JBlack Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 F.eks min mor jobber på hurtigruta og under sesongen er det masse Amerikanere som spør de rareste spørsmål. Som "blir fossene stengt når det ikke er sesong?" Typisk eksempel på det signaturen min omhandler. Man forstår ikke bakgrunnen til spørsmålet, men i stedet for å innse at her er det kanskje noe man selv ikke forstår, så antar man i stedet at den som spør er den som er 'dum'. I stedet for å innse sin egen begrensning, så mister man respekt for den andre personen. Den amerikanern som stillte dette spørsmålet hadde kanskje tidligere vært ved Vøringsfossen, en foss som faktisk blir stengt når det ikke er sesong! Og er det da så unaturlig og 'dumt' å spørre om det samme gjelder andre fosser? Nå finnes det ingen tvil om at det er mange dumme amerikanere. Men det er tross alt mange dummer nordmenn og europeere også. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Amerikanere er ikke dummere enn andre folkeslag. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Selvfølgelig er de ikke dumme, men sett i forhold til det enorme mediekonsumet er de svært dårlig informert. Endret 10. januar 2005 av iacob Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er Amerikanere dumme? Seff! Feit er de òg. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er Amerikanere dumme? Feit er de òg. Det har du nå faktisk helt rett i.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er Amerikanere dumme? Seff! Feit er de òg. Og så går alle rundt med våpen og dreper hverandre! Feite dumme drapsmenn overalt der borte! Horribelt! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det finnes flere måter å være smarte på enn å greie å se forskjellige mønstre og tallrekker. IQ gir bare en pekepinn på en liten del av menneskets intellekt, så selv om en person har lav IQ trenger personen ikke å være dum av den grunn. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Selvfølgelig er de ikke dumme, men sett i forhold til det enorme mediekonsumet er de svært dårlig informert. I motsetning til nordmenn? Mediene i De forente stater er i alle fall ikke så ensartet som i Norge, der man knapt kan lese en avis uten å bli indoktrinert med sosialdemokratisk propaganda. Se for eksempel på propagandaen om Midtøsten-konflikten. Det er ikke rart at nordmenn er anti-Israel med den dekningen konflikten gis i norske medier. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) nå vet jeg ikke hvor jeg har det fra, men jeg har hørt at IQen til amerikanerne er på 90 elns i snitt, mens i japan er det 120-130... *spille final fantasy* Endret 11. januar 2005 av Kimius Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 ja, amerikanerne er utrolig dumme!! for meg hørrest det som om de ikke gidder og liksom "finne" helt ut av saken før de går til noe drastisk! føler hele amerika er bare vold, drap og mafia....... Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Edit: dobbeltpost. Endret 11. januar 2005 av iacob Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Norge: 98USA: 98 Case fucking closed. Leste her om dagen at den gjennomsnittlige amerikaner faktisk hadde 100 i IQ. Det kan nok stemme, da skalaen justeres slik at 100 til enhver tid skal være gjennomsnittet. Det er helt korrekt. Skalaen defineres relativt. Dersom hele verden plutselig ble mye dummere, vil skalaen fremdeles vise 100 som gjennomsnitt. Når det gjelder amerikanerne så er ikke problemet at de er så dumme, men snarere at de er dårlig informert som følge av at mediesystem uten integritet eller ønske om å informere. Når dagsorden settes etter hvilke nyheter som selger mest shampoo i reklamepausen, eller støtter opp om de politikeren eierene av mediekonserne helst ser i posisjon, blir resultatet deretter. Undersøkelser har vist at sju av ti amerikanere fremdeles mener at saddam sto bak 9/11 selv om Bush har innrømmet at det ikke var noen forbindelse og de fleste av kaprerne var saudiere. QUOTE (iacob @ 10/01/2005 : 18:35) Selvfølgelig er de ikke dumme, men sett i forhold til det enorme mediekonsumet er de svært dårlig informert. I motsetning til nordmenn? rolleyes.gif Mediene i De forente stater er i alle fall ikke så ensartet som i Norge, der man knapt kan lese en avis uten å bli indoktrinert med sosialdemokratisk propaganda. Se for eksempel på propagandaen om Midtøsten-konflikten. Det er ikke rart at nordmenn er anti-Israel med den dekningen konflikten gis i norske medier. Du er selektiv i din sitering pelsjakob. Jeg hadde et ganske godt eksempel på hvor dårlig informerte de var. Når det gjelder norske medier kan det godt hende at du har et svakt poeng når det gjelder Israel. Gidder iallfall ikke ta den her. I norge er nyhetene fra NRK mest populære. I usa er nyhetene fra FOX mest populære. FOX har kanskje vært diskutert her før, men dette er propaganda av værste sort. Og de er ikke sjenerte en gang. I Norge hadde Bill O'Reilly aldri sluppet til på TV. Mannen er jo smågal. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Svar på topic: Nei. Feil. Jo mer raseblanding du har i et land og i kulturen, jo mer synker IQen blant folk. USA er jo den heiteste blandinga av folkeraser som finnes, så ja, IQen i USA er nok en del lavere enn her. Herregud, de fleste amerikanere klarer jo ikke å finne europa på et verdenskart en gang. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Svar på topic: Nei. Feil. Jo mer raseblanding du har i et land og i kulturen, jo mer synker IQen blant folk. USA er jo den heiteste blandinga av folkeraser som finnes, så ja, IQen i USA er nok en del lavere enn her. Herregud, de fleste amerikanere klarer jo ikke å finne europa på et verdenskart en gang. Hæ? Raseblanding - mindre IQ, HÆ? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg tror amerikanerne bare later som. De leker dumme så terroristene/europeerne tror de er underlegne og så "MWUHAHARR!", dænger de oss med nukes og voldtar alle kvinnene mens de saluterer flagget med Alan Jackson som bakgrunnsmusikk. Enten det, eller så har ikke slike trivielle ting som +/- 5 i IQ så mye å si. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jepp. Kan fortelle hvor du har fått den villfarelsen fra? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Svar på topic: Nei. Feil. Jo mer raseblanding du har i et land og i kulturen, jo mer synker IQen blant folk. USA er jo den heiteste blandinga av folkeraser som finnes, så ja, IQen i USA er nok en del lavere enn her. Herregud, de fleste amerikanere klarer jo ikke å finne europa på et verdenskart en gang. I utganspunktet bodde det jo stort sett indianere i det som nå heter USA. Hva skjedde så med IQ'en i landet da europeerne kom? Ble alle teite av å møte hverandre? Og hvem ble teitest? Indianerne eller europeerne? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 nå vet jeg ikke hvor jeg har det fra, men jeg har hørt at IQen til amerikanerne er på 90 elns i snitt, mens i japan er det 120-130... Akkurat det lurer jeg også på hvor du har ifra! Jeg hadde vært oppriktig redd en nasjon med IQ på 130 i snitt. DrE Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Når gjennomsnittsamerikaneren velger en sjimpanse som president for andre gang på rad, er det helt tydelig at de mindre begavet enn andre folkeslag. Dessuten har det jo vist seg at de fleste "amøbeutsagnene" kommer fra amerikanere, som f.eks. den episoden med midnattssola. De saksøker jo hverandre i hytt og putevar, og har enda ikke skjønt at burger gjør deg feit. De har også full tillit til produkter det står "now with real fruitjuice" på, noe som en hver mann med minst et halvkilo sagtafs i skallen bør skjønne at er svada. Og se bare på "amercas funniest home videos". Hvorfor har vi ikke slikt i norge, JO! Fordi vi er rett og slett ikke så teite at vi finner på sånne ting. Klart, vi har skjult kamera osv, men det blir ikke det samme. Endret 11. januar 2005 av DJ-JK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå