poffer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Noen som har noen erfaring med denne prosessoren? Ser at det skrives mye negativt om disse sempron på A socket men da jeg ikke har så veldig peiling på dette så lurer jeg på om dette er en "møkkaprosessor" eller om den duger til spillene som finns på markedet i dag? Skjermkort er for øvrig msi 6600 gt og 512 ram... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Den skal virke bra til dagens spill den Den er AMD's svar på Celeron D fra Intel. I forhold til de gamle AMD XP (Barton) CPU'ene har Sempron halvparten så stor cache... Edit: Andreasfe har talt. Det heter cache ikke charge Edit 2: Fiesta har også talt. Det heter halvparten, ikke dobbelt så lite. Edit 3: pcp160 har talt. Det heter halvparten så stor, ikke halvparten så liten. Er innlegget greit nå? Eller er det flere ting å rette på? Endret 9. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Eller cache, som det egentlig heter... Altså. AMD Sempron 3000+ skal være konkurere mot Intel Celeron D 3,0GHz Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) AMD XP CPU'ene har Sempron dobbelt så liten charge... Det et vel cache du mener? BTW, det heter vel egentlig halvparten så liten... I så fall så er Sempron 3000+ , som den eneste, bygd på Barton-kjerne, og har således 512kB L2 cache, mot 256kB på alle andre Sempron.... Så Sempron 3000+ (12 x 166 Mhz)er en mellomting mellom XP 2500+(11 x 166 Mhz) og XP 2800+(12,5 x 166 Mhz), men siden det er en Sempron kan det hende den trenger en BIOS-oppdatering for å fungere i noen hovedkort... EDIT: OK, jeg gir meg, halvparten så stor er nok riktig... Endret 9. januar 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
poffer Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 ok. Takker for svarene Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 BaX Skrevet 09/01/2005 : 02:00 Den er AMD's svar på Celeron D fra Intel. I forhold til de gamle AMD XP (Barton) CPU'ene har Sempron halvparten så liten cache... Er innlegget greit nå? Eller er det flere ting å rette på? Siden du spør , så er det vel her mer korrekt og si "halvparten så stor som..." Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 BaX Skrevet 09/01/2005 : 02:00 Den er AMD's svar på Celeron D fra Intel. I forhold til de gamle AMD XP (Barton) CPU'ene har Sempron halvparten så liten cache... Er innlegget greit nå? Eller er det flere ting å rette på? Siden du spør , så er det vel her mer korrekt og si "halvparten så stor som..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå