Gå til innhold

Razor Diamondblack - Vil ikke "fyre" ved oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av den nye Razor musa. Hver gang jeg booter maskinen min vil ikke musa "starte". Den forblir avskrudd. Den gamle musa mi IE 3.0 virker hver gang. Syns det er rimelig irriterende å måtte under pulten hver gang jeg har skrudd av maskinen. Razormusa starter så fort jeg tar den ut og så plugger den tilbake i USB porten bak på maskinen.

 

Dette har jeg prøvd:

 

1. Alle USB utganger bak på hovedkortet.

2. Begge USB utganger i front.

3. Jeg har gjort det samme med IE 3.0 og den virker i alle portene.

 

Jeg kan ikke skjønne hva dette er. Det er jo helt klart ikke noe i veien med USB portene på HK. Det jeg foreløpig ikke har forsøkt er å legge inn driverne til musa. Jeg har lest her på forumet at de kan skape litt trøbbel i seg selv, og at de er vanskelige å bli kvitt om man ønsker det etterpå. Musa fungerer helt flott så raskt jeg har vært under pulten for å sette den i.

 

Håper det er noen der ute som kan komme med forslag til løsning på dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok vanskelig å fikse tror jeg. Razer bruker bruker mer strøm enn en vanlig mus, og når pc en din booter gir den ikke masse strøm til usb portene med en gang(slik jeg har forstått det) og da starter heller ikke razer opp, så du må nok bare reboote for å få den igang hver gang du starter maskinen. Det fulgte med et lite ark i pakken til razer der dette sto forklart.

 

Jeg har musa selv, men har så langt ikke hatt noen problemer med den. Men vil anbefale deg å legge inn drivere :)

 

Skulle gjerne hjulpet deg mer men...

Lenke til kommentar

Akk. Hvis du har lest det som var med på musa så sto det klart å tydelig at Razer Diamondback bruker mye strøm. Videre sto det at enkelte hovedkort klarer ikke helt å levere dette, selv om Razer har holdt seg innenfor USB standarden. Tipset var å reconnecte.

 

Så før du klager, kanskje du bør lese litt dokumentasjon? Så konklusjonen er at det er hovedkortet ditt sine USB plugger som er problemet, ikke Diamondback'en.

 

 

Leif var innom

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Kan det ha noe å si hva slags annet utstyr jeg har koblet til? Noe som "kræsjer" med hverandre. I "gamle dager" når vi hadde PCI Nettverkskort og andre kort av ymse slag, hendte det at man måtte flytte et av kortene for at maskinen ville godta det. Pga IRQs etc. Jeg er ikke så "geek" at jeg har spesielt peiling på sånne ting rundt hardware. Vet stort sett selv hva jeg trenger og har alltid bygget mine egne maskiner. Eneste måten å få de skikkelig på spør du meg.

 

Per idag har jeg webcam, usb enhet for fjernkontroll, printer, razor mus og IE 3.0 musa tilkoblet USB portene mine. Trenger 2 mus da den gamle kjære IE ligger i senga når jeg ser på film. Brukes til funksjoner fjernkontrollen ikke støtter :p

 

EDIT: Hva løser problemet da? PS:Klager ikke på musa! Den er veldig bra. Men hadde vært greit å få den til å virke som den skal... Jeg har dette hk

 

(EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd) og har ikke hatt noe pes med det før. Nytt i sommer. Vil en USB hub være løsningnen?

Endret av mylife
Lenke til kommentar
Du får det ikke til fordi du ikke installerer driverne.

 

Last ned nyeste driver,ta ut andre usb-devices,og installer drivern.

 

....om du vil da,selvfølgelig.

Tror nok du er på feil bærtur nå :)

 

Quote fra Razer om issues de har med Diamonback'en:

 

2. The Diamondback is an advanced peripheral that approaches the limit of the USB specification. On some machines, on a cold start this may cause the Diamondback not to power up due to insufficient power supplied by the motherboard to the USB port. A reboot resolves this issue (or try another USB port instead).

Lenke til kommentar

Ah så bra da er det ikke noe feil med musa mi,får håpe Nforce4 kortet fyrer nok med nytt power og alt.Ble litt små irritert da musa slokna,måtte stå på huet hver gang for å dra USBn ut og inn.Min funker helt greit under oppstart og restart.

Men en sjelden gang kommer meldingen finner ikke eller kjenner ikke igjen USB enhet(da må jeg stå i akrobatstillingen bak kabinettet mens jeg nesten sikler ned på teppet).

Hovedkortet jeg har nå er et MSIK7266 Pro som er minst 3 år gammelt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du får det ikke til fordi du ikke installerer driverne.

 

Last ned nyeste driver,ta ut andre usb-devices,og installer drivern.

 

....om du vil da,selvfølgelig.

Tror nok du er på feil bærtur nå :)

 

Quote fra Razer om issues de har med Diamonback'en:

 

2. The Diamondback is an advanced peripheral that approaches the limit of the USB specification. On some machines, on a cold start this may cause the Diamondback not to power up due to insufficient power supplied by the motherboard to the USB port. A reboot resolves this issue (or try another USB port instead).

Det gjorde ivertfall susen for meg ,og en til jeg bestilte for.

 

Plukk bæra dine sjæl,Yngvar.

Lenke til kommentar

Jeg la merke til noe som jeg egentlig ikke har tenkt på da jeg ikke til vanlig pleier å stirre på musa, men det gjorde jeg isted ved oppstart av min bærbare. Den starter og lyse, men så når Windows XP loading skjermen kommer opp så skrur musa seg av. Rett før innloggingsbildet starter opp så våkner musa til liv igjen. Sikker på at det ikke er det samme som skjer hos deg(trådstarter) også ? Kan være du bare er litt utålmodig :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...