvorfor ikke? Men dette er vel bare din subjektive meninge Mr Objectivism? Endret 11. januar 2005 av iacob Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Men dette er vel bare din subjektive meninge Mr Objectivism? Nei, det er min objektive mening. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Men USA virker som om de er litt redde for tiden. Frykt kan få enhver til å oppføre seg som idioter. Men det kan vel også gjøre at man blir mer resolutt og handlingskraftig Men medias måte å fremstille Bush på øker nok inntrykket om at vi ser på amerikanere som smådumme for tiden. Ser selv på Bush som en smågal cowboy med bibelen i ene hånda og pistolen i andre hånden mens han febrilsk prøver å forstå alle rådgiverne som sier at han ikke bare kan trampe frem og plaffe ned alle som ser ut som terrorister eller som kan gjemme vekk noen terrorister Eneste som mangler er en gjennoppstått John Wayne som forsvarsminister..... Hadde vært hyggelig med en uke i det hvite hus og erfart hva som skjer. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 At de fleste intellektuelle sogner til venstresiden er naturlig da systemkritikk er endel av det å være intellektuell, og venstresiden skal kritisere systemet. Dette er helt korrekt. Det som ogsa er korrekt er at disse menneskene har fatt stadig mindre a kritisere i den siste tiden. Dette har fort til at de ofte ma dikte opp ting a kritisere. Dette er grunnleggende innen maten en rekke organisasjoner i USA oppforer seg for tiden. Tenk pa alle organisasjonene som skal jobbe imot rasisme og kvinnehets, osv. De har fatt nesten ingenting a gjore i disse dager. Dermed ma de overdrive alt det lille som skjer til latterlige niva. Dette er grunnen til at slik "kritikk" har blitt sa utrolig latterlig for tiden. Det man aldri ville tenkt pa to ganger for blir na blast opp i det uendelige. For i tiden kritiserte Michael Moore store bedrifter for deres mater. Idag dikter han opp ting om Bush/andre a kritisere. Ting har jammen forandret seg. Men de er til tider dårlig informert. Jeg mener at dette kommer av mediebruk og medietilbud, men der er visst noen svært uenige med meg. Apropos Hehe. Sa pa denne siden i 10 sekunder. Fant allerede noe latterlig, kanskje de ikke vet bedre? Israel has been targeted by at least 65 UN resolutions and the Palestinians have been targeted by none. :!: Ja, det er litt vanskelig for FN a legge ned en resolusjon mot... et ikke-land. :!: Med andre ord: www.if-ifamericansknew.org-knew-that-Palestine-isnt-a-country-and-cant-be-target-of-UN-resolutions.com Fiffig, fiffig ikke land nei... smart, det burde de ha tenkt på de teitingene. Fant du mye annet å le deg skakk av eller? Så vidt jeg kunne se refererte siden til relativt store mengder død og faenskap for begge parter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå