Gå til innhold

Er Amerikanere dumme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://nodissentallowed.dailykos.com/story...9/30/03525/0448

 

Ifølge denne trodde 54% av de som deltok på en spørreundersøkelse i regi av fox news at saddam involvert i 9/11.

 

Dette er lenge etter at selv Cheyney har innrømmet at dette ikke stemmer.

 

Detter er altså blant americanere som _ser_ på nyheter.

Poll på internett kan du ikke ta seriøst. :no:

Det har du selvfølgelig helt rett i. Men de kan være interessante likevel.

Lenke til kommentar
I norge er nyhetene fra NRK mest populære. I usa er nyhetene fra FOX mest populære.

 

FOX har kanskje vært diskutert her før, men dette er propaganda av værste sort. Og de er ikke sjenerte en gang.

Hvorfor kritiserer du FOX, men ikke NRK? NRK er jo en propagandakanal for venstresiden. Men du har kanskje ikke problemer med sosialistisk propaganda? :roll:

Lenke til kommentar
Hmmm... :hmm:

 

[bilde av Bush med kikkert.]

 

:!:  :!:  :!:

Så gode argumenter har venstresiden mot Bush, at de ser seg nødt til å trekke frem forfalskede bilder som får ham til å se uintelligent ut. :roll:

 

Jeg siterer like godt meg selv:

 

Det er kvalmende hvordan venstresiden saumfarer Bush' uttalelser for å finne «bevis» for at han er uintelligent. Spesielt merkelig blir det jo når venstresiden hevder å representere de svake i samfunnet, men samtidig hetser folk fordi de gjør noen små feil. Har dere ikke argumenter mot Bush, siden dere må bruke slike skitne triks mot ham? Dette er bare nok et eksempel på det faktum at venstresiden i dag ser på seg selv som en elite som er høyt hevet over alle oss andre undermennesker. Sosialistenes syn på ikke-sosialister minner mye om Hitlers syn på jødene.

 

Når gjennomsnittsamerikaneren velger en sjimpanse som president for andre gang på rad, er det helt tydelig at de mindre begavet enn andre folkeslag.

Dersom du ikke har noe fornuftig å si, kan du holde kjeft.

Lenke til kommentar
@hilram: nei.

 

@PelsJakob: I følge din definisjon er 99% av verdensbefolkningen sosialdemokrater. Det inkluderer også amerikanere.

Olsen, mener du at nordmenn ikke er mer ensrettede enn amerikanere? (Som var min opprinnelige påstand i forbindelse med fordelingen av TV-kanal-populariteten.)

 

Hvordan forklarer du da den store forskjellen i støtte til f.x Bush? Feil i statistikken?

Lenke til kommentar

Jeg mener nordmenn ikke er mer ensrettet enn amerikanere. Hvorvidt ett flertall av oss ikke støtter Bush er fullstendig irrellevant da et overveldende flertall av amerikanerne sikkert ville støttet Hagen. . .

 

Se på partifloraen da. I USA er det Republikanerne og Republikanerne light. Ja også en bråte med bittesmå partier som får 3% til sammen. I Norge har vi alt fra revolusjonære marxistiske arbeiderparti til konservative kvasirasistiske partier. Joa, vi er mye mer ensrettet enn amerikanerne.

Lenke til kommentar

Så hopper du over det faktum at man like gjerne kunne slått sammen de fleste partiene i Norge til to partier, uten å merke noen forskjell på politikken. Partiene profilerer seg "mot" hverandre i valgkamper, men stemmer stort sett for de samme saker på tinget.

 

PS. Vi har også bittesmå partier som ligger rundt 3%, men det er bare i Norge at de får være i regjering! Heia demokratiet!

Lenke til kommentar
Så hopper du over det faktum at man like gjerne kunne slått sammen de fleste partiene i Norge til to partier, uten å merke noen forskjell på politikken. Partiene profilerer seg "mot" hverandre i valgkamper, men stemmer stort sett for de samme saker på tinget.

 

PS. Vi har også bittesmå partier som ligger rundt 3%, men det er bare i Norge at de får være i regjering! Heia demokratiet!

Jeg er fullstendig klar over det. Men det er likefullt større forskjell mellom FrP og SV enn mellom demokratene og republikanerne. det er større forskjell mellom høyrefløyen i Høyre og venstrefløyen i AP enn mellom demokratene og republikanerne.

 

Forsåvidt skrev jeg at ALLE småpartiene i USA har 3% TIL SAMMEN. Legg til at enkelte av de får en boost en gang i blant og klatrer til 5%. . .

Lenke til kommentar

Skal man si om amrikanerne er dumme eller ikke, så bør man vel se på hvem om leder landet. Det er der man vil kunne se de virkelige konsekvensene, ikke om Bill i gata har en iq på 60 eller 130.

 

Men det kan godt være de er smarte, men det hjelper jo lite hvis de er kyniske egoister.

 

Det er også viktig å påpeke at en smart person med feil kunnskap er farlig.

Lenke til kommentar
Jeg mener nordmenn ikke er mer ensrettet enn amerikanere. Hvorvidt ett flertall av oss ikke støtter Bush er fullstendig irrellevant da et overveldende flertall av amerikanerne sikkert ville støttet Hagen. . .

 

Se på partifloraen da. I USA er det Republikanerne og Republikanerne light. Ja også en bråte med bittesmå partier som får 3% til sammen. I Norge har vi alt fra revolusjonære marxistiske arbeiderparti til konservative kvasirasistiske partier. Joa, vi er mye mer ensrettet enn amerikanerne.

Partifloraen i USA er et resultat av systemet. Ikke noe andre.

 

Jeg tror også flere amerikanere ville støttet FrP i Norge, rett og slett fordi i USA så slipper det til intelektuelle fra begge sider. Mens i Norge så er det i stor overvekt sosialistene som slipper til i mediene. Samt at NRK prioriterer reportasjer og dopkumentarer som fremmer et sosialistisk verdenssyn.

 

Undersøkelser har også vist at det store flertallet av norske journalister er sosialister.

 

I USA er situasjonen noe gjevnere. Som linken til iacob viste, så er det en mye mer balansert medie-dekning i USA. Der slipper både høyre- og venstre-dreide medier til i større grad. Og det er klart at det påvirker amerikanere og deres meninger og holdninger.

 

At du tror et flertall amerikanere ville støttet FrP mener jeg er manglende dømmekraft fra din side.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Heh. Jeg har vaert borte en uke, og kommer tilbake til denne traden.

Ting har jammen meg ikke forandret seg mye her pa forumet.  :roll:

Nei, folk er fremdeles like dumme, hjernevasket og uenig med deg.

Sa du mener at en trad som heter "Er Amerikanere dumme?" er et tegn pa hva?

Har vi noen gang en trad som heter "Er Nordmenn dumme?" eller "Er Russere dumme?" Hvor mange andre trader lignende denne har vi allerede hatt? At traden har vart sa lenge er egentlig ganske tragisk. Det du sa er forresten denne traden litt av et bevis pa. ;)

Lenke til kommentar
Jeg mener nordmenn ikke er mer ensrettet enn amerikanere. Hvorvidt ett flertall av oss ikke støtter Bush er fullstendig irrellevant da et overveldende flertall av amerikanerne sikkert ville støttet Hagen. . .

 

Se på partifloraen da. I USA er det Republikanerne og Republikanerne light. Ja også en bråte med bittesmå partier som får 3% til sammen. I Norge har vi alt fra revolusjonære marxistiske arbeiderparti til konservative kvasirasistiske partier. Joa, vi er mye mer ensrettet enn amerikanerne.

Partifloraen i USA er et resultat av systemet. Ikke noe andre.

 

Jeg tror også flere amerikanere ville støttet FrP i Norge, rett og slett fordi i USA så slipper det til intelektuelle fra begge sider. Mens i Norge så er det i stor overvekt sosialistene som slipper til i mediene. Samt at NRK prioriterer reportasjer og dopkumentarer som fremmer et sosialistisk verdenssyn.

 

Undersøkelser har også vist at det store flertallet av norske journalister er sosialister.

 

I USA er situasjonen noe gjevnere. Som linken til iacob viste, så er det en mye mer balansert medie-dekning i USA. Der slipper både høyre- og venstre-dreide medier til i større grad. Og det er klart at det påvirker amerikanere og deres meninger og holdninger.

 

At du tror et flertall amerikanere ville støttet FrP mener jeg er manglende dømmekraft fra din side.k

Er det noen spesielle intellektuelle fra høyresiden du savner? Noen som ikke slipper til? Mediene er jo såpass glade i kontroverser, så det har jeg vanskelig for å forstå.

 

Vi har jo Civita, og der er det jo en bra bønsj med konservative intellektuelle...

 

Pussig det med journalister ja. Selv i de konservative mediene (dere mener jo at slike ikke er å oppdrive i Norge om man ser bort i fra Dagen da) er det jo overvekt av sosialister i redaksjonene.

 

Kan det være en sammenheng med at det er veldig vanskelig å komme inn på journalistutdanningen i Norge? :hmm: Og at derfor er begrenset med liberalister og objektivister blant potensielle søkere? Bare en tanke.....

 

I USA er det jo mange som er kritiske til to-partisystemet. Men de institusjonene som kunne lagt til rette for et større mangfold er jo dominert av representanter fra de to partiene.

 

Edit: skrivefeil på 'intellektuelle' :blush:

Endret av iacob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...